بررسی امنیتی جدید برای مسافران به کانادا
30 نوامبر 2012 - 17:49
بازدید 292
4

با وجود اینکه خبری که در ادامه می‌آید مستقیما مسئله ایرانیان ساکن در ایران نیست (چون این افراد به‌طور طبیعی باید برای سفر به کانادا درخواست ویزا بدهند) اما با توجه به اینکه امروزه ایرانیان زیادی در  اروپا ساکن هستند که نکته مطرح شده در خبر زیر به آنها مربوط می‌شود در اینجا آن را […]

ارسال توسط :
پ
پ

با وجود اینکه خبری که در ادامه می‌آید مستقیما مسئله ایرانیان ساکن در ایران نیست (چون این افراد به‌طور طبیعی باید برای سفر به کانادا درخواست ویزا بدهند) اما با توجه به اینکه امروزه ایرانیان زیادی در  اروپا ساکن هستند که نکته مطرح شده در خبر زیر به آنها مربوط می‌شود در اینجا آن را منعکس می‌کنیم. البته نکته مهم دیگر توجه به تغییراتی است که موضوعات امنیتی برای شهروندان همه کشورها پدید آورده است.

با شروع سال ۲۰۱۵ و پس از آن، اگر یکی از بستگان انگلیسی یا ژاپنی خانواده‌ای کانادایی بخواهند به دیدار اقوامشان در کانادا بیایند، باید پیش از آغاز سفر و سوار شدن به هواپیما از دولت این کشور مجوز دریافت کرده باشند.

در یکی از بخش‌های بودجه دولت فدرال به موضوع سیستم «نظارت الکترونیکی بر سفرها» (electronic travel authorization) برمی‌خوریم که به اختصار به آن eTA گفته شده و بر اساس آن قرار است تا طی چند سال آینده این نظارت در مورد مسافران کشورهایی که می‌توانند بدون اخذ ویزا به کانادا سفر کنند به اجرا درآید.  

دستیار معاون وزیر در اداره مهاجرت، ٱقای لس لینک‌لاتر، در این‌باره می‌گوید: «ما امیدواریم که این کار شرایط بررسی امنیتی را بهتر کند و از خطرات و تهدیدات خارجی موجود در این زمینه تا حد امکان بکاهد.»

مسافران برای گرفتن eTA باید از طریق آنلاین فرمی را تکمیل کنند که شباهت زیادی به فرم تقاضای ویزا دارد تا پیش از سوار شدن به هواپیما به مقصد کانادا مجوزی برای سفر خود دریافت نمایند. به این ترتیب مشخص می‌شود که نام آنها هیچ احساس خطری را در ذهن مسئولان خدمات مرزی کانادا، CSIC (انجمن کانادایی مشاوران مهاجرت کانادایی) و یا RCMP (پلیس سلطنتی کانادا) برنمی‌انگیزد.

فقط شهروندان امریکایی از این الزام معاف خواهند بود، همان‌طور که کانادایی‌ها هم از بررسی‌های امنیتی مشابه که هم‌اکنون در مرزهای امریکا انجام می‌شود معاف هستند. 

خانم جینی سیمز، منتقد سیاست‌های مهاجرتی دولت محافظه‌کار و نماینده حزب NDP، نگران است که مبادا قانون اخیر در زمینه کسب eTA سبب تجاوز به حریم شخصی مسافران گردد.

وی در کمیته عوام مهاجرت این سوال را مطرح ساخت که «چه کسی تصمیم خواهد گرفت که چه اطلاعاتی با دیگر کشورها تبادل شود و چه زمان این اتفاق بیفتد؟»

آقای لینک‌لاتر می‌گوید که «در حال حاضر» هیچ برنامه مشخصی برای شیوه به اشتراک گذاشتن اطلاعات این مجوز با کشورهای دیگر در نظر گرفته نشده است.

برای صدور eTA از متقاضی وجهی دریافت خواهد شد که البته هنوز میزان آن مشخص نشده است. انتظار می‌رود که این رقم برای هر نفر کمتر از ۲۰ دلار باشد.

برای مشاهده اصل مطلب اینجا کلیک کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar