اکسپرس انتری باز هم رکورد شکست
22 ژانویه 2022 - 6:38
بازدید 746
10
اداره مهاجرت در دو انتخاب اول سال ۲۰۲۲، فقط برای متقاضیان برنامه‌های استانی دعوت‌نامه صادر کرده تا برای مهاجرت به کانادا درخواست دهند.
ارسال توسط :
پ
پ

اداره مهاجرت در دو انتخاب اول سال ۲۰۲۲، فقط برای متقاضیان برنامه‌های استانی دعوت‌نامه صادر کرده تا برای مهاجرت به کانادا درخواست دهند.

کانادا در تاریخ ۱۹ ژانویه یک انتخاب جدید اکسپرس انتری را برگزار و از ۱۰۳۶ متقاضی مهاجرت دعوت کرد تا برای اقامت دائم درخواست دهند. اداره مهاجرت و شهروندی کانادا در این انتخاب فقط متقاضیان برنامه‌های استانی را دعوت کرده است.
حداقل امتیاز متقاضیان در سیستم رتبه‌بندی جامع (CRS)، ۷۴۵ بود. متقاضیان برنامه‌های استانی پس از دریافت گواهی استانی، ۶۰۰ امتیاز اضافه کسب می‌کنند، از این رو حداقل امتیاز کمی بالا به نظر می‌رسد.

از ماه سپتامبر گذشته، تمام انتخاب‌های اکسپرس برای متقاضیان برنامه‌های استانی بوده است. آخرین باری که متقاضیان برنامه تجربه کانادایی (CEC) دعوت شدند، ۱۴ سپتامبر ۲۰۲۱ بود.
از ابتدای سال ۲۰۲۲ تاکنون، اداره مهاجرت در مجموع ۱۴۲۸ متقاضی برنامه‌های استانی را از طریق اکسپرس انتری دعوت کرده است. به‌طور کلی، حداقل امتیاز در ده انتخاب اخیر اکسپرس انتری که برای متقاضیان برنامه‌های استانی برگزار شده بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ بوده است. حداقل امتیاز در این انتخاب، کمتر از حداقل امتیاز برای انتخاب اول سال یعنی ۸۰۸، در تاریخ ۵ ژانویه بود.

متقاضیان برنامه‌های نیروی کار متخصص فدرال و تجربه کانادایی، تقریباً تمام مجموعه اکسپرس انتری را تشکیل می‌دهند
تا ۴ ژانویه، حدود ۱۹۴ هزار متقاضی اکسپرس انتری در مجموعه این سیستم پروفایل داشتند. حدود ۸۰٪ از این متقاضیان واجد شرایط برنامه نیروی کار متخصص فدرال و نزدیک به ۲۰٪ واجد شرایط برنامه تجربه کانادایی هستند. این اعداد گرد شده‌اند، اما تفاوت تعداد متقاضیان برنامه‌های استانی و برنامه نیروی فنی فدرال را نشان می‌دهند.

اداره مهاجرت از دسامبر ۲۰۲۰، از متقاضیان برنامه نیروی کار متخصص فدرال برای درخواست اقامت دائم دعوت نکرده است، از این جهت مجموعه اکسپرس انتری از درخواست‌های آن‌ها انباشته شده است. در سال ۲۰۱۹ حدود ۴۵% از دعوت‌نامه‌های اکسپرس انتری به متقاضیان این برنامه ارسال شد.

تعداد متقاضیان تجربه کانادایی نیز در این مجموعه از سپتامبر تاکنون به‌طور چشمگیری افزایش یافته است. به‌طوری که در حال حاضر درخواست‌های آن‌ها نزدیک به ۲۰٪ از مجموعه را تشکیل می‌دهند، در حالی که شش ماه پیش این رقم حدود ۶٪ بود. در ماه جون اداره مهاجرت انتخاب‌های بزرگ برای متقاضیان برنامه تجربه کانادایی برگزار و هر بار از شش هزار متقاضی دعوت می‌کرد تا برای اقامت دائم درخواست دهند.

یک اعلامیه داخلی در ماه سپتامبر نشان می‌دهد که اداره مهاجرت برای کاهش تعداد درخواست‌های عقب‌افتادۀ اکسپرس انتری و زمان پردازش آن‌ها به شش ماه، انتخاب‌های برنامه تجربه کانادایی را متوقف کرده است. در سال ۲۰۲۰، میانگین زمان پردازش برای درخواست‌های اکسپرس انتری تا ۹ ماه بود.

اگرچه اداره مهاجرت کانادا موفق شد تا پایان سال ۲۰۲۱، تعداد درخواست‌های پردازش‌شده را به بیش از ۴۵ هزار مورد در ماه افزایش دهد، تعداد درخواست‌های مهاجرتی عقب‌افتاده هم، از اکتبر تا دسامبر، ۲۱ هزار مورد افزایش یافت. در همان زمان، درخواست‌های عقب‌افتاده اکسپرس انتری از ۱۳۸ هزار به ۱۱۹ هزار مورد کاهش یافت. بیشتر پیشرفت‌ها ناشی از کاهش درخواست‌های عقب‌افتادۀ برنامه تجربه کانادایی بود که از حدود ۴۸ هزار در اکتبر به ۲۵ هزار در دسامبر کاهش یافت. درخواست‌های عقب‌افتاده برنامه نیروی کار فنی فدرال نیز از ۹۳۱ در اکتبر به ۸۰۵ در دسامبر کاهش یافت.

تعداد درخواست‌های عقب‌افتاده برنامه نیروی کار متخصص فدرال از اکتبر تا دسامبر، حدود چهار هزار مورد افزایش یافت و از حدود ۵۱ هزار به ۵۵ هزار مورد رسید. درخواست‌های عقب‌افتاده متقاضیان برنامه‌های استانی هم با حدود هزار مورد افزایش به ۳۹ هزار درخواست رسید.

اکسپرس انتری

برنامه‌های مهاجرتی فدرال از سیستم آنلاینِ اکسپرس انتری برای مدیریت درخواست‌های خود استفاده می‌کنند. سه برنامه که از طریق سیستم اکسپرس انتری مدیریت می‌شوند عبارت‌اند از: برنامه نیروی کار متخصص فدرال، برنامه نیروی کار فنی فدرال و برنامه تجربه کانادایی. متقاضیان برنامه‌های استانی که در استخر اکسپرس انتری پروفایل دارند، پیشاپیش واجد شرایطِ یکی از این برنامه‌ها شده‌اند.

اکسپرس انتری از سیستم جامع رتبه‌بندی، برای امتیازدهی و رتبه‌بندی پروفایل‌های متقاضیان خود استفاده می‌کند. متقاضیان با بیشترین امتیاز، دعوت‌نامه دریافت می‌کنند تا برای اقامت دائم کانادا درخواست دهند.
سپس یک افسر اداره مهاجرت کانادا درخواست آن‌ها را بررسی و در مورد آن تصمیم‌گیری می‌کند. پس از آن متقاضیان باید بیومتریک انجام دهند و ممکن است که برای مصاحبه هم دعوت شوند یا از آن‌ها مدارک بیشتری خواسته شود. اگر درخواستشان تائید شود، اداره مهاجرت کانادا برایشان تأییدیه اقامت دائم (COPR) صادر می‌کند. در نهایت متقاضیان مراحل فرود یا Landing را تکمیل کرده و وارد خاک کانادا می‌شوند.

خدمات شرکت کنپارس

برای دریافت مشاوره رایگان و انواع خدمات مهاجرتی از طریق شرکت کنپارس می‌توانید با شماره‌های ۰۲۱۹۱۰۰۸۳۳۹، ۰۲۱۹۱۰۰۸۳۳۸ یا ۰۲۱۵۹۱۷۴۰۰۰ تماس گرفته، یا اطلاعات خود را از طریق چت آنلاین سایت یا دایرکت اینستاگرام ارسال کنید و یا اینکه فرم ارزیابی رایگان ما را پر فرمایید تا در اولین فرصت با شما تماس گرفته شود.
همچنین می‌توانید پرسش‌های خود را از طریق شماره‌های واتس اپ ۰۹۲۲۴۶۳۵۴۵۲ و ۰۹۰۳۴۹۴۱۴۵۶ از ما بپرسید و پاسخ آن‌ها را از طریق همین شماره‌ها دریافت کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar