اهمیت مهاجران و پناهندگان در کمپین جهانی از سوی کانادا
09 آوریل 2021 - 12:39
بازدید 268
6

یک کمپین بین المللی به رهبری دولت کانادا با هدف برجسته کردن تأثیر مثبت مهاجرت بر جوامع سراسر جهان برگزار شده است. طی یک کمپین جهانی جدید با عنوان «It Takes a Community»، کانادا تأثیرات مثبت مهاجران بر جوامع محلی را برجسته کرده است.   این طرح ابتکاری توسط دولت کانادا و سایر دولت های […]

ارسال توسط :
پ
پ

یک کمپین بین المللی به رهبری دولت کانادا با هدف برجسته کردن تأثیر مثبت مهاجرت بر جوامع سراسر جهان برگزار شده است.

طی یک کمپین جهانی جدید با عنوان «It Takes a Community»، کانادا تأثیرات مثبت مهاجران بر جوامع محلی را برجسته کرده است.

 

این طرح ابتکاری توسط دولت کانادا و سایر دولت های ملی و محلی، بیزینس ها، شبکه های جوانان و افراد برجسته در جامعه مدنی حمایت می شود، و بر مهاجران و افرادی متمرکز است که در ایجاد جوامع قوی تر، نقش بسزایی دارند (به ویژه در دوران کووید19).

 

«It Takes a Community» در روز 29 مارس، راه اندازی شده، و طیف وسیعی از افراد را از بخش های گسترده گرد هم می آورد. این کمپین به عنوان یک جنبش جهانی شناخته شده است، که افراد را از همه اقشار (از جمله مهاجران و پناهندگان) فرا می خواند تا داستان های واقعی و تأثیرگذاری را از نحوه فعالیت خود برای تقویت جوامع مربوط ارائه دهند.

 

هدف این کمپین مقابله با اطلاعات غلط و ضد مهاجرتی، مبارزه با افزایش تبعیض، و بیگانه ستیزی در سراسر جهان است. ایده اصلی آن، تجلیل از افرادی است که صرف نظر از ملیت خود، می توانند به بهبود جامعه مربوط کمک کنند.

 

 

آگاهی سازی در سراسر جهان در مورد تأثیر مثبت مهاجرت

به گفته وبسایت این کمپین، روایت های نادرست و منفی در مورد مهاجران در سراسر جهان وجود دارد- چالشی که با همه گیری کرونا، سخت تر شده است.

 

اکنون بیش از هر زمان دیگری مهم است که افراد گرد هم آیند تا اطمینان حاصل شود که مهاجران از حمایت لازم برای بهبود جوامع خود پس از کووید19، برخوردار هستند.

 

طی 12 ماه آینده، این کمپین داستان هایی را در مورد تأثیرات مثبت مهاجرت بر زندگی افراد ارائه می دهد. مردم از سراسر جهان دعوت شده اند تا با به اشتراک گذاشتن داستان های شخصی خود در شبکه های اجتماعی، و با استفاده از هشتگ  #ItTakesaCommunity، به این جنبش بپیوندند.

 

برای افرادی که علاقه مند به ایفای نقش بیشتری در این پروژه باشند، امکان استفاده از جعبه ابزار دیجیتال (digital toolkit)، برای افزایش آگاهی در مورد تأثیرات مثبت مهاجرت بر جوامع، وجود دارد. این جعبه ابزار در حال حاضر، به زبان انگلیسی و فرانسه در دسترس است، اما به زودی به چندین زبان در وبسایت این کمپین، قابل دسترسی خواهد بود.

 

آقای «مارکو مندیچینو»، وزیر «اداره مهاجرت، پناهندگی، و شهروندی کانادا» (IRCC)، در بیانیه مطبوعاتی اخیر، اظهار داشت:

 

«شناخت راه هایی که مهاجران و پناهندگان از طریق آن، می توانند به جوامع خود کمک کنند، هم در دوران کرونا و هم پس از آن، حائز اهمیت بسیار است.»

«با به اشتراک گذاشتن داستان های شخصی و صحبت در مورد چگونگی قدرتمندتر شدن کشورها، شهرها، و سازمان ها با اتحاد گسترده، کانادا می تواند در این کمپین برای از بین بردن تبعیض و بهبود جوامع، نقش داشته باشد.»

 

کانادا مهاجران را بر اساس اهمیت اقتصادی و نیازهای بشردوستانه، و همچنین برای پیوند خانواده ها در کشور، انتخاب می کند، و اهدافی را برای تعداد مهاجرانی که در هر گروه مهاجرتی پذیرفته می شوند، در نظر می گیرد. این اهداف با مشورت با عموم مردم، سازمان های مختلف، استان ها و قلمروها، و همچنین مراکز مربوط به اسکان و استقرار مهاجران، تعیین می شود.

 

کانادا هدف پذیرش 401،000 مهاجر را برای سال 2021 تعیین کرده است. از این تعداد، تقریباً 60 درصد به عنوان مهاجر اقتصادی به کانادا می آیند، و به بهبود اقتصادی کشور پس از کووید19، کمک خواهند کرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar