اگر در جستجوی کار در حوزه IT هستید، شاید این وب سایت کانادایی برای شما مفید باشد
12 آگوست 2016 - 18:26
بازدید 611
10

در گذشته به کرات درباره بازارهای کاری پنهان hidden job market و راه‌های نفوذ به آن در سایت و کارگاه‌های آموزشی کنپارس اشاره کرده‌ایم. مصاحبه زیر که توسط یک بلاگر متخصص انجام شده به یکی از ابزارهای رخنه در این بازار اشاره دارد که می‌تواند برای همه جویندگان کار در کانادا مفید باشد. همچنین این مصاحبه می‌تواند […]

ارسال توسط :
پ
پ

در گذشته به کرات درباره بازارهای کاری پنهان hidden job market و راه‌های نفوذ به آن در سایت و کارگاه‌های آموزشی کنپارس اشاره کرده‌ایم. مصاحبه زیر که توسط یک بلاگر متخصص انجام شده به یکی از ابزارهای رخنه در این بازار اشاره دارد که می‌تواند برای همه جویندگان کار در کانادا مفید باشد. همچنین این مصاحبه می‌تواند به آنها که در اندیشه سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی یک کسب و کار جدید در کانادا هستند ایده‌های خوبی بدهد. 

اگر به دنبال شغلی در زمینه IT هستید و یا حتی به آینده شغلی در این زمینه فکر می‌کنید، شاید یک فن‌آوری جدید کانادایی بتواند به شما کمک کند. سایت Matchguide در واقع سرویسی تطبیق‌دهنده(Matchmaking) برای یافتن کارفرما و جوینده کار مناسب برای یکدیگر است. با آقای درک بالن، پدیدآورنده این فن‌آوری تطبیق‌دهنده و مؤسس شرکت مذکور، مصاحبه‌ای کرده‌ایم که در زیر می‌خوانید. 

در این بلاگ‌پست که با عنوان آشنای «پنج پرسش» در سایت Sync آمده، ما مستقیما با درک بالن از شرکت S.I.Systems صحبت می‌کنیم و از او درباره سیستم تطبیق‌دهنده منحصر به فردشان در صنعت IT می‌پرسیم.  

س: به ما بگویید که MatchGuide دقیقا چیست؟ این مقاله از سوی تیم نویسندگان شرکت خدمات مهاجرتی کنپارس به مدیریت آقای دکتر مختاری تهیه شده و در سایت www.parscanada.com منتشر شده است. انتشار آن در دیگر وب سایتها تنها با ذکر منبع مجاز است. تقاضا داریم موارد تخلف را از طریق ایمیل [email protected]  به اطلاع ما برسانید. برای اقدام به مهاجرت از طریق نیروی متخصص، سرمایه گذاری و هر گونه روش دیگر با دفاتر شرکت کنپارس تماس بگیرید.

درک بالن: با الهام گرفتن از سایت‌های تطبیق‌دهنده‌ای که پیش‌تر در زمینه یافتن زوج‌های مناسب برای یکدیگر فعالیت می‌کردند، ما هم این سایت را طراحی کردیم تا افرادی که به دنبال شغلی در زمینه IT هستند و کارفرمایانی که در جستجوی نیروی کار مناسبند، بتوانند در این سایت یکدیگر را پیدا کنند. این سایت متقاضیان شغل‌های جدید را شناسایی و فرصت‌های مناسب را به آنها معرفی می‌کند.  

ما از قدم نخست MatchGuide را طوری طراحی کردیم تا بعدها امکان تکمیل چرخه شغلی متقاضیان را داشته باشیم. در این سایت به راحتی همه متقاضیان و کاندیداهای مناسب، به محض پر کردن فرم تقاضای اولیه با مشاغل موجود مورد نظر خود روبه‌رو می‌شوند. ما معتقدیم که این کار روند کاریابی را برای همه به فرایندی غیرفرساینده تبدیل می‌کند. این سایت در حقیقت زاییده افکار و نیازهای ماست که می‌تواند با بررسی تمام جزییات ارائه شده، اولویت‌ها را مشخص کند، به شکل مناسب وارد عمل شود و گزارش لازم را به شرکت ارائه کند. ما هم در همه لحظات با این فرایند همراه هستیم. 

طی هشت سال گذشته تلاش کرده‌ایم تا این سایت را از نظر استخدام و یافتن منابع و نیروهای متخصص در زمینه IT با همه نیازهایی که مشتریانمان اعلام می‌کنند هماهنگ کنیم. برای تهیه نسخه اولیه این سایت یک میلیون دلار هزینه کردیم. هزینه توسعه مجدد سایت در سال ۲۰۰۷ و افتتاح یک دفتر برای کمک‌های نرم‌افزاری در شهر چنایی هند به منظور تهیه نسخه ۲۰۰۸ سایت، واقعا کمرشکن بود. در حال حاضر برای حفاظت و فعال بودن سیستم اصلی، ۱۸ متخصص IT در هند و ۶ متخصص در کانادا برای شرکت ما کار می‌کنند.  

س: این سایت با دیگر سایت‌های کاریابی مثلاMonster یا Workopolis چه تفاوت‌هایی دارد؟ ا

درک بالن: سایت‌هایی که نام بردید در واقع تابلوی کاریابی هستند. یک تابلوی کاریابی فقط صفحه اصلی از کل فرایند را به شما نشان می‌دهد، البته در برخی از این سایت‌ها کارهای دیگری هم انجام می‌شود مثلا ارزیابی مهارت‌های متقاضی، ارائه یک فهرست از نیازها، فضایی برای مذاکره و قرارداد و تهیه صورت‌حساب در قبال ارائه خدمات به مشتریان.  

اما کاری که سایت MatchGuide می‌کند، فراتر از جمع‌کردن رزومه شغلی افراد است. در واقع این سایت با بررسی مشخصات متقاضیان و شناسایی کاندیداهای مناسب برای مشاغل موجود، آنها را به فرصت‌های شغلی مطلوب مرتبط می‌کند. این سایت حتی می‌تواند استعدادهای موجود را آزمایش و ارزیابی کند؛ کاری که در سایت‌های کاریابی دیگر نمی‌توانید ببینید. یک تابلوی کاریابی فقط کاندیداها را به شما معرفی می‌کند، در حالی‌که MatchGuide به سرعت و با اطمینانی، که برای اثباتش هم دلایل کافی دارد، به شما می‌گوید که کدام یک از این کاندیداها به کارتان خواهند آمد. 

ما در ۹۹.۸٪ مواردی که فردی را به عنوان کاندیدای مناسب برای یک شغل پیشنهاد کرده‌ایم، گزینش درستی داشته‌ایم و همین امر توانسته موقعیت بسیار خوبی برایمان فراهم کند. به دلیل همین ضریب اطمینان بالا، در حال حاضر به مشتریانی که قرادادهای موقت با ما دارند این تضمین را داده‌ایم که در صورت عدم رضایت از فرد پیشنهادی ما ظرف سی روز خواهند توانست مبلغی را که به عنوان حق‌ مشاوره به سایت پرداخت کرده‌اند، پس بگیرند و این زمان برای مشتریان ثابتمان هم به شش ماه افزایش یافته ‌است. هیچ کدام از رقبای ما نمی‌توانند پیشنهادی مشابه و یا حتی نزدیک به این را هم به مشتریانشان بدهند. 

درصد بالای موفقیت ما علاوه بر سودی که برای خودمان داشته، توانسته به کاهش زمانی که مشتری و متقاضی باید صرف این کار کنند منجر شود چون معمولا آنها در همان گزینش اول با فرد یا کار مطلوب و مورد نظرشان مواجه می‌شوند. 

س: می‌توانید برای ما توضیح بدهید که فرایند کار سایت شما چگونه است؟

درک بالن: همه چیز از وب‌سایت شروع می‌شود. در اینجا فردی که در زمینه مشاغل مرتبط با IT فعالیت دارد می‌تواند مشاغل موجود را ببیند و نام خود را به عنوان یک کاندیدا ثبت کند. بعد از ثبت نام، ما یک مصاحبه مقدماتی انجام می‌دهیم و رفرنس‌های متقاضی را بررسی می‌کنیم تا ببینیم واجد صلاحیت لازم هست یا نه و حدس بزنیم ‌که احتمالا به سراغ کدام کارفرماها یا موقعیت‌های شغلی خواهد رفت.

بعد از این، اطلاعات متقاضی در چند مرحله بررسی، تحلیل و ذخیره می‌شود. سپس این اطلاعات به دست مشتریان مرتبط می‌رسد و به بخش داده‌های استعدادها می‌رود. از اینجا به بعد هر زمان که مورد مناسبی باشد ما به طور اتوماتیک متقاضی را مطلع می‌کنیم. در نهایت وقتی مورد کاملا منطبق با خواست متقاضی و مشتری یافت شد، اطلاعات به بخش «متقاضیان طرف قرارداد کاریافته» منتقل می‌شود و در ادامه بدون هیچ وقفه‌ای کار محاسبه، زمان‌بندی و ارائه دستمزد و گزارش به طرف قراداد انجام می‌شود.

برای تیم S.I.Systems سایت MatchGuide در واقع پیشخوانی است که جریان فعالیت‌هایی که قبل از فروش یک محصول انجام می‌شود تا رسیدن آن محصول به مرحله فروش را نشان می‌دهد. ما کل این فرایند را از یک سطح بالاتر نظارت و مدیریت می‌کنیم. هر بخش از اطلاعاتی که روی این پیشخوان باشد می‌تواند به جزئیات بیشتری ختم شود و ما می‌توانیم تاثیر خود را در زمینه کاریابی، جریان محصول، حاشیه‌ها، مشتری و طرف قراردادها ببینیم.  

س: می‌توانید نمونه‌های موفقی را که از خدمات شما استفاده کرده‌اند معرفی کنید؟

درک بالن: ما علاوه بر این‌که برای بسیاری از متقاضیان کار تمام‌وقت پیدا می‌کنیم، یکی از کارهای عمده‌امان هم این است که به بیزینس‌ها در زمینه IT کمک می‌کنیم تا کار پیدا کنند و در واقع با آنها همکاری می‌کنیم تا بتوانند خود را سرپا نگه‌دارند. ما اخیرا در یک نظرسنجی از ۳۸۰ طرف قراداد با S.I.Systems که برایشان کار پیدا کرده بودیم، خواستیم تا دلیل انتخاب ما را بگویند. فکر می‌کردیم که احتمالا اغلبشان به بیشتر بودن فرصت‌های شغلی و مشتریانمان اشاره کنند اما در کمال ناباوری دیدیم که ۳۷درصد از پاسخ‌دهندگان به موضوع اتوماتیک بودن پرداخت‌ها، سیستم زمان‌بندی و این که مجبور نیستند در این کار نگران پرداخت صورت‌حساب‌ مشتریانشان باشند یا به دستمزد دریافتی خود فکر کنند، اشاره نموده‌اند چون در واقع سیستم ما همه این کارها انجام می‌دهد. سادگی استفاده از سیستم، تضمین پرداخت‌ها و دسترسی آن‌لاین برای ثبت زمان، اداره بیزینس را برای طرف‌های قرارداد ما آسان کرده‌ است. ما هر ماه بیش از چهل هزار بازدیدکننده مستقل از وب‌سایتwww.sisystems.com داریم که تمام نیازهای مشتریانمان را برآورده می‌کنند.  ی متخصص، سرمایه گذاری و هر گونه روش دیگر با دفاتر شرکت کنپارس تماس بگیرید.

س: به عنوان آخرین سؤال این که هزینه شما چقدر است؟ اگر استفاده از خدمات شما مجانی است، الگوی بیزینسی S.I.Systems چیست؟

درک بالن: سؤال جالبی مطرح کردید. ما در ازای خدمات MatchGuide پول نمی‌گیریم چون این سرویس بخش داخلی ماست. زمانی که matchGuide را توسعه دادیم، حوزه کارمان محدود به شهر کلگری بود و فروشمان هم ۸ میلیون دلار بود. اما بعد از توسعه سایت MatchGuide فروشمان از ۸ میلیون دلار به ۱۸۰ میلیون دلار افزایش پیدا کرد و در حال حاضر شرکتی هستیم که در سطح ملی فعالیت می‌کنیم و یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌ها در زمینه ارائه خدمات حرفه‌ای در کانادا هستیم.  

الگوی بیزینسی ما این است که در کار بر بسیاری از رقبای خود پیشی بگیریم. فروش ما بر مبنای ارزش قراردادهایی است که شرکت S.I.Systems می‌بندد یا کمیسیونی است که در قبال یافتن کار برای متقاضیان کار یا کارفرمایان در جستجوی نیروی کار می‌گیریم. با MatchGuide ما تقریبا بیش از نیمی از پیشنهادهای کاری در بازار کار را از آن خود کرده‌ایم. فایده این سیستم برای مشتری این است که در وقت او صرفه‌جویی می‌شود و هیچ ترسی در قبال نیروی کار خود ندارد. شاید در آینده شرکت مجزایی را هم راه‌اندازی کنیم که هدفش ارائه خدمات کوچک‌تر به مشتریان و شرکت‌ها باشد.  

تذکر: مطالب این مصاحبه تنها به منظور اطلاع‌رسانی ترجمه و در این وب سایت منعکس شده است. کنپارس در رد یا تایید نکات مطروحه، نظری ندارد این

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar