انتخاب ۲۷ آوریل اکسپرس انتری
28 آوریل 2022 - 5:59
بازدید 560
12
ماه جولای، انتخاب‌های برنامه نیروی متخصص فدرال از سرگرفته می‌شود
ارسال توسط :
پ
پ

ماه جولای، انتخاب‌های برنامه نیروی متخصص فدرال از سرگرفته می‌شود

کانادا در تاریخ ۲۷ آوریل انتخابی برگزار و از ۸۲۹ متقاضی اکسپرس انتری دعوت کرد تا برای اقامت دائم درخواست دهند.

همه متقاضیان دعوت شده قبلاً نامزدی از یک برنامه استانی (Provincial Nominee Program) دریافت کرده و در سیستم جامع رتبه‌بندی (Comprehensive Ranking System-CRS) دارای حداقل ۷۷۲ امتیاز بودند. حداقل امتیاز نسبتاً بالا بود، زیرا با دریافت نامزدی استانی ۶۰۰ امتیاز به امتیاز متقاضیان اکسپرس انتری افزوده می‌شود؛ حداقل امتیاز متقاضیان بدون نامزدی استانی، ۱۷۲ بود.

در انتخاب دور قبل، اداره مهاجرت کانادا از ۷۸۷ متقاضی برنامه‌های مهاجرتی استانی که به اختصار PNP هم گفته می‌شود با حداقل امتیاز ۷۸۲ دعوت کرد.

از سرگیری انتخاب برنامه‌های نیروی متخصص فدرال و تجربه کانادایی

شان فریزر، وزیر مهاجرت کانادا هفته گذشته اعلام کرد که دعوت نامه‌های اکسپرس انتری برای برنامه نیروی متخصص فدرال (Federal Skilled Worker Program) و تجربه کانادایی (Canadian Experience Class) ماه جولای از سر گرفته می‌شود. همچنین، اکثر درخواست‌های جدید اکسپرس انتری بار دیگر در چارچوب استاندارد خدمات شش ماهه بررسی خواهند شد.

قبل از همه‌گیری، اداره مهاجرت کانادا به ندرت انتخاب‌های نامزدی استانی را برگزار می‌کرد و اغلب، متقاضیانی دعوتنامه دریافت می‌کردند که بالاترین امتیاز را کسب کرده بودند، بدون در نظر گرفتن برنامه‌ای که واجد شرایط آن هستند.

در روزهای اولیه همه‌گیری و در میان محدودیت‌های سفر، اداره مهاجرت بر دعوت از متقاضیان برنامه تجربه کبکی یا همان CEC متمرکز بود تا به هدف خود برای پذیرش رکورد بالای مهاجران در یک سال برسد. متقاضیان برنامه تجربی کانادایی اغلب از قبل در کانادا هستند، پس مشمول محدودیت‌های سفری نمی‌شدند که کانادا بین سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱ اعمال کرده بود. این استراتژی کانادا را قادر ساخت تا در سال گذشته رکورد ارائه ۴۰۵ هزار اقامت دائم را داشته باشد.

همچنین در دوره همه‌گیری، اداره مهاجرت برای حمایت از اهداف مهاجرت استانی بر دعوت از متقاضیان برنامه نامزدی استانی متمرکز شده است.

نقطه ضعف استراتژی اداره مهاجرت این است که منجر به عقب افتادن پرونده‌ها در سیستم مهاجرت، از جمله سیستم اکسپرس انتری می شود. در واقع، اداره مهاجرت از دسامبر ۲۰۲۰ از متقاضیان برنامه نیروی متخصص فدرال و از سپتامبر ۲۰۲۱ از متقاضیان برنامه تجربه کبکی دعوت به عمل نیاوده است.

صادر نشدن دعوت‌نامه برای این دو برنامه درحالی است که کانادا با تعداد بی‌سابقه موقعیت‌های خالی در مشاغل مواجه است.

در همین حال، برنامه نیروی متخصص فدرال منبع اصلی جذب مهاجران نیروی متخصص از زمان راه اندازی آن در سال ۱۹۶۷ تا همین اواخر بوده است(یعنی زمانی که اداره مهاجرت تصمیم بر دعوت و بررسی پرونده متقاضیان تجربه کانادایی گرفت)، این تغییر سیاست موقت باعث کاهش جریان ورود مهاجران نیروی متخصص خارجی به کانادا در دوران اوج نیاز بازار کار شده است.

در این بین، در سال ۲۰۲۲ اداره مهاجرت به دنبال جذب ۵۵ هزار مقیم دائم از طریق اکسپرس انتری است. قبل از این سال، اکسپرس انتری مسیر اصلی برای مهاجران جدید طبقه اقتصادی بود، اما دلیل کاهش موقت اهداف اکسپرس انتری این است که این آژانس بتواند به برنامه اقامت موقت به دائم (Temporary to Permanent Residence- TR2PR) پایان داده و روی اولویت‌های دیگر متمرکز شود.

تا سال ۲۰۲۴، اداره مهاجرت بار دیگر قصد دارد بیش از ۱۱۰هزار مهاجر از طریق اکسپرس انتری بپذیرد.

اکسپرس انتری چیست؟

اکسپرس انتری سیستم مدیریت درخواست برای سه برنامه مهاجرتی محبوب کانادا یعنی برنامه تجربه کانادایی، نیروی کار متخصص فدرال و نیروی کار فنی فدرال (Federal Skilled Trades Program) است.
متقاضیان برنامه استانی در سیستم اکسپرس انتری حداقل برای یکی از این برنامه‌ها واجد شرایط هستند.

در صورت تماس با کنپارس از چه خدماتی بهره‌مند خواهید شد؟

⦁ مشاوره رایگان و حرفه‌ای با مشاورین باتجربه و کارآزموده کنپارس
⦁ بررسی شرایط متقاضی برای برنامه‌های مهاجرتی
⦁ بررسی شانس دریافت ویزا
⦁ بستن قرارداد با کنپارس
⦁ ارائه فهرست مدارک مورد نیاز
⦁ ارائه راهنمایی‌های لازم در زمینه مدارک و چگونگی تهیۀ آنها
⦁ جمع‌آوری مدارک افراد و استانداردسازی آنها
⦁ استانداردسازی رزومه کاری افراد در شبکه‌های اجتماعی(در LinkedIn و …)
⦁ تکمیل فرم‌های درخواست
⦁ ثبت پرونده
⦁ پیگیری پرونده
⦁ اعلامِ به‌روزرسانی‌ها
⦁ همراهی با متقاضی تا دریافت نتیجۀ ویزا
⦁ در صورت رد ویزا، پیگیری و درخواست تجدید نظر (در صورت نیاز)

ارتباط با ما:

برای دریافت مشاوره رایگان و انواع خدمات مهاجرتی از طریق شرکت کنپارس می‌توانید با شماره‌های ۰۲۱۹۱۰۰۸۳۳۹، ۰۲۱۹۱۰۰۸۳۳۸ یا ۰۲۱۵۹۱۷۴۰۰۰ تماس گرفته، یا اطلاعات خود را از طریق چت آنلاین سایت یا دایرکت اینستاگرام ارسال کنید و یا اینکه فرم ارزیابی رایگان ما را پر فرمایید تا در اولین فرصت با شما تماس گرفته شود.

همچنین می‌توانید پرسش‌های خود را از طریق شماره‌های واتس اپ (+۱)۵۷۹۹۵۷۹۲۹۳ و ۹۰۳۴۹۴۱۴۵۶(+۹۸) ( کافیست همین حالا شماره تماس ها را لمس کنید ) از ما بپرسید و پاسخ آن‌ها را از طریق همین شماره‌ها دریافت کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar