انتقاد وزیر مهاجرت فدرال از سیاست‌های مهاجرتی کبک
15 آگوست 2023 - 13:50
بازدید 286
5

دولت کبک در مورد پیوند مجدد اعضای خانواده‌ها در این استان، سیاست سختگیرانه‌ای دارد مارک میلر تنها چند هفته پس از تصدی مسئولیت در اداره مهاجرت به عنوان وزیر مهاجرت فدرال کانادا، سیاست نسبتاً سختگیرانه دولت کبک در مورد پیوند مجدد اعضای خانواده‌ها را مورد انتقاد قرار داد.   میلر در اولین کنفرانس مطبوعاتی خود به […]

ارسال توسط :
پ
پ

دولت کبک در مورد پیوند مجدد اعضای خانواده‌ها در این استان، سیاست سختگیرانه‌ای دارد

مارک میلر تنها چند هفته پس از تصدی مسئولیت در اداره مهاجرت به عنوان وزیر مهاجرت فدرال کانادا، سیاست نسبتاً سختگیرانه دولت کبک در مورد پیوند مجدد اعضای خانواده‌ها را مورد انتقاد قرار داد.  

میلر در اولین کنفرانس مطبوعاتی خود به عنوان وزیر مهاجرت اظهار کرده است که کبک بخش بزرگی از سیاست مهاجرتی خود را کنترل می‌کند، به ویژه در بخش الحاق خانواده‌ها که در حال حاضر ظرفیت آن به حدود 10 هزار نفر محدود شده است.

این در صورتی است که تعداد 30 هزار عضو خانواده وجود دارند که می‌خواهند به کانادا بیایند تا با فرزندانشان زندگی کنند، اما دولت کبک می‌خواهد حتی ظرفیت 10 هزار نفری خود را هم کاهش دهد. 

تلاش‌های فزاینده دولت کبک در زمان نخست‌وزیری فرانسوا لوگو برای به دست آوردن خودمختاری در زمینه مهاجرت به یک امر عادی تبدیل شده است، دولت کبک در مورد مهاجرت در گروه اقتصادی و گروه خانواده تصیم گیرنده اصلی است. 

با این حال، فرانسوا لوگو همچنان تلاش می‌کند توانایی خود برای هدایت مستقل سیاست‌ها در داخل مرزهای استانی خود را تقویت کند.

سیاست سختگیرانه اداره مهاجرت کبک، در اولین برنامه‌های مهاجرتی « Plan d’immigration 2023» پیشنهاد شده توسط وزیر مهاجرت کبک، کریستین فرشت، در دسامبر گذشته منعکس شد. 

این استان در طرح ظرفیت پذیرش مهاجر خود هدفی بین 49 هزار و 500 تا 52 هزار و 500 را مورد هدف قرار داد. با این هدف دولت نشان داد که به پیشنهاد گروه‌های تجاری استان مبنی بر افزایش سطح مهاجرت جهت مقابله با کمبود نیروی کار،  بی توجه است.  

همچنین به رغم هدف مهاجرتی پیش بینی شده، این استان تصمیم گرفت تنها نیمی از ظرفیت اعلام شده را وارد استان کند. 

لوگو در آخرین انتخابات استانی نه تنها به حفظ محدودیت جذب مهاجر تاکید داشت، بلکه محدودیت دیگری اعمال کرده و تضمین کرد که اکثر مهاجران ورودی فرانسه زبان باشند. 

سیاست کبک در این مورد با سیاست دولت کانادا در تضاد است، زیرا مارک میلر در مصاحبه خود تاکید کرده است که ظرفیت پذیرش مهاجر را کاهش نخواهد داد. در عوض وی اعلام کرده است که اهداف مهاجرتی را حفظ یا افزایش خواهد داد، زیرا نیروی کار پیر کانادا باعث کمبود گسترده نیروی کار شده است. 

بنابراین، اتحاد مجدد خانواده به موضوع مهمی برای بحث بین میلر و لوگو تبدیل شده است. میلر قصد دارد با دولت‌های استانی درباره نحوه استقبال کانادا از مهاجران تازه‌وارد صحبتی داشته باشد. 

 در اوایل سال جاری، وزیر مهاجرت فدرال سابق، شان فریزر، اقدامات جدیدی را برای تقویت پیوند مجدد اعضای خانواده در کانادا اعلام کرده بود. 

اقدامات جدید عبارتند از:

  • سریعتر کردن زمان پردازش ویزای اقامت موقت (TRV) برای متقاضیان برنامه اسپانسرشیپ؛
  • ابزارهای جدید و اختصاصی پردازش برای متقاضیان ویزای اقامت موقت همسر؛
  • اجازه کار باز جدید برای متقاضیان اسپانسرشیپ همسر و اعضای خانواده؛
  • تمدید اجازه کار باز برای دارندگان آن (اجازه کارهایی که اول آگوست تا پایان سال ۲۰۲۳ منقضی می‌شوند). 

فریزر همچنین از پردازش سریع‌تر ویزای اقامت موقت (TRV) و اقدامات دقیق‌تر برای پیوند مجدد اعضای خانواده در مدت زمان انتظار برای دریافت  اقامت دائم، خبر داده بود. 

علاوه بر این، دولت کانادا برای همسر و فرزندان تحت تکفل که با اسپانسرخود در کانادا زندگی می‌کنند و دارای وضعیت اقامت موقت هستند، اجازه‌های کار باز را در دسترس قرار داده است. 

همسر و افراد تحت تکفل می‌توانند به محض ارائه درخواست اقامت دائم تحت گروه اسپانسرشیپ همسر و شریک زندگی(SPCLC) یا سایر برنامه‌های گروه خانواده، برای اجازه کار باز درخواست و آن را دریافت کنند. 

در نهایت، دارندگان اجازه کار باز که اجازه کار فعلی آنها بین اول آگوست تا پایان سال ۲۰۲۳ منقضی می‌شود، می‌توانند با کمک یک روند تسهیل‌شده رایگان به مدت ۱۸ ماه اجازه کار خود را تمدید کنند. 

به گزارش گلوبال نیوز، وزیر مهاجرت کبک اعلام کرده است که درخواست اولین جلسه گفتگو با میلر را دارد تا در مورد موضوعات مورد اولویت با وی صحبت کند. 

برای اطلاعات بیشتر بخوانید:

اقدامات جدید در برنامه اسپانسرشیپ خانواده

اجازه کار باز برای همسر و فرزندان

ارتباط با ما:

برای دریافت مشاوره رایگان و انواع خدمات مهاجرتی از طریق شرکت کنپارس می‌توانید با شماره‌های 02191008339 یا 02191008338 تماس گرفته، یا اطلاعات خود را از طریق چت آنلاین سایت یا دایرکت اینستاگرام ارسال کنید و یا اینکه فرم ارزیابی رایگان  ما را پر فرمایید تا در اولین فرصت با شما تماس گرفته شود.همچنین می‌توانید پرسش‌های خود را از طریق شماره‌های واتس اپ (+1)5799579293 و 9034941456(+98) ( کافیست همین حالا شماره تماس ها را لمس کنید ) از ما بپرسید و پاسخ آن‌ها را از طریق همین شماره‌ها دریافت کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar