اشتغال به حرفه آرایشگری در انتاریو-قسمت اول
17 ژانویه 2012 - 16:15
بازدید 205
9

ترجمه متن رسمی اشتغال به حرفه آرایشگری در استان انتاریو در وبسایت کاریابی کنپارس، در این آدرس منتشر شده است. بخشی از این نوشتار در اینجا منعکس شده است. مقدمه حرفه آرایشگری در کانادا شامل کوتاه کردن مو، مدل دادن، فر موقت، رنگ کردن، فر دائمی، ترمیم و تقویت پوست و موی سر بوده و […]

ارسال توسط :
پ
پ

ترجمه متن رسمی اشتغال به حرفه آرایشگری در استان انتاریو در وبسایت کاریابی کنپارس، در این آدرس منتشر شده است. بخشی از این نوشتار در اینجا منعکس شده است.

مقدمه

حرفه آرایشگری در کانادا شامل کوتاه کردن مو، مدل دادن، فر موقت، رنگ کردن، فر دائمی، ترمیم و تقویت پوست و موی سر بوده و در مقابل، سلمانی‌ها به عنوان زیرمجموعه‌ای از این شغل، وظیفه کوتاه و مرتب کردن مو و همچنین کوتاه کردن و فرم دادن ریش و سبیل آقایان را برعهده دارند.

آرایشگران در انتاریو به عنوان نیروی کار ماهر محسوب و با داشتن مدرک آرایشگری در سطح بالایی از استانداردهای مربوطه به ارائه خدمات به عموم مردم می‌پردازند. کارکردن به عنوان آرایشگر در استان انتاریو مشروط به داشتن گواهی موسوم به “C of Q”  (Certification of Qualification) می‌باشد.

موارد مورد نیاز جهت دریافت گواهی دراستان انتاریو

طبق قانون «دریافت گواهی‌نامه و دوره کارآموزی» (The Apprenticeship and Certification Act ۱۹۹۸) تمامی آرایشگران در استان انتاریو قبل ازشروع به کار دراین حرفه باید مورد تایید مراجع ذیصلاح قرار گرفته و دارای  مدرک “C of Q”  باشند؛ در غیر این صورت اقدام به ثبت‌نام در دوره‌های کارآموزی ضروری می‌باشد. بنابراین، پرداختن به کار آرایشگری بدون داشتن گواهی معتبر، کاری غیرقانونی محسوب می‌شود.

این گواهی از طریق اداره کارآموزی و آموزش محیط کار (Workplace Training Branch Apprenticeship) زیر نظر وزارت آموزش، کالج‌ها و دانشگاه‌های انتاریو (MTCU)  قابل اخذ می‌باشد.

انجام هر یک از موارد زیر جهت کار آرایشگری در انتاریو الزامی است:

  • به اتمام رساندن یک دوره کامل کارآموزی که شامل ۱۶ هفته آموزش تئوری (۱۰% از کل دوره کارآموزی) و ۲ تا ۳ سال آموزش بصورت عملی و در یک آرایشگاه (۹۰% کل دوره کارآموزی) می‌باشد. فارغ‌التحصیلان مربوط به آن دسته از دوره‌های خصوصی آرایشگری که مورد تایید وزارتخانه مربوطه می‌باشند نیز در صورت گذراندن یک دوره آموزش آرایشگری که معمولا بمدت ۱۵۰۰ ساعت است تنها به ۲۰۰۰ ساعت کار عملی در یک آرایشگاه نیاز خواهند داشت و هزینه شرکت در این دوره‌ها ۵۰۰۰ تا ۶۰۰۰ دلار می‌باشد. با تنظیم توافق‌نامه کارآموزی بین هنرجو و کارفرما دوره کارآموزی فرد زیر نظر یک مربی ماهر و متخصص شروع شده و فرد در طی این دوره از حداقل حقوق نیز برخوردار خواهد بود که ضمناً در پایان دوره موفق به اخذ «مدرک کارآموزی» می‌گردد. این گواهی اغلب از طرف کارفرمایان بعنوان مدرکی معتبر جهت اثبات گذراندن دوره آموزشی و تجربه کاری مورد قبول واقع می‌شود. (توضیح کنپارس: این روش مربوط به کسانی است که سابقه و مهارتی در این رشته ندارند و می‌خواهند این رشته را از ابتدا در کانادا آغاز کنند.)

و یا

  • مدارک دریافت شده از دیگر استانها و نواحی کانادا و یا حتی دیگر کشورها نیز در صورت انطباق با شروط لازم  کارآموزی دراستان انتاریو، قابل قبول می‌باشد.

پس از اتمام دوره کارآموزی نوبت به انجام اقدامات زیر می‌رسد:

  • تکمیل و ارائه فرم تقاضا برای مدرک “C of Q”
  • پرداخت هزینه‌های مربوطه
  • موفقیت در آزمون " C of Q"

مهارت‌های لازم جهت اشتغال به حرفه آرایشگری در انتاریو

 

برای مطالعه متن کامل به این آدرس در سایت کاریابی کنپارس بروید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar