برای پیدا کردن کار در کانادا چه سطحی از دانش زبان لازم است؟
30 ژانویه 2017 - 0:00
بازدید 495
8

معمولا همه مهاجران (بخصوص مهاجران ایرانی) در کانادا حداقلی از مهارتهای زبانی را دارا هستند و در ارتباطات روزمره میتوانند منظور خود را بیان کنند و با دیگران در خیابان، فروشگاه، دانشگاه و،،، ارتباط برقرار کنند. خوشبختانه در زمینه یادگیری زبانهای خارجی مشکلاتی که در برخی ملیتها بدلیل ساختار زبان مادری شان (از جمله نداشتن […]

ارسال توسط :
پ
پ

معمولا همه مهاجران (بخصوص مهاجران ایرانی) در کانادا حداقلی از مهارتهای زبانی را دارا هستند و در ارتباطات روزمره میتوانند منظور خود را بیان کنند و با دیگران در خیابان، فروشگاه، دانشگاه و،،، ارتباط برقرار کنند. خوشبختانه در زمینه یادگیری زبانهای خارجی مشکلاتی که در برخی ملیتها بدلیل ساختار زبان مادری شان (از جمله نداشتن برخی آواها یا حروف) وجود دارد بین ایرانیان شایع نیست و این واقعیت در مورد هر دو زبان فرانسه و انگلیسی که زبانهای رسمی در کانادا هستند صدق میکند.

موقع ورود به دانشگاه افراد میتوانند با شرکت در دوره هایی، آمادگی خود را بمنظور پشت سر گذاشتن آزمون آیلتس و تافل و،،، برای زبان انگلیسی و همچنین تِف و،،، برای زبان فرانسه کسب کنند. موقع ورود به بازار کار اما اهمیت دانستن زبان و همچنین تعریفی که از آن ارائه میشود متفاوت است. کسی که شما را استخدام میکند برای هر ساعت از حضور شما در محل کار به شما مبلغی را پرداخت میکند، بنابراین به ازاء هر ثانیه و دقیقه ای که شما بدلیل ضعف زبان وقفه ای دارید شرکتی که کارفرمای شما است و انتظار دارد که وظایف روزمره خود را به بهترین شکل انجام دهید و کار را پیش ببرید متحمل بار مالی خواهد شد و این واقعیتی است که همه مهاجران باید موقع درخواست برای ورود به بازرا کار و شرکت در مصاحبه های شغلی در نظر بگیرند.

علاوه بر مسئله زمان، ضعف زبانی برای کارمند تازه وارد هر شرکت یا مؤسسه ای میتواند منجر به بروز نارضایتی در مشتری، اشتباهات فراوان و همچنین سوء تفاهم گردد که همه این موارد نیز نهایتا منجر به آن خواهد شد که شرکتی که کارفرمای شما است یک بار مالی غیر ضروری را متحمل شود صرفا به این دلیل که یک مهاجر تازه وارد را که هنوز مهارتهای زبانی کافی ندارد استخدام نموده است.

اینها مسائلی است که در مورد کارفرمایان صدق پیدا میکند. اما زمانی که بخواهید بعنوان یک فرد خود اشتغال شروع به فعالیت کنید و یا بیزنس خود را راه اندازی کنید مسئله به مراتب پیچیده تر و بغرنج تر خواهد شد چرا که اکنون شما در اولین لایه ارتباطی با جامعه، ادارات دولتی، شرکتها، مؤسسات و البته مشتریان قرار دارید و علاوه بر امور روزمره میبایست از قانون اطلاعات کافی داشته باشید که با ضعف زبانی بسیار مشکل خواهد بود. همچنین مشتری که مثلا برای دریافت پاره ای اطلاعات اولیه به شما مراجعه کرده با دیدن ضعف زبانی شما هرگز نمیتواند به شما اعتماد کند و قرارداد مهمی با شما عقد نماید. پیش فرض ذهنی که برای افراد بوجود میاید این است که کسی که هنوز نمیتواند زبان رسمی کشور را بطور روان حرف بزند و ارتباط مؤثر برقرار کند احتمالا در سایر امور مثل آشنایی با قانون، فرهنگ، مقررات و ضوابط و،،، نیز مشکلات اساسی دارد و کار کردن با چنین فردی مشکلات خاص خود را خواهد داشت.

ضعف زبانی یک مسئله دیگر را نیز برای مهاجرین بهمراه دارد و آن تأخیر در "حل شدن" در جامعه جدید است. کسی که میخواهد در یک جامعه جدید کار کند میبایست در آن جامعه پذیرفته شده باشد و فرهنگ و آداب معاشرت و اصطلاحات روزمره را نیز فرا گرفته باشد. هر چه یادگیری زبان به تأخیر افتد این سیکل معیوب ادامه پیدا خواهد کرد و فرد را موقع استخدام یا شروع یک بیزنس با مشکلات بیشتری روبرو خواهد ساخت.

در پایان ذکر یک نکته لازم است و آن اینکه موارد گفته شده به هیچ وجه نمیبایست باعث پائین آمدن اعتماد بنفس شما برای شروع یک بیزنس شود، بلکه قرار است به شما یک تصویر واقعی تر از شرایط ارائه کند تا بتوانید برنامه های خود را با برناه ریزی بیشتر و دقیق تر پیش ببرید. در یک جامعه چند فرهنگی کسی از شما انتظار ندارد انگلیسی و فرانسه را مثل سایر شهروندان قدیمی صحبت کنید، اما برقراری ارتباط مؤثر و فوری نکته ای است که هنگام ورود به بازرا کار اهمیت بسیار زیادی دارد.

توجه: این مطلب پیش از این در تاریخ 2 آبان 94  در همین وب سایت منتشر شده است

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar