افزایش ۷.۱ درصدی قیمت خانه در کانادا در ماه می
24 ژوئن 2014 - 6:53
بازدید 286
8

انجمن مشاوران املاک کانادا اعلام نمود که متوسط فروش قیمت خانه در ماه می امسال ۴۱۶ هزار و ۵۱۴ دلار بوده است. به این ترتیب معلوم می‌شود که قیمت خانه در کانادا همچنان به صعود خود ادامه داده و نسبت به سال گذشته در همین زمان۷.۱ درصد رشد داشته است.   انجمن مشاوران املاک کانادا اعلام […]

ارسال توسط :
پ
پ

انجمن مشاوران املاک کانادا اعلام نمود که متوسط فروش قیمت خانه در ماه می امسال ۴۱۶ هزار و ۵۱۴ دلار بوده است. به این ترتیب معلوم می‌شود که قیمت خانه در کانادا همچنان به صعود خود ادامه داده و نسبت به سال گذشته در همین زمان۷.۱ درصد رشد داشته است.  

انجمن مشاوران املاک کانادا اعلام کرد که میزان خرید و فروش بالا در دو شهر تورنتو و ونکوور سبب شده تا نرخ متوسط مسکن سیر صعودی قابل توجهی داشته باشد. اگر این دو شهر از گردونه محاسبه کنار گذاشته شوند، متوسط نرخ مسکن در کانادا ۳۳۶ هزار و ۳۷۳ دلار خواهد بود و این رقم نسبت به سال افزایشی ۵.۳ درصدی را نشان خواهد داد. 

علاوه بر قیمت، تعداد خانه‌هایی که در این مدت فروخته شده نیز نشان می‌دهد که بازار خرید و فروش مسکن همچنان بازار بسیار داغی است. از ماه ایپریل تا ماه می امسال،‌ حجم خانه‌هایی نیز که به فروش رفته ۵.۹ درصد رشد داشته که این رقم طی مدت زمانی نزدیک به چهار سال گذشته بیشترین افزایش بوده است. البته باید این نکته را هم در نظر داشت که فصل بهار در هر حال مهم‌ترین زمان برای خرید و فروش خانه است.

در این فصل خرید و فروش خانه در همه مناطق کانادا افزایشی ۸۰ درصدی داشته اما بر اساس اعلام انجمن مشاوران املاک این افزایش در شهر کلگری، ناحیه تورنتوی بزرگ و شهر مونترال بیش از دیگر جاها بوده است.  

بازار داغ مسکن

خانم بت کرازبی، ‌مدیر این انجمن در اعلامیه‌ای می‌گوید: «طی ۲۵ سال گذشته این میزان از افزایش فروش ماهانه تنها چند بار اتفاق افتاده است.»

البته در یک بررسی سالانه و منطقه‌ای نشان داده می‌شود که این افزایش قیمت در سراسر کشور یکسان نبوده است. خانم لزلی پرستون، ‌از اقتصاددانان بانک TD، در این‌باره می‌گوید: « گرچه رشد فروش در ماه می تقریبا در همه کانادا دیده می‌شود اما در بررسی سالانه می‌توان بین ناحیه شرق و غرب کانادا تفاوت‌های زیادی دید. در این ماه از استان بریتیش کلمبیا تا استان انتاریو میزان فروش بالا رفته است در حالی‌که از استان کبک تا استان‌های شرقی یا استان‌های معروف به آتلانتیک کانادا میزان فروش پایین‌تر از متوسط سال گذشته بوده است.»   

جای تعجب نیست اگر می‌بینیم که انجمن مشاوران املاک کانادا با مشاهده چنین رشدی در ماه می، پیش‌بینی تازه‌ای برای تعداد خانه‌هایی که در سال جاری به فروش خواهند رفت داشته باشد. این انجمن امیدوار است که در این سال تعداد ۴۳۶ هزار و ۴۰۰ خانه خرید و فروش شود که این تعداد در مقایسه با سال ۲۰۱۳ حدود ۱.۲ درصد رشد خواهد داشت.  

در سال ۲۰۰۷ تعداد خرید و فروش خانه به بالاترین حد خود یعنی ۵۲۰ هزار مورد در یک سال رسید. از آن سال به بعد این تعداد دائما بالای رقم ۴۵۰ هزار خانه مانده یا فقط کمی از این رقم پایین‌تر آمده است.

برای مشاهده اصل مطلب اینجا کلیک کنید.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar