آخرین آمار مهاجرت از طریق «انتخاب استانی» کانادا در نوامبر ۲۰۲۰
06 دسامبر 2020 - 10:41
بازدید 453
10

«برنامه انتخاب استانی» اکنون دومین برنامه بزرگ کشور برای مهاجرت اقتصادی است. در ماه نوامبر، استان های کانادا همچنان مهاجران امیدوار را برای ورود به مرحله بعدی روند مهاجرت دعوت کردند. «برنامه انتخاب استانی»  (PNP)که در سال ۱۹۹۸ با پذیرش تقریباً ۲۰۰ نفر آغاز شد، اکنون شاهد پذیرش سالانه بیش از ۸۰٫۰۰۰ مقیم دائم جدید […]

ارسال توسط :
پ
پ

«برنامه انتخاب استانی» اکنون دومین برنامه بزرگ کشور برای مهاجرت اقتصادی است.

در ماه نوامبر، استان های کانادا همچنان مهاجران امیدوار را برای ورود به مرحله بعدی روند مهاجرت دعوت کردند.

«برنامه انتخاب استانی»  (PNP)که در سال ۱۹۹۸ با پذیرش تقریباً ۲۰۰ نفر آغاز شد، اکنون شاهد پذیرش سالانه بیش از ۸۰٫۰۰۰ مقیم دائم جدید است. در ماه گذشته، حداقل ۳۷۴۴ کاندید مهاجرت از طریق برنامه های مهاجرت استانی دعوتنامه دریافت کرده اند.

PNP به استان ها و قلمروهای کانادا اجازه می دهد تا هر ساله تعداد مشخصی از مهاجران اقتصادی را انتخاب و آنها را برای اقامت دائم دعوت کنند.

در حال حاضر بیش از ۸۰ زیرشاخه PNP در ۱۱ استان و قلمرو وجود دارد و هر کدام برای تمرکز روی مهاجرانی است که نیازهای خاص بازار کار و اقتصاد آن مناطق را برآورده می کنند.

در بیشتر استان ها و قلمروهای دارای PNP، حداقل یک زیرشاخه وجود دارد که با سیستم «اکسپری انتری فدرال» (که منبع اصلی مهاجرت اقتصادی کاناداست) همسو می باشد.

زیرشاخه های PNP مرتبط با اکسپرس انتری (موسوم به «PNP پیشرفته») به استان ها امکان می دهد تا متقاضیان اکسپرس انتری را انتخاب کرده و از آنها برای درخواست نامزدی استانی دعوت کنند. هر استان می تواند نامزدهایPNP را در سیستم اکسپرس انتری فدرال معرفی کند، که متقاضیان را برای سه شاخه اصلی مهاجرت اقتصادی کانادا مدیریت می کند: «گروه نیروی کار متخصص فدرال»، «گروه نیروی کار ماهر فدرال»، و «برنامه تجربه کانادایی».

به داوطلبان اکسپرس انتری که توسط یک استان یا قلمرو انتخاب می شوند، ۶۰۰ امتیاز فوق العاده مطابق با سیستم جامع رتبه بندی اعطا می شود.

زیرشاخه های PNP که خارج از اکسپرس انتری فعالیت می کنند (موسوم به «PNP پایه»)، نیز می توانند کاندیدهایی را معرفی کنند که برای اقامت دائم خارج از سیستم اکسپرس انتری درخواست می دهند.

اطلاعات به روز درباره برنامه های استانی و دورهای دعوت از ماه نوامبر تا کنون، به شرح زیر است:

 

بریتیش کلمبیا (BC)

  • از ۳۶۰ متقاضی دعوت کرد تا از طریق پنج زیرشاخه «BC PNP» در ۲۴ نوامبر برای نامزدی استانی درخواست دهند.
  • از ۷۶ متقاضی دعوت کرد تا در ۱۷ نوامبر از طریق چهار زیرشاخه «BC PNP» برای نامزدی استانی درخواست دهند. این انتخاب در «پایلوت تکنولوژی» انجام شد.
  • از ۳۵۸ متقاضی دعوت کرد تا از طریق پنج زیرشاخه «BC PNP» برای نامزدی استانی در ۱۰ نوامبر درخواست دهند.
  • از ۷۶ متقاضی دعوت کرد تا در ۳ نوامبر از طریق چهار زیرشاخه «BC PNP» برای نامزدی استانی درخواست دهند. این انتخاب در «پایلوت تکنولوژی» انجام شد.

 

منیتوبا (M)

  • از ۱۹۶ متقاضی (از جمله ۴۰ داوطلب اکسپرس انتری) دعوت کرد تا در ۱۹ نوامبر تحت سه زیرشاخه MPNP درخواست دهند.
  • از ۲۰۵ متقاضی (از جمله ۷ داوطلب اکسپرس انتری) دعوت کرد تا در ۵ نوامبر تحت سه زیرشاخه MPNP درخواست دهند.

 

نیوفاندلند و لابرادور (NL)

  • NLPNP در حال ایجاد یک زیرشاخه جدید PNP با عنوان «اولویت مهارت های نیوفاندلند و لابرادور» است که بر افرادی فوق حرفه ای با تحصیلات بالا و تجربه تخصصی در بخش های موردنیاز استان تمرکز دارد.

 

انتاریو

  • زیرشاخه «پیشنهاد شغلی کارفرما: زیرشاخه دانشجوی بین الملل» را برای یک دوره در ۲۶ نوامبر ایجاد کرد، که روند پذیرش آن به دلیل مشکلات فنی متوقف شد.
  • به سقف ظرفیت پذیرش در زیرشاخه «پیشنهاد شغلی کارفرما: مهارت های موردنیاز» برای سال ۲۰۲۰ در ۱۶ نوامبر رسیده است. تا اطلاع بعدی، ثبت نام دیگری انجام نمی شود.
  • در ۱۲ نوامبر از طریق «زیرشاخه نیروی انسانی در اولویت»، ۴۴۳ «دعوتنامه هایی» (NOI) برای داوطلبان اکسپرس انتری صادر کرد. ۹ شغل در این زیرشاخه واجد شرایط بودند.
  • اعلام کرد که «پایلوت مهاجرت منطقه ای انتاریو» در ۵ نوامبر به سقف سهمیه دریافتی خود برای سال ۲۰۲۰ رسیده است. درخواست ها در سال ۲۰۲۱ از سر گرفته می شوند.
  • برای متقاضیان اکسپرس انتری از طریق زیرشاخه های «نیروی کار متخصص فرانسه زبان» و «نیروی کار ماهر» که تحت «برنامه انتخاب مهاجرتی انتاریو» (OINP) در روز ۴ نوامبر برگزار شد، ۷۲۶ دعوتنامه صادر کرد.

 

جزیره پرنس ادوارد (PEI)

  • ۲۲۱ متقاضی را دعوت کرد تا از طریق زیرشاخه های «نیروی کار» و «اکسپرس انتری» درخواست دهند. ۳۳ دعوتنامه دیگر در شاخه «کارآفرینان- مجوز کار» صادر شد. هر دو انتخاب در تاریخ ۱۹ نوامبر برگزار شدند.

 

ساسکاچوان

  • ۱۰ امتیاز جدید را در سیستم رتبه بندی «برنامه انتخاب مهاجرتی ساسکاچوان» (SINP) برای نامزدهایی که به دو زبان فرانسه و انگلیسی صحبت می کنند، در ۲۴ نوامبر فراهم کرد. این تغییرات بر دو زیرشاخه «اکسپرس انتری» و «مشاغل موردنیاز» SINP تأثیر می گذارد.
  • در ۱۹ نوامبر، ۵۵۱ متقاضی را از طریق زیرشاخه های «اکسپرس انتری» و «مشاغل مورد نیاز» SINP دعوت کرد. در این دو طرح، تنها مشاغل خاص مورد نظر بودند.
  • در ۳ نوامبر، ۵۳۲ متقاضی را از طریق زیرشاخه های «اکسپرس انتری» و «مشاغل مورد نیاز» SINP دعوت کرد. تنها مشاغل خاص در نظر گرفته شدند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar