بازنشستگی در کانادا
07 فوریه 2022 - 4:53
بازدید 698
4
ما سال‌های طولانی کار می‌کنیم تا بتوانیم دوران بازنشستگی خود را در رفاه و آرامش بگذرانیم. کانادا یکی از کشورهای محبوب بازنشستگان در سراسر دنیاست
ارسال توسط :
پ
پ

ما سال‌های طولانی کار می‌کنیم تا بتوانیم دوران بازنشستگی خود را در رفاه و آرامش بگذرانیم. کانادا یکی از کشورهای محبوب بازنشستگان در سراسر دنیاست، علت آن نیز مزایای بیشماری است که برای بازنشستگان در این کشور در نظر گرفته می‌شود. اگر می‌خواهید بهترین دوران بازنشستگی در کانادا را بگذرانید باید با انواع طرح‌های بازنشستگی آشنا شده و از میان آن‌ها طرحی را انتخاب کنید که با شرایط شما بیشترین همخوانی را دارد. در این مقاله کلیه طرح‌های بازنشستگی در کانادا بررسی شده و در نهایت نیز بهترین شهرها برای سکونت بازنشستگان معرفی خواهد شد.

چرا مردم بازنشستگی در کانادا را انتخاب می‌کنند؟

دلایل بسیاری وجود دارد که باعث شده بسیاری از مردم جهان برای بازنشستگی خود، کشور کانادا را انتخاب کنند. از جمله مهم‌ترین این دلایل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.
کانادا کشوری دوستانه، ایمن، خوشایند برای زندگی و بسیار متمدن است.

کانادا بهترین سیستم درمانی را دارد و برای درمان پزشکی هیچ هزینه‌ای دریافت نخواهد شد. به‌طور کلی هزینه‌ای برای ملاقات با پزشک، ویزیت دندانپزشکی و آزمایش‌های چشمی و درمان پزشکی پرداخت نمی‌کنید.
این کشور اقتصاد پویا و رو به رشدی داشته و جزو کشورهای پیشرفته جهان است.
کانادا مناظر زیبای طبیعی دارد.

مزایای بازنشستگی در کانادا

کانادا به‌عنوان یک کشور پیشرفته با اقتصادی رو به رشد، مزایای بازنشستگی بسیاری دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

استاندارد بالای زندگی

امکانات عالی مراقبت‌های بهداشتی رایگان، شبکه‌های حمل و نقل، خدمات مسکن و بسیاری موارد دیگر باعث شده تا کیفیت زندگی در کانادا در سطح بالایی باشد. همه این موارد عامل مهمی در انتخاب کانادا برای دوران بازنشستگی است.

امنیت

کانادا دارای نرخ پایین جرم و جنایت است و قوانین سخت‌گیرانه‌ای برای حمل اسلحه دارد؛ بنابراین می‌تواند یکی از امن‌ترین مقاصد برای گذراندن دوران بازنشستگی در آرامش باشد.

هزینه‌های مقرون‌‌به‌صرفه زندگی

زندگی در استان‌های مختلف کانادا هزینه‌های متفاوتی دارد؛ بنابراین طبیعی‌ است که زندگی در برخی استان‌ها هزینه بیشتری برای بازنشستگان داشته باشد. اما به طور کلی می‌توان گفت که کانادا در مقایسه با بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته جهان، مکان بهتری برای بازنشستگی است چون هزینه‌های زندگی در آن مقرون‌به‌صرفه‌تر است.

کشوری چند فرهنگی

همان‌طور که می‌دانید کانادا کشوری است که هر ساله مهاجران بسیاری را از سراسر دنیا می‌پذیرد؛ بنابراین تنوع فرهنگی در این کشور بالاست. نه تنها به‌عنوان یک بازنشسته بلکه به‌عنوان کسی که برای کار و زندگی به کانادا مهاجرت کرده می‌توانید با فرهنگ‌های بسیاری آشنا شوید.

طبیعت شگفت‌انگیز

برای کسانی که دوران بازنشستگی خود را می‌گذرانند، زندگی در محیطی با طبیعت زیبا و شگفت‌انگیز می‌تواند فوق‌العاده باشد. کانادا طبیعت بی‌نظیری دارد و به‌عنوان یک بازنشسته می‌توانید سفرهای مختلفی به زیباترین مکان‌های این کشور داشته باشید.

بهره‌مندی از CPP

یکی از مزایای بازنشستگی در کانادا، بهره‌مندی از برنامه CPP است. در این برنامه به صورت ماهانه مبلغی به افراد پرداخت می‌شود.

میزان پول لازم برای بازنشستگی در کانادا

برای اینکه مشخص شود در دوران بازنشستگی در کانادا به چقدر مستمری نیاز دارید باید موارد زیر را انجام دهید.
اهداف بازنشستگی در کانادا را مشخص کنید.
مخارج فعلی خود را با مخارج مورد انتظار در زمان بازنشستگی در کانادا مقایسه کنید.
تصمیم بگیرید که چه زمانی می‌خواهید بازنشسته شوید.
برای هزینه‌های غیرمنتظره در دوران بازنشستگی برنامه‌ریزی کنید.
تورم را در نظر داشته باشید.

انواع طرح‌های بازنشستگی در کانادا

در کانادا چندین طرح بازنشستگی وجود دارد که هر کدام شرایط، مزایا و مبلغ خاص خود را دارند. این طرح‌های بازنشستگی در کانادا به شرح زیر هستند که در ادامه در مورد آن‌ها توضیح خواهیم داد.

برنامه مستمری بازنشستگی کانادا یا CPP
برنامه ناتوانی CPP
برنامه مستمری امنیت سالمندان یا OAS
برنامه مکمل درآمد تضمینی یا GIS
طرح پس‌انداز بازنشستگی ثبت شده یا RRSP
پس‌انداز بدون مالیات یا TFSA

بررسی برنامه مستمری بازنشستگی کانادا یا CPP

مستمری بازنشستگی برنامه بازنشستگی کانادا (Canada Pension Plan) که به اختصار به آن CPP نیز گفته می‌شود، یک مزیت ماهانه و مشمول مالیات است که جایگزین بخشی از درآمد شما در هنگام بازنشستگی می‌شود. اگر واجد شرایط باشید، مستمری بازنشستگی را تا آخر عمر دریافت خواهید کرد. برای اینکه بتوانید در برنامه CPP شرکت کنید باید شرایط زیر را داشته باشید.
حداقل ۶۰ سال سن داشته باشید.
حداقل یک مشارکت یا سهم معتبر در برنامه CPP داشته باشید.
مشارکت یا سهم معتبر در واقع می‌تواند از کاری باشد که در کانادا انجام داده‌اید.
برنامه پرداخت مستمری در کانادا به صورت خودکار نیست؛ بنابراین برای شرکت در برنامه مستمری بازنشستگی در کانادا یا CPP باید درخواست دهید.

مبلغ مستمری بازنشستگی در کانادا با طرح CPP

مبلغی که هر ماه دریافت می‌کنید بر اساس میانگین درآمد شما در طول زندگی و سنی است که تصمیم به شروع بازنشستگی گرفته‌اید. به‌ این ترتیب سهم شما از مستمری بازنشستگی در کانادا بر اساس طرح CPP مشخص خواهد شد. اصلی‌ترین عامل در تعیین سهم شما در CPP بر اساس میزان درآمدی است که در زمان اشتغال داشته‌اید.
سن بازنشستگی در کانادا به صورت استاندارد از ۶۵ سال است، با این وجود می‌توانید از سن ۶۰ سالگی یا حتی ۷۰ سالگی برای دریافت بازنشستگی اقدام کنید. اگر دریافت مستمری خود را زودتر شروع کنید، مبلغ ماهانه‌ای که دریافت می‌کنید، کمتر خواهد بود.

اگر تصمیم دارید دیرتر از سن استاندارد (یعنی ۶۵ سالگی) برای دریافت مستمری اقدام کنید، قاعدتاً مبلغ بیشتری را دریافت خواهید کرد. لازم به ذکر است که هیچ مزیتی برای شروع دریافت بازنشستگی در کانادا بعد از سن ۷۰ سالگی وجود ندارد؛ پس قبل از این سن برای شرکت در برنامه‌های مختلف بازنشستگی اقدام کنید. در اصل می‌توان گفت که حداکثر مبلغی که می‌توانید به‌عنوان مستمری دریافت کنید با بازنشستگی در سن ۷۰ سالگی میسر خواهد بود. به این مفهوم که با بازنشستگی در سن ۷۵ سالگی همان‌قدر مستمری دریافت می‌کنید که با بازنشستگی در سن ۷۰ سالگی دریافت خواهید کرد.

توجه داشته باشید که میزان مستمری دریافتی شما در برنامه CPP بستگی به میزان مشارکت شما در این برنامه و میانگین درآمد سالانه دارد.
یکی از مهم‌ترین مزایای برنامه بازنشستگی در کانادا طبق طرح CPP آن است که هر شخصی بدون توجه به اینکه چند سال کار کرده می‌تواند مستمری دریافت کند.

مدت زمان لازم برای پذیرش درخواست شرکت در برنامه CPP

پس از دریافت فرم درخواست تکمیل شده توسط شما، رسیدی به درخواست به صورت زیر خواهد بود.
۷ تا ۱۴ روز برای درخواست‌های آنلاین
حداکثر ۱۲۰ روز برای درخواست‌های ارائه شده به مرکز خدمات کاننادا
حداکثر ۱۲۰ روز برای درخواست‌های ارائه شده از طریق پست
مزایای واجد شرایط بودن در برنامه CPP
کسانی که واجد شرایط شرکت در برنامه CPP و دریافت مستمری بازنشستگی در کانادا هستند علاوه‌بر دریافت مستمری ماهانه می‌توانند از مزایای زیر بهره‌مند شوند.
مزایای پس از بازنشستگی یا Post Retirement Benefits
اگر در حین دریافت مستمری بازنشستگی (برنامه بازنشستگی در کانادا یا CPP )، کار می‌کنید، ممکن است درآمد بازنشستگی خود را با مزایای مادام‌العمر افزایش دهید که به آن Post Retirement Benefits یا PRB می‌گویند. برای استفاده از این مزایا باید بین ۶۰ تا ۷۰ سال سن داشته و سهمی در برنامه CPP داشته باشید و شما و کارفرما باید هزینه ماهانه CPP را بپردازید؛ اما اگر خوداشتغال هستید باید سهم کارفرما و کارمند را خودتان بپردازید.

مستمری بازماندگان

برای اینکه واجد شرایط دریافت مستمری بازماندگان باشید باید یکی از شرایط زیر را داشته باشید:
به طور قانونی با متوفی برنامه CPP ازدواج کنید.
شریک عرفی یک متوفی برنامه CPP باشید.
شریک عرفی مشترک برنامه CPP کسی است که حداقل به مدت یک سال رابطه زناشویی با شخص متوفی داشته است.
اگر ۶۵ سال یا بیشتر دارید و از سایر مزایای مستمری بازنشستگی در کانادا در طرح CPP استفاده نکنید می‌توانید ۶۰% از مستمری بازنشستگی متوفی را دریافت کنید.
اگر زیر ۶۵ سال هستید و از سایر مزایای مستمری بازنشستگی در کانادا در طرح CPP استفاده نکنید می‌توانید ۳۷٫۵% از مستمری بازنشستگی متوفی را دریافت کنید.

سود کودکان زیر ۲۵ سال

به فرزندان تحت تکفل افرادی که مستمری بازنشستگی کانادا CPP را دریافت می‌کنند مبلغی پرداخت خواهد شد. برای اینکه واجد شرایط دریافت این مبلغ باشید باید یکی از شرایط زیر را داشته باشید.
زیر ۱۸ سال سن داشته باشید.
زیر ۲۵ سال سن داشته باشید و به صورت تمام‌وقت در مدرسه یا دانشگاهی معتبر تحصیل کنید.
مزایای ماهانه فرزندان مستمری بگیر در برنامه CPP یک نرخ سالانه دارد که در سال ۲۰۲۲ این نرخ حدود ۲۴۶٫۵۳ دلار کانادا خواهد بود.

سود فوت

بخش فوت طرح بازنشستگی در کانادا طبق طرح CPP پرداختی یکباره است که از طرف یک مشارکت‌کننده CPP به افراد واجد شرایط پرداخت می‌شود. برای اینکه واجد شرایط دریافت کمک هزینه فوت باشید، مستمری بگیر باید حداقل در یکی از موارد زیر به برنامه بازنشستگی در کانادا کمک کرده باشد.
یک سوم سال‌های تقویمی در دوره پرداخت سهم CPP پایه که نباید کمتر از ۳ سال باشد.
یا برای ۱۰ سال تقویمی دوره پرداخت سهم CPP داشته باشد.
مبلغ کمک هزینه فوت در برنامه CPP برای بازماندگان، ۲٫۵۰۰ دلار کانادا است.

برنامه ناتوانی CPP

برای استفاده از مزایای برنامه مستمری از ناتوانی یا Canada Pension Plan Disability Benefits باید شرایط زیر را داشته باشید.
زیر ۶۵ سال سن داشته باشید.
به اندازه کافی در CPP سهم داشته باشید.
یک ناتوانی ذهنی یا جسکی داردید به شما را از انجام کار سودآور به طور منظم باز می‌دارد.
دارای ناتوانی طولانی‌مدت و مدت نامحدود یا حتی احتمال مرگ هستید.
به‌طور کلی دو نوع مزایای مستمری ناتوانی وجود دارد که به شرح زیر هستند.

توجه داشته باشید که وقتی ۶۵ ساله می‌شوید، مزایای از کارافتادگی شما به صورت خودکار به مستمری بازنشستگی CPP تغییر می‌کند.
اگر از مزایای ناتوانی طرح CPP استفاده می‌کنید، فرزندان تحت تکفل شما ممکن است بتوانند مبلغی را به صورت ماهانه دریافت کنند.
پرداخت کمک‌های اولیه از کارافتادگی ۵۲۴٫۶۵ دلار کانادا است. بر اساس مبلغی که در حین کار به برنامه بازنشستگی در کانادا پرداخت کرده‌اید، به مبلغ پایه اضافه خواهد شد.

مدت زمان لازم برای طرح ناتوانی بازنشستگی

تاریخ دریافت فرم درخواست شرکت در برنامه ناتوانی بازنشستگی ممکن است روی تاریخ شروع دریافت مزایای شما تأثیر بگذارد. ممکن است ۴ ماه طول بکشد تا تصمیم‌گیری شود. قبل از ارسال فرم درخواست تکمیل شده خود، منتظر فرم تکمیل شده پزشکی نباشید.
برای ناتوانی‌های واجد شرایط، هدف این است که در طی مدت ۱۲۰ روز در مورد واجد شرایط بودن فرد تصمیم گرفته شود. اگر تأیید شود که وضعیت شما وخیم است ظرف مدت ۳۰ روز به درخواست رسیدگی خواهد شد. اگر تایید شود که یک بیماری لاعلاج دارید، ظرف مدت ۵ روز به درخواست رسیدگی می‌شود.

برنامه مستمری امنیت سالمندان یا OAS

مستمری امنیت سالمندان یا Old Age Security یک پرداخت ماهانه است که برای سالمندان ۶۵ سال به بالا انجام می‌شود. در برخی موارد Service Canada به صورت خودکار شما را برای بهره‌مندی از طرح مستمری امنیت بازنشستگان یا OAS ثبت‌نام می‌کند؛ اما در برخی موارد لازم است برای این طرح ثبت‌نام کنید. در بیشتر موارد نیازی به ثبت‌نام نیست.
در شرایطی که اطلاعات کافی برای ثبت‌نام خودکار شما وجود نداشته باشد، باید در این طرح ثبت‌نام کنید.

شروع زمان پرداخت مستمری امنیت سالمندان یا OAS
اولین پرداخت درست یک ماه پس از ۶۵ سالگی انجام خواهد شد. اگر در پرداخت اولین مستمری تأخیری وجود داشته باشد می‌توانید مبلغ مستمری امنیت سالمندان بالاتری دریافت کنید.

مبلغ مستمری امنیت سالمندان

از ژانویه تا مارس ۲۰۲۲ حداکثر پرداخت ماهانه برای مستمری امنیت سالمندان، ۶۴۲٫۲۵ دلار کانادا خواهد بود. مبلغی که دریافت می‌کنید بستگی به مدت زندگی شما پس از ۱۸ سالگی در کانادا یا کشورهای خاصی دارد.
از جولای سال ۲۰۲۲ حقوق بازنشستگی امنیت سالمندی یا OAS برای سالمندان ۷۵ سال و بالاتر حدود ۱۰% افزایش پیدا می‌کند.
برای دریافت مستمری امنیت سالمندان باید مالیات بپردازید.

پرداخت اضافی بر اساس درآمد و سن در برنامه مستمری امنیت سالمندان
در این نوع پرداخت مستمری بازنشستگی در کانادا، دو پرداخت اضافی برای واجدین شرایط انجام خواهد شد.
پرداخت یکباره برای سالمندان
شما واجد شرایط پرداخت یکباره برای سالمندان خواهید بود اگر از ژوئن سال ۲۰۲۱ واجد شرایط دریافت مستمری امنیت سالمندان هستید یا در ۳۰ ژوئن ۱۹۴۷ یا قبل از آن متولد شده‌اید.

مکمل درآمد تضمینی

شما واجد شرایط دریافت مکمل درآمد تضمینی هستید اگر:

۶۵ سال یا بیشتر دارید.
در کانادا زندگی می‌کنید.
مستمری امنیت سالمندی دریافت می‌کنید
اگر مجرد، بیوه یا مطلقه هستید و درآمد شما ۱۹۴۶۴ دلار است.
اگر درآمد شما به اضافه درآمد همسر/شریک زندگی ۲۵۷۲۸ دلار است، مستمری کامل OAS را دریافت می‌کنید.
اگر درآمد شما به اضافه درآمد همسر/شریک زندگی ۴۶۶۵۶ دلار است، مستمری OAS را دریافت نمی‌کنید.
مزایای مستمری امنیت سالمندان OAS برای همسر یا شریک زندگی واجدین شرایط
اگر واجد شرایط دریافت مکمل درآمد تضمینی هستید، اگر همسر یا شریک قانونی شما شرایط زیر را داشته باشد می‌تواند کمک‌ هزینه دریافت کند.
۶۰ تا ۶۴ سال سن دارد.
شهروند کانادا یا مقیم قانونی کانادا است.
مقیم کانادا باشد و حداقل ۱۰ سال از سن ۱۸ سالگی به بعد در کانادا اقامت داشته باشد.
مجموع درآمد سالانه شما کمتر از ۳۶۰۴۸ دلار کانادا باشد.
کمک هزینه برای بازماندگان طرح مستمری امنیت سالمندان OAS
اگر شرایط زیر را داشته باشید می‌توانید کمک هزینه بازماندگان دریافت کنید.
بین ۶۰ تا ۶۴ سال سن دارید.
همسر یا شریک زندگی شما فوت کرده و شما ازدواج نکرده‌اید یا وارد یک رابطه معمولی نشده‌اید.
درآمد سالانه شما کمتر از ۲۶۲۵۶ دلار کانادا است.

برنامه مکمل درآمد تضمینی یا GIS

مکمل درآمد تضمینی یا Guaranteed Income Supplement یک پرداخت ماهانه است که می‌توانید در موارد زیر دریافت کنید.

۶۵ سال یا بیشتر دارید.
در کانادا زندگی می‌کنید.
مستمری امنیت سالمندان OAS را دریافت می‌کنید.
مجرد، بیوه یا مطلقه هستید و درآمد شما کمتر از ۱۹۴۶۴ دلار کانادا است.
درآمد شما به اضافه درآمد همسر یا شریک زندگی ۲۵۷۲۸ دلار کانادا است، می‌توانید مستمری کامل دریافت کنید.
درآمد شما به اضافه درآمد همسر یا شریک زندگی ۴۶۶۵۶ دلار کانادا است، نمی‌توانید مستمری دریافت کنید.
این مکمل بر اساس درآمد است و برای بازنشستگان کم‌درآمد در دسترس بوده و مشمول مالیات نمی‌شود.
در بسیاری از موارد به شما اطلاع داده می‌شود که از چه تاریخی واجد شرایط شرکت در برنامه مکمل درآمد تضمینی یا GIS هستید. این اطلاعیه درست یک ماه پس از تولد ۶۴ سالگی برای شما ارسال خواهد شد؛ بنابراین نیازی به ارائه درخواست نخواهد بود. اما در برخی موارد اگر اطلاعات شما برای ثبت‌نام خودکار کافی نباشد، لازم است برای ارائه درخواست اقدام کنید.
مزایای طرح GIS برای همسر مستمری‌بگیر
اگر واجد شرایط دریافت مکمل درآمد تضمینی هستید، همسر با شریک قانونی شما اگر شرایط زیر را داشته باشند. ممکن است بتوانند از مزایای کمک‌هزینه این طرح استفاده کنند.
۶۰ تا ۶۴ سال سن دارد.
شهروند یا مقیم قانونی کانادا است.
مقیم کانادا است و حداقل ۱۰ سال از سن ۱۸ سالگی در کانادا اقامت داشته است.
مجموع درآمد سالانه شما کمتر از ۳۶۰۴۸ دلار کانادا است.
اگر واجد شرایط طرح GIS باشید می‌توانید از کمک هزینه بازماندگان استفاده کنید. برای استفاده از این کمک هزینه باید شرایط زیر را داشته باشید.
بین ۶۰ تا ۶۵ سال سن دارید.

همسر یا شریک زندگی شما فوت کرده و ازدواج نکرده‌اید یا وارد یک رابطه معمولی نشده‌اید.
درآمد سالانه شما کمتر از ۲۶۲۵۶ دلار کانادا است.

طرح پس‌انداز بازنشستگی ثبت شده یا RRSP

طرح پس‌انداز بازنشستگی ثبت شده یا Registered Retirement Saving Plan یکی دیگر از طرح‌های بازنشستگی در کانادا است که از طریق یک موسسه مالی مانند بانک، اتحادیه اعتباری یا شرکت بیمه تنظیم می‌شود.
در این طرح بازنشستگی در کانادا چندین نوع حساب سرمایه‌گذاری وجود دارد که می‌توانید در آن‌ها سرمایه‌گذاری کرده و در آینده و در زمان بازنشستگی از آن‌ها کسب درآمد کنید. این حساب‌های سرمایه‌گذاری شامل صندوق سرمایه‌گذاری مشترک، سهام، خرید اوراق قرضه دولتی، وجوه قابل معامله در بورس، وام‌های رهنی، گواهی سرمایه‌گذاری تضمینی، صندوق حمایت از کارگران و ارز خارجی است.
هر درآمدی که در برنامه RRSP به‌دست می‌آورید تا زمانی که وجوه در برنامه باقی بماند، معاف از مالیات است. معمولاً زمانی که برای دریافت وجه اقدام می‌کنید باید مالیات بپردازید.

پس‌انداز بدون مالیات یا TFSA

Tax Free Saving Account یک روش سرمایه‌گذاری در کانادا است که افراد می‌توانند در طول زمان اشتغال خود در آن سرمایه‌گذاری کرده و در نهایت در زمان بازنشستگی از مزایای آن بهره‌مند شوند. مبلغی که هر سال باید در این طرح ذخیره کنید توسط دولت کانادا مشخص می‌شود.

در واقع در روش TFSA شما به اشکال مختلف پس‌انداز می‌کنید، پس‌اندازی که قابلیت برداشت پیش از موعد را نیز دارد. یکی از مهم‌ترین مزایای این نوع حساب بدون مالیات و سود بالا است.
طرح TFSA از سال ۲۰۰۹ شروع شده و روشی برای افرادی که ۱۸ سال یا بیشتر داشته و شماره بیمه اجتماعی معتبر دارند و می‌خواهند مبلغی را بدون پرداخت مالیات ذخیره کنند.

سن بازنشستگی در کانادا با توجه به کلاس کاری

در کانادا طی سال‌های گذشته سن بازنشستگی تغییراتی داشته و برای گروه‌های مختلف، سن متفاوتی خواهد داشت. در جدول زیر می‌توانید سن بازنشستگی در کانادا برای گروه‌های مختلف را ببینید.

معیارهای انتخاب بهترین شهر برای بازنشستگی در کانادا

اگر شهر یا محل اقامت فعلی شما با نیاز‌های دوران بازنشستگی در کانادا که برای خود در نظر گرفته‌اید، مطابقت دارد؛ بنابراین از ابتدا انتخاب بسیار خوبی داشته‌اید. اما حالا که وارد مرحله جدیدی از زندگی خود شده‌اید، شاید بخواهید محل زندگی‌تان را تغییر دهید تا به امکانات بیشتری برای دوران بازنشستگی دسترسی داشته باشید. برای انتخاب بهترین شهر برای بازنشستگی در کانادا باید معیارهای زیادی را در نظر بگیرید که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

میزان مالیات بر مستغلات

در کانادا همیشه باید مالیات بر ملک را بپردازید؛ بنابراین چه بهتر که شهر و منطقه‌ای را انتخاب کنید که پایین‌ترین میزان مالیات بر املاک و مستغلات را دارد. به‌عنوان مثال، در منطقه تورنتو، تفاوت زیادی در مالیات بر دارایی بین انتهای شرقی و غربی شهر وجود دارد. این می‌تواند به مفهوم تفاوت هزاران دلاری بسته به محل اقامت باشد. توجه داشته باشید که در کانادا اگر منطقه‌ای دارای ارزش خانه بالاتری باشد، مالیات بر دارایی آن پاییزن‌تر خواهد بود.

قیمت مسکن

در طول همه‌گیری کرونا، بازار مسکن کانادا که قبلاً در شهرهای بزرگ داغ بود، با افزایش قیمت‌ها در سراسر کشور روبرو شد. چون کارمندان و کارفرمایان، کار از راه دور را پذیرفتند و متوسط قیمت فروش یک خانه افزایش یافت. در ماه می سال ۲۰۲۱، متوسط قیمت خانه به ۶۸۸۰۰۰ دلار کانادا رسید که در مقایسه با سال قبل بیش از ۳۸% افزایش داشته است.

امکانات رفاهی و جاذبه‌ها

زمانی‌ که می‌خواهید محل اقامت خود را برای دوران بازنشستگی در کانادا انتخاب کنید، باید دسترسی آسان به امکانات رفاهی و جاذبه‌های گردشگری را در نظر بگیرید. در مورد انتخاب محل زندگی باید دسترسی به حمل و نقل عمومی، دسترسی به فروشگاه‌های مختلف، نزدیک‌ترین سینما و کتابخانه یا مرکز تفریحی، نزدیکی به پمپ بنزین و داروخانه و مراکز درمانی را بررسی کنید.

میزان جمعیت

در مورد جمعیت محل زندگی خود در دوران بازنشستگی در کانادا نباید فقط جمعیت فعلی را در نظر بگیرید بلکه باید تحقیق کنید که تا ۲۰ سال آینده ممکن است چقدر به جمعیت منطقه اضافه شود. شما می‌خواهید در آرامش زندگی کنید نه در جایی شلوغ و پُرهیاهو.

دسترسی به مراقبت‌های پزشکی

ممکن است در حال حاضر حداقل نیازهای پزشکی را نیاز داشته باشید؛ اما همان‌طور که می‌دانید نیازهای پزشکی در دوران پیری افزایش پیدا می‌کند. پس منطقه‌ای را برای زندگی در دوران بازنشستگی انتخاب کنید که تا نزدیک‌ترین مرکز درمانی تنها ۱۰ دقیقه با ماشین فاصله داشته باشد.

اقلیم

اگر به آرتروز مبتلا هستید زندگی کردن در منطقه‌ای از کانادا که بیشتر وقت سال را باید برف پارو کنید برای شما عذاب‌آور خواهد بود. اگر مشکلات تنفسی دارید، مکانی با رطوبت بالا برای شما خطرناک خواهد بود. پس با بررسی شرایط اقلیمی و آب و هوایی هر شهر، محلی را برای زندگی در دوران بازنشستگی در کانادا انتخاب کنید که با نیازهای شما بیشترین همخوانی را دارد.

بهترین شهرها برای بازنشستگی در کانادا

زمانی که تصمیم می‌گیرید دوران بازنشستگی خود را شروع کنید، در صورت تمایل می‌توانید محل زندگی خود را تغییر داده و به منطقه‌ای نقل مکان کنید که امکانات ضروری و رفاهی بیشتری داشته و جمعیت کمتری دارد. در ادامه بهترین شهرهای برای بازنشستگی در کانادا را معرفی خواهیم کرد.

ویکتوریا

جمعیت: ۳۸۹٫۹۱۰
میانگین دما: ۸ درجه در ژانویه و ۲۰ درجه در جولای
میانگین قیمت خانه: ۸۴۳۶۰۰ دلار کانادا
نرخ مالیات بر دارایی: ۰٫۵۲%
امکانات پزشکی به ازای ۱۰۰٫۰۰۰ ساکن: ۳۰۹
جاذبه‌های محلی: باغ پروانه‌های ویکتوریا، پارک بیکن هیل و موزه سلطنتی

ونکور شمالی

جمعیت: ۵۹٫۲۲۵
میانگین دما: ۶ درجه در ژانویه و ۲۳ درجه در جولای
میانگین قیمت خانه: ۱٫۴ میلیون دلار کانادا
نرخ مالیات بر دارایی: ۰٫۱۸%
امکانات پزشکی به ازای ۱۰۰٫۰۰۰ ساکن: ۲۰۹
جاذبه‌های محلی: بازار شبانه کشتی‌سازی، پارک ساحلی و پارک و باغ تیلفورد

کالیوگوود

جمعیت: ۲۴٫۹۵۲
میانگین دما: -۱ درجه در ژانویه و ۲۵ درجه در جولای
میانگین قیمت خانه: ۶۲۴۹۰۰ دلار کانادا
نرخ مالیات بر دارایی: ۱٫۱۴%
امکانات پزشکی به ازای ۱۰۰٫۰۰۰ ساکن: ۴۸
جاذبه‌های محلی: استراحتگاه کوه آبی و درختستان کالینگوود

بللویل

جمعیت: ۴۹٫۰۰۰
میانگین دما: -۲ درجه در ژانویه و ۲۷ درجه در جولای
میانگین قیمت خانه: ۴۹۷۵۰۰ دلار کانادا
نرخ مالیات بر دارایی: ۱٫۶۴%
امکانات پزشکی به ازای ۱۰۰٫۰۰۰ ساکن: ۹۲
جاذبه‌های محلی: بازار کشاورزان بللویل، سایت تاریخی گلنمور و سواحل بللویل

تورنتو

جمعیت: کمی بیش از ۳ میلیون
میانگین دما: ۰ درجه در ژانویه و ۲۷ درجه در جولای
میانگین قیمت خانه: ۱٫۰۵ میلیون دلار کانادا
نرخ مالیات بر دارایی: ۰٫۶%
امکانات پزشکی به ازای ۱۰۰٫۰۰۰ ساکن: ۳۲۳۷
جاذبه‌های محلی: موزه سلطنتی و پارک‌های مختلف

فردریکتون

جمعیت: ۱۱۱٫۰۲۴
میانگین دما: -۴ درجه در ژانویه و ۲۶ درجه در جولای
میانگین قیمت خانه: ۲۳۷۹۰۰ دلار کانادا
نرخ مالیات بر دارایی: ۱٫۴۲%
امکانات پزشکی به ازای ۱۰۰٫۰۰۰ ساکن: ۱۳۴
جاذبه‌های محلی: گالری هنری بیوربروک، باغ گیاهشناسی و پارک اودل

اتاوا

جمعیت: ۱٫۴ میلیون
میانگین دما: -۶ درجه در ژانویه و ۲۷ درجه در جولای
میانگین قیمت خانه: ۶۶۰۴۰۰ دلار کانادا
نرخ مالیات بر دارایی: ۱٫۰۷%
امکانات پزشکی به ازای ۱۰۰٫۰۰۰ ساکن: ۷۸۱
جاذبه‌های محلی: گالری ملی کانادا وو بازار بایوارد

جمع‌بندی

دوران بازنشستگی دورانی است که افراد باید در مکانی زندگی کنند که بهترین امکانات و خدمات را به آن‌ها ارائه می‌دهد. در این مقاله به بررسی انواع طرح‌های بازنشستگی در کانادا پرداختیم و از مزایای بازنشسته شدن در این کشور گفتیم، اینکه در چه صورت واجد شرایط دریافت مستمری خواهید شد و بهتر است کدام طرح بازنشستگی را انتخاب کنید. در انتها نیز شهرهایی را معرفی کردیم که بهترین شرایط را برای زندگی در دوران بازنشستگی دارند. با توجه به اطلاعات ارائه شده، شما کدامیک از طرح‌های معرفی شده در این مقاله را برای بازنشستگی در کانادا انتخاب می‌کنید؟

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar