اخطار مهم: سخت‌گیری اداره مهاجرت در برخورد با نواقص پرونده متقاضیان
09 جولای 2010 - 17:32
بازدید 551
8

      بر اساس اخبار موثق و مشاهدات عینی، دفاتر بررسی مدارک متقاضیان ویزای نیروی متخصص خصوصا فدرال اخیرا سخت‌گیری بیشتری نسبت به بررسی مدارک نشان داده‌اند که در مواردی منجر به رد پرونده شده است. اکثر این مردودی‌ها در ارتباط با تاخیر در ارائه مدرک آیلتس بوده است.     متاسفانه تعدادی از […]

ارسال توسط :
پ
پ

 

 
 
بر اساس اخبار موثق و مشاهدات عینی، دفاتر بررسی مدارک متقاضیان ویزای نیروی متخصص خصوصا فدرال اخیرا سخت‌گیری بیشتری نسبت به بررسی مدارک نشان داده‌اند که در مواردی منجر به رد پرونده شده است. اکثر این مردودی‌ها در ارتباط با تاخیر در ارائه مدرک آیلتس بوده است.
 
 
متاسفانه تعدادی از متقاضیان بر اساس توهمات شخصی یا اطلاعات شفاهی از افراد غیر مطلع، از تحویل به موقع مدارک تکمیلی نظیر نمره زبان انگلیسی در محدوده زمانی تعیین شده اجتناب کرده‌اند با امید به اینکه اداره مهاجرت در زمانی طولانی‌تر و از طریق مکاتبه مجدد از آنها خواهد خواست که مدارک خود را تکمیل نمایند و همین موضوع به آنها فرصت خواهد داد تا مدت بیشتری روی آمادگی برای شرکت در آزمون زبان انگلیسی کار کنند و نمره بالاتری کسب نمایند. چنین تصوری حداقل در شرایط فعلی نادرست و اتلاف کننده فرصت‌ها خواهد بود.
 
 
البته چنین رویه‌ای در گذشته حکم‌فرما بوده است اما اخیراً و بر اساس تغییرات متعددی که در رویه‌ها و روش‌ها در جریان است تا فرایند تصمیم‌گیری بر روی پرونده‌ها سرعت ببخشد، زمانی که پرونده متقاضی روی میز افسر بررسی کننده قرار گرفت اگر در یکی از مدارک اساسی (یعنی مدارکی که برای محاسبه امتیاز وی مهم هستند از قبیل مدارک تحصیلی، مدارک شغلی، نمره آزمون زبان یا مستندات دال بر دارا بودن خویشاوند در کانادا) نقصی باشد افسر بر اساس آنچه در پرونده موجود است تصمیم‌گیری نهایی را انجام می‌دهد و مکاتبه جدیدی انجام نخواهد داد. بدیهی است که با حذف امتیاز یکی از موارد اساسی بعید است که فرد مذکور، کماکان واجد شرایط باشد و بنابر این درخواستش رد خواهد شد.
 
 
آیا این اقدام جدید، قانونی است؟
بلی کاملا قانونی است. اصولا بر اساس قانون، اداره مهاجرت تنها وظیفه دارد که مدارک را در یک بسته واحد و در سقف زمانی اعلام شده، از متقاضیان دریافت کند و دریافت مدارک بعد از آن تاریخ تا زمانی که افسر پرونده را بررسی می‌کند الزام قانونی ندارد هر چند که اداره مهاجرت در این مورد آسان‌گیرانه برخورد می‌کرده و هنوز هم تا زمان تصمیم‌گیری افسر چنین می‌کند اما دیگر هیچ نوع آسان‌گیری و تحملی در مرحله تصمیم‌گیری وجود ندارد و اگر مدارک ارسال شده بعد از سقف قانونی به دلایل مختلف وارد پرونده افراد نشده و به رویت افسر مربوطه نرسند، متقاضیان عملاً این فرصت را از دست خواهند داد.
 
 
رویه کنپارس در این مورد چگونه است؟
همانگونه که در متن قرارداد بین کنپارس و متقاضیان قید شده است، مشتریان موظف هستند تا مدارک مورد نظر را در سقف زمانی آن تحویل دهند و اگر چنین نکنند کنپارس هیچ مسئولیتی در قبال تبعات این موضوع و رد احتمالی پرونده بر عهده نخواهد داشت.
 
 
البته همکاران ما در شرکت، مدارک تحویلی بعد از زمان مقرر را می‌پذیرند و سریعا بر روی آن اقدام انجام می‌دهند با امید به اینکه این مدارک قبل از زمان اخذ تصمیم نهایی به پرونده متقاضی اضافه شود اما باید توجه داشته باشید که اقدام سریع و دقیق همکاران ما تنها تا مرحله رسیدن مدارک به اداره مهاجرت نتیجه می‌دهد و عملا بعد از آن هیچ نوع کنترلی بر روی مسیر پیشرفت پرونده وجود ندارد و کسانی که با تاخیر در تحویل مدارک، از سقف زمانی مورد نظر گذر می‌کنند در واقع دست به ریسک سنگینی می‌زنند که ممکن است فرجام سختی داشته باشد.
 
 
همچنین به یاد داشته باشید که هیچ کس نمی‌تواند به شما بگوید که پرونده یک متقاضی چه زمانی به روی میز افسر بررسی کننده می‌رود و بنابر این اگر شخصی مدرکی را در سقف زمانی ارائه نکرد، هیچ‌کس نمی‌تواند دقیقاً اطلاع دهد که وی چه مدت فرصت دارد تا پرونده‌اش را از خطر برهاند اما می‌توان با قاطعیت گفت که بعد از گذر از زمان معین شده، عملا به زمان مردودی احتمالی پرونده نزدیک شده‌ایم.
 
 
در انتها مجددا و با تاکید زیاد و به عنوان یک اخطار رسمی متذکر می‌شویم که بر اساس مفاد قرارداد فی‌مابین:
کنپارس در قبال تبعات احتمالی برای کسانی که مدارک اساسی خود را در ظرف زمانی تعیین شده تحویل ندهند هیچ مسئولیتی را پذیرا نیست.
 
 
سبب افسوس خواهد شد در شرایطی که دریافت ویزای مهاجرت به کانادا روز به روز دشوارتر می‌شود، و محدودیت‌های جدید امکان تقاضای مهاجرت را از بسیاری سلب یا دشوار ساخته است، کسانی که پیش از این‌ها اقدام کرده و گام‌های مهمی را برداشته‌اند به دلایل پیش پاافتاده، چنین فرصت‌هایی را از دست بدهند.

 

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar