امکان بهره‌برداری از مزایای دولتی برای خوداشتغالان کانادایی
12 نوامبر 2009 - 23:18
بازدید 302
6

      درحالیکه کانادا آرام آرام از شرایط رکود خارج می‌شود، انتشار یک خبر خوش برای خوداشتغالان Self-employed کانادایی می‌تواند تحرک بازار را افزایش دهد.   اعلام اخیر دولت فدرال مبنی بر این‌که از این پس و برای نخستین بار خوداشتغالان از جمله کشاورزان و کلیه کسانی که خود گرداننده حرفه‌اشان هستند نیز همچون […]

ارسال توسط :
پ
پ

 

 
 
درحالیکه کانادا آرام آرام از شرایط رکود خارج می‌شود، انتشار یک خبر خوش برای خوداشتغالان Self-employed کانادایی می‌تواند تحرک بازار را افزایش دهد.
 
اعلام اخیر دولت فدرال مبنی بر این‌که از این پس و برای نخستین بار خوداشتغالان از جمله کشاورزان و کلیه کسانی که خود گرداننده حرفه‌اشان هستند نیز همچون دیگر کارگران و کارمندان شاغل، می‌توانند از مزایای دولتی بهره ببرند سبب خوشحالی این گروه از شاغلان شده است. این امکان به اختیار خود آنها و البته در قبال پرداختEI یا حق بیمه است و بدین ترتیب آنها می‌توانند از مزایایی چون زایمان، حق والدین، بیماری و مراقبت‌های دلسوزانه (از یک عضو در حال احتضار خانواده) برخوردار ‌شوند. با وجود حمایتی که مجلس از تصویب این لایحه به عمل آورده امید آن می‌رود که تا حدی از فشار حاصل از دوران رکود فعلی بر حدود ۶/۲میلیون نفر از شاغلانی که در این گروه قرار می‌گیرند، کاسته شود.
 
دایان فینلی، وزیر منابع انسانی کانادا، در مصاحبه‌ای با خبرنگاران در تورنتو گفت: «کانادایی‌هایی که بیزینس شخصی دارند نباید در شرایطی قرار بگیرند که مجبور شوند بین کار یا خانواده خود یکی را انتخاب کنند. فراهم آوردن امکان دستیابی به این مزایا یک حرکت بجا و درست است.»
 
اجرای این برنامه از اول ژانویه ۲۰۱۰ آغاز می‌شود و کسانی که مطابق این طرح حق بیمه پرداخت کرده‌ باشند، می‌توانند یک سال بعد یعنی از ابتدای سال ۲۰۱۱ نسبت به دریافت مزایایی که شامل حالشان می‌شود درخواست دهند.
  این مقاله از سوی تیم نویسندگان شرکت خدمات مهاجرتی کنپارس به مدیریت آقای دکتر مختاری تهیه شده و در سایت www.parscanada.com منتشر شده است. انتشار آن در دیگر وب سایتها تنها با ذکر منبع مجاز است. تقاضا داریم موارد تخلف را از طریق ایمیل [email protected]  به اطلاع ما برسانید. برای اقدام به مهاجرت از طریق نیروی متخصص، سرمایه گذاری و هر گونه روش دیگر با دفاتر شرکت کنپارس تماس بگیرید.
این گروه از شاغلان برای استفاده از این مزایا باید در قبال هر صد دلار درآمد خود ۱.۷۳دلار به عنوان EI به دولت بپردازند. این رقم حدود ۴۰٪ کل مبلغی است که برای دیگر شاغلان در نظر گرفته شده زیرا حدود ۶۰٪ از این مبلغ توسط کارفرمایان به دولت پرداخت می‌شود. البته کار برای خود، آن‌هم در شرایط سخت فعلی بازار کار، مزایای خود را دارد اما تا امروز دسترسی نداشتن به بیمه‌ یکی از معایب آن محسوب می‌شد. در این طرح جدید مادران و پدران خوداشتغالی که به دلیل به‌دنیا آمدن یک فرزند در خانواده بخشی از درآمد خود را از دست می‌دهند دیگر می‌توانند با پرداخت بیمه این کمبود را جبران کنند. گرچه باید دید دولت برای تأثیرات درازمدت این طرح نیز تدبیری اندیشیده یا خیر.
 
همان‌طور که گفته شد استفاده از این مزایا برای خوداشتغالان اختیاری است و خود آنها با در نظر گرفتن این‌که این تقاضا به سود یا ضررشان است، می‌توانند نسبت به استفاده از آن تصمیم بگیرند. همین جنبه اختیاری بودن امکان اعمال اراده در سیستم را برای افراد مهیا می‌کند. برای مثال کسانی که درنظر دارند تا صاحب فرزند شوند می‌توانند تا آخرین زمان ممکن پرداخت EI خود را به تعویق بیندازند یا از طرف دیگر میان‌سالانی که دوران فرزند داشتنشان سپری شده خودبه‌خود از امکان برخورداری از این مزایا محروم می‌شوند. به همین دلیل باید گفت این طرح تا حدی در تأمین یک بیمه اجتماعی یکسان در سطح جامعه ناکارآ به نظر می‌رسد.
 
شاید دولت بتواند با مدنظرداشتن نمونه‌های مشابه و موفقی که در استان‌ها پیاده شده به راهکارهایی برسد. از جمله این نمونه‌ها استان کبک است. در سال ۲۰۰۶ وقتی دولت کبک متوجه شد که دادن امتیاز حق والدین به پدر و مادرها سبب مشکلات ویژ‌ه‌ای شده، شیوه‌ منحصربفردی از اجرای این قانون را آغاز کرد که بسیار هم موفق بود. در این برنامه مستقل کلیه شاغلان، چه آنان که برای کسی کار می‌کنند و چه خوداشتغالان، باید بخشی از EI خود را بطور مدام پرداخت کنند و به این ترتیب امکان فریب سیستم از بین می‌رود.
 
ارائه مزیت حق والدین برای خوداشتغالان یکی از وعده‌های انتخاباتی محافظه‌کاران در انتخابات گذشته بود. پیش‌بینی دولت محافظه‌کار در سال ۲۰۰۸ این بود که برای اجرای این طرح بودجه‌ای معادل ۱۴۷میلیون دلار لازم است. زنان یکی از گروه‌های بزرگ در میان خوداشتغالان هستند که البته متمایل ساختن‌شان به سمت حزب محافظه‌کار نیز چندان آسان نبوده. شاید فراهم ساختن این امتیازات تا حدی نیز به امید جذب این گروه به طرف محافظه‌کاران بوده باشد.
 
باید منتظر نشست و نقاط مثبت و منفی این طرح را پس از مدتی بررسی کرد اما جای تردید نیست که با این طرح، بازار کار کانادا گام بلند دیگری در جهت تشویق مردم به سمت خوداشتغالی برداشته است.
 
برای دیدن اصل اخبار و کسب اطلاعات بیشتر به اینجا و همچنین اینجا مراجعه کنید.
 
 

 این مقاله از سوی تیم نویسندگان شرکت خدمات مهاجرتی کنپارس به مدیریت آقای دکتر مختاری تهیه شده و در سایت www.parscanada.com منتشر شده است. انتشار آن در دیگر وب سایتها تنها با ذکر منبع مجاز است. تقاضا داریم موارد تخلف را از طریق ایمیل [email protected]  به اطلاع ما برسانید. برای اقدام به مهاجرت از طریق نیروی متخصص، سرمایه گذاری و هر گونه روش دیگر با دفاتر شرکت کنپارس تماس بگیرید.

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar