10 تا از بهترین دوره‌ها برای تحصیل در کانادا در سال 2022
06 دسامبر 2022 - 8:05
بازدید 805
11
کانادا یکی از محبوب‌ترین مقاصد برای دانشجویان بین‌المللی است. استانداردهای سطح بالای آموزشی، کیفیت آموزش، مدارک معتبر در سراسر جهان و منابع گسترده، دانشگاه‌های کانادا را به یکی از بهترین مکان‌ها برای تحصیل در جهان تبدیل کرده است.
ارسال توسط :
پ
پ

کانادا یکی از محبوب‌ترین مقاصد برای دانشجویان بین‌المللی است. استانداردهای سطح بالای آموزشی، کیفیت آموزش، مدارک معتبر در سراسر جهان و منابع گسترده، دانشگاه‌های کانادا را به یکی از بهترین مکان‌ها برای تحصیل در جهان تبدیل کرده است. یکی از مزایای مهم مهاجرت به کانادا برای ادامه تحصیل، امکان تحصیل و کار همزمان است. هنگام تصمیم‌گیری در مورد آنچه‌ که می‌خواهید بیاموزید باید چندین نکته را در نظر بگیرید. باید دوره‌ای انتخاب کنید که با اهداف شغلی شما هم‌راستا بوده و چشم‌اندازهای آینده شما را ترسیم کند. در این مقاله 10 تا از بهترین دوره‌ها برای تحصیل در کانادا در سال 2022 معرفی خواهند شد. 

چرا تحصیل در کانادا

دانشجویان بین‌المللی معمولا به دلیل وجود فرصت‌های هیجان‌انگیز برای شرکت در دوره‌ها و کلاس‌های در سطح جهانی کانادا بسیار مشتاق هستند. بهترین دوره‌های آموزشی در کانادا با اساتید مجرب، هزینه مقرون‌به‌صرفه و استانداردهای بالای تحصیل و شانس بالای یافتن کاری پُردرآمد عامل اصلی انتخاب دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل در دوره‌های مختلف است.

کشور کانادا در هر بخش، فرصت‌های شغلی باورنکردنی با حقوق بالا، دسترسی آسان به امکانات و مجوزهای کاری و اشتغال در محیطی پویا و سالم را ارائه می‌کند. از طرفی دانشجویان بین‌المللی اغلب کانادا را برای تحصیل انتخاب می‌کنند چون دریافت ویزای تحصیلی این کشور آسان است. دانشجویان معمولا پس از فارغ‌التحصیلی به سرعت وارد بازار کار می‌شوند، چون کانادا نیاز مبرمی به نیروی کار متخصص و تحصیل‌ کرده در رشته‌های مختلف دارد. 

یکی از نکات مهم و مثبت تحصیل دوره‌های مختلف در کانادا، امکان تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری پس از فارغ‌التحصیلی است. در این شرایط می‌توانید به راحتی برای اقامت دائم کانادا درخواست دهید. 

توجه داشته باشید که یکی از شرایط لازم برای موفقیت در اخذ ویزای تحصیلی کشور کانادا، قبولی در آزمون زبان انگلیسی یا فرانسوی است. این دو زبان از زبان‌های ملی این کشور هستند و در بیشتر استان‌ها مردم به زبان انگلیسی یا فرانسوی صحبت می‌کنند. لازم است بدانید که دروس در دانشگاه‌ها و کالج‌های کانادا به زبان انگلیسی یا فرانسوی ارائه می‌شود بنابراین برای موفقیت در کلاس و آزمون‌های پایان دوره باید به یکی از این دو زبان مسلط باشید.

با وجود اینکه شهریه برخی از دانشگاه‌های برتر کانادا گران به نظر می‌رسد، اما باید بدانید که شهریه تحصیل در این کشور پایین‌تر از بسیاری کشورهای دیگر است. از طرفی می‌توانید برای کمک هزینه تحصیلی نیز درخواست دهید و همچنین می‌توانید یک شغل پاره‌وقت داشته باشید تا شهریه و هزینه‌های زندگی شما را پوشش دهد. 

رشته مدیریت هتلداری (Hospitality)

مدیریت هتلداری یک گزینه عالی برای تحصیل در کانادا است. در این دوره می‌آموزید که چگونه استراتژی‌های تجاری را برای صنعت گردشگری توسعه دهید. دانشجویان دوره مدیریت هتلداری، مهارت‌های مختلفی را می‌آموزند. این مهارت‌ها شامل کنترل کیفیت غذا، نحوه رسیدگی به اسکان مهمان‌ها، پذیرایی از مهمان‌ها و سازماندهی فعالیت‌ها است که همگی به راضی نگاه داشتن مشتریان کمک خواهد کرد.

تعداد زیادی از دانشجویان برای ثبت‌نام در این دوره‌ اقدام می‌کنند. کانادا فناوری‌های غذایی پیشرفته و برنامه‌های بسیاری برای دانشجویان این حوزه فراهم کرده است تا آن‌ها بتوانند مجموعه مهارت‌های لازم برای موفقیت در حوزه مدیریت هتلداری را بیاموزند.

صنعت گردشگری و هتلداری در کانادا به افراد آموزش دیده برای تکمیل موقعیت‌های مدیریتی و ابتدایی تا سطح متوسط در هتل‌ها، رستوران‌ها و دیگر استراحتگاه‌ها نیاز مبرم دارد. این موقعیت‌های شغلی تقاضای زیادی دارند و این موضوع تا حد زیادی به محبوبیت کانادا به عنوان یک منطقه گردشگری در جهان برمی‌گردد.

مدیریت هتلداری را کجا آموزش ببینید

در حال حاضر موسسات مختلفی در کانادا به آموزش رشته مدیریت هتلداری می‌پردازند. از جمله این دانشگاه‌ها می‌توان به دانشگاه رایرسون، کالج جورجیا و کالج فنشاو اشاره کرد که بهترین مراکز برای آموزش در حوزه مدیریت هتلداری هستند.

رشته بهداشت و پزشکی (Health & Medicine)

کانادا همیشه به فارغ‌التحصیلان رشته پزشکی نیاز دارد. داوطلبانی که می‌خواهند در حوزه بهداشت و درمان یا پزشکی کار کنند باید در دوره‌های آموزش پزشکی شرکت کنند. این دوره‌ها فرصت‌های خوبی را برای دانشجویان فراهم می‌کنند تا بتوانند در مشاغلی مانند پزشکی، سلامت، درمانگران تنفسی و مدیریت مراقبت‌های بهداشتی مشغول به کار شوند.

هنگامی که نوبت به سیستم مراقبت‌های بهداشتی می‌رسد، دولت کانادا تاکید بیشتری بر آموزش اصولی دارد. کانادا به دلیل برنامه‌های آموزشی دقیق پزشکی، یکی از بهترین مکان‌ها برای تحصیل دانشجویان بین‌المللی است. اگر علاقمند به تحصیل در دوره پزشکی و بهداشت هستید می‌توانید یکی از رشته‌های زیر را انتخاب کنید.

  • بیوتکنولوژی
  • دندانپزشکی
  • داروخانه
  • علم بیولوژیکی
  • بیوانفورماتیک

بهداشت و پزشکی را کجا آموزش ببینید

برای آموزش در زمینه بهداشت و پزشکی می‌توانید یکی از دانشگاه‌های سطح بالای کانادا مانند دانشگاه تورنتو، دانشگاه مک‌ مستر و دانشگاه‌ بریتیش کلمبیا را انتخاب کنید. 

رشته مهندسی (Engineering)

مهندسی و مدیریت دو مورد از برنامه‌های مهم در کشور کانادا هستند. به عنوان یک مهندس حرفه‌ای، مدرک شما ارزش بسیار بالایی در کانادا داشته به صورتی که تحصیل در این رشته فرصت‌های بیشماری را برای دانشجویان بین‌المللی فراهم می‌کند تا پس از اتمام تحصیلات خود شغلی مناسب پیدا کرده و در کانادا بمانند. مدرک تحصیلی از هر دانشگاه کانادایی، نه تنها چشم‌انداز حرفه‌ای شما را در این کشور بهبود می‌بخشد، بلکه شانس شما برای اقامت دائم در کانادا را نیز بیشتر می‌کند. از طرفی مهندسان در کانادا حقوق بسیار خوبی دریافت می‌کنند.

کانادا با کمبود نیروی ماهر در حوزه‌های مختلف مواجه است و بسیاری از مناطق این کشور مانند تورنتو به دلیل اینکه بخش بزرگی از تولید را در دست دارند، مشاغل بسیار متنوعی در حوزه‌های مهندسی خواهند داشت. سایر شهرهای کانادا مانند مونترال، کلگری و ادمنتون، سودآورترین بازارها را برای رشته‌های مهندسی خواهند داشت. متخصصان مدیریت عمران، برق و الکترونیک، شیمی و دیگر رشته‌های مهندسی به راحتی می‌توانند کار پیدا کنند. برخی از محبوب‌ترین دوره‌های مهندسی به شرح زیر هستند.

  • مهندسی نفت
  • مهندسی معدن
  • مهندسی سیستم‌های کامپیوتری

مهندسی را کجا آموزش ببینید

در کانادا مراکز و دانشگاه‌های مختلفی رشته‌های مهندسی را ارائه می‌دهند که از آن‌ جمله می‌توان به دانشگاه بریتیش کلمبیا، دانشگاه مک گیل و دانشگاه تورنتو اشاره کرد که از برترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل در رشته‌های مهندسی هستند.

رشته فناوری اطلاعات و علوم کامپیوتر (Information Technology (IT) & Computer Science)

دانشجویان از سراسر جهان جذب رشته‌های فناوری اطلاعات، مهندسی و علوم کامپیوتر می‌شوند. هوش مصنوعی، ماشین لرنینگ، علم داده، کلان داده و سایر دوره‌های هیجان‌انگیز در زمینه فناوری اطلاعات وجود دارد که می‌توانید در آن‌ها تحصیل کنید. 

دانشجویانی که در این حوزه‌ها تحصیل می‌کنند، برای مشاغلی مانند توسعه دهنده نرم‌افزار، مهندس داده ابری، مهندس داده و حوزه فنی و IT واجد شرایط خواهند بود. اگر با مدرک فناوری اطلاعات و علوم کامیپوتر فارغ‌التحصیل شوید می‌توانید انتظار حقوق بالایی را داشته باشید. 

در حوزه فناوری اطلاعات و علم کامپیوتر، دوره‌های لیسانس مختلفی وجود دارد که به شرح زیر هستند.

  • لیسانس کامپیوتر
  • لیسانس فناوری اطلاعات
  • لیسانس محاسبات کاربردی
  • کارشناسی علوم کامپیوتر

فناوری اطلاعات و علوم کامپیوتر را کجا آموزش ببینید

کشور کانادا به شدت به نیروی فارغ‌التحصیل در رشته‌های فناوری اطلاعات و علوم کامپیوتر نیاز دارد. اگر مایل به تحصیل در این رشته هستید دانشگاه‌ تورنتو، دانشگاه مک گیل، دانشگاه بریتیش کلمبیا و دانشگاه مونترال از جمله بهترین مراکز برای تحصیل هستند.

رشته مدیریت کسب‌وکار (Business Management)

مدیریت کسب‌وکار با توجه به فرصت‌های کسب تجربه کاری با ارزش خارجی و همین‌طور وجود فرصت‌های شغلی با درآمد بالا، یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های مورد تقاضا در کاناداست. نه تنها برنامه‌های آموزش کسب‌وکار در کانادا در میان 100 برنامه برتر مدیریت قرار می‌گیرند، بلکه به دلیل استاندارهای آموزشی عالی نیز شهرت دارند. 

به لطف کارشناسی ارشد کسب‌وکار، متقاضیان و دانشجویان در معرض یک شبکه شرکتی بسیار متنوع با دانش جدید و آگاهی کامل از دنیای تجارت قرار می‌گیرند. در این شرایط چشم‌اندازهای حرفه‌ای متنوعی در انتظار شما خواهد بود.

برخی از مشاغل مدیریتی و اداری در واقع در رده کمبود مهارت باقی مانده‌اند. این موقعیت‌ها در رشته‌های بانکداری، مالی، سرمایه‌گذاری و مشاوره مدیریت هستند.به همین دلیل این رشته‌ها نیاز ضروری به نیروی کار ماهر و تحصیل‌کرده دارند. 

رشته اقتصاد (Economics)

یکی از بهترین رشته‌ها برای تحصیل در کشور کانادا، اقتصاد است. مدرک اقتصاد از یکی از دانشگاه‌های برتر کانادا شانس ورود قوی به بازار کار را برای شما افزایش می‌دهد. این موضوع کمک شایانی به درخواست اقامت دائم خواهد کرد. بهترین دوره‌هایی که می‌توانید برای تحصیل در رشته اقتصاد انتخاب کنید به شرح زیر هستند. 

  • لیسانس اقتصاد
  • اقتصاد کلان برای مدیریت کسب‌وکار

اقتصاد را کجا آموزش ببینید

دانشگاه‌های فوق‌العاده‌ای در کانادا برای تحصیل در رشته اقتصاد وجود دارد که از آن جمله می‌توان به دانشگاه تورنتو، دانشگاه بریتیش کلمبیا، دانشگاه وسترن و دانشگاه آلبرتا اشاره کرد. 

رشته پرستاری (Nursing)

کالج‌های پزشکی در کانادا برنامه‌های سطح بالایی را در رشته پرستاری ارائه می‌دهند. این برنامه‌ها به دانشجویان کمک می‌کند تا مهارت‌ها و دانش لازم را برای پیوستن به هسته بخش پزشکی کانادا کسب کنند. دانشجو می‌تواند طیف وسیعی از دوره‌های پرستاری را در کانادا انتخاب کرده و دیپلم پرستاری یا لیسانس دریافت کند.

در کانادا، برنامه‌های پرستاری تاکید زیادی روی آموزش عملی دانشجویان در زمینه‌های مختلف از جمله پیشگیری از بیماری، درمان بیماری و موارد دیگر دارند. دانشگاه‌های پزشکی و دانشکده‌های پرستاری کانادا به منظور ارائه بهترین دروس، با سایر سازمان‌های بهداشتی در این کشور همکاری می‌کنند.

پرستاری را کجا آموزش ببینید

کالج‌ها و دانشگاه‌های مختلفی وجود دارند که می‌توانید برای تحصیل در رشته پرستاری آن‌ها را انتخاب کنید. از جمله بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل پرستاری می‌توان به دانشگاه رایرسون، کالج لانگارا و کالج کونستوگا اشاره کرد.

رشته رسانه و روزنامه‌نگاری (Media & Journalism)

در شرکت‌های رسانه‌ای بزرگ در سرتاسر کانادا، دانشجویان با مدرک روزنامه‌نگاری به عنوان گزارش‌گر، تولید کننده محتوا، مدیر رسانه و مدیر عملیات رسانه کار می‌کنند. پس از فارغ‌التحصیلی، فرصت‌های شغلی متعددی برای این افراد وجود دارد. علاوه‌براین، ممکن است کاندیداها موقعیت‌هایی را در صنعت تبلیغات و سایر شاخه‌های بازاریابی دنبال کنند. فرصت‌های متعددی برای دانشجویان فراهم است تا توانایی‌های خود را نشان داده و علایق خود را دنبال کنند. 

رسانه و روزنامه‌نگاری را کجا آموزش ببینید

از جمله بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل در رشته رسانه و روزنامه‌نگاری می‌توان به دانشگاه آلبرتا، دانشگاه مونترال، دانشگاه کلگری و دانشگاه اتاوا اشاره کرد.

رشته کشاورزی و جنگلداری (Agriculture & Forestry)

رشته علوم کشاورزی و جنگلداری یکی از پرطرفدارترین دوره‌ها در کاناداست. مطالعه گیاهان، حیوانات و محیط طبیعی، هدف اصلی رشته علمی کشاورزی و جنگلداری است. در این رشته‌ها دانش کافی در مورد حفظ زیبایی طبیعت اطراف، مدیریت منابع طبیعی، تولید غذا و احیای جنگل‌ها کسب می‌کنید. فارغ‌التحصیلان علوم کشاورزی و جنگلداری در واقع تضمین می‌کنند که کالاها و محصولات با الزامات صنعت مطابقت دارد. این موضوع برای تولید غذا در مقیاسی بزرگ بسیار مهم است. 

کشاورزی و جنگلداری را کجا آموزش ببینید

از بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل در رشته کشاورزی و جنگلداری می‌توان به دانشگاه گوئلف، دانشگاه بریتیش کلمبیا، دانشگاه مک گیل و دانشگاه آلبرتا اشاره کرد. 

منابع انسانی و روابط عمومی (Human Resources & Public Relations)

منابع انسانی و روابط عمومی یکی از مشاغل پُرتقاضا در کاناداست که در صدر فهرست تقاضای نیروی کار در استان‌های مختلف قرار دارد. مدیریت منابع انسانی، رویکردی برای مدیریت افراد در یک شرکت یا سازمان است. مدیران منابع انسانی باید از عملکرد موثر و کارآمد سازمان اطمینان حاصل کنند. توسعه سازمانی و مدیریت منابع انسانی به دلیل نیاز روزافزون کانادا به جذب استعدادها در بین شرکت‌ها، برای هر کسب‌وکاری ضروری است. برای یافتن، پرورش و الهام بخشیدن به کارکنان، سازمان‌ها و شرکت‌ها به منابع انسانی آموزش‌ دیده و باتجربه نیاز دارند.

منابع انسانی و روابط عمومی را کجا آموزش ببینید

می‌توانید دوره‌های مدیریت منابع انسانی و روابط عمومی را در بهترین دانشگاه‌های کانادا بگذرانید. از جمله بهترین دانشگاه‌های کانادا در این رشته می‌توان به دانشگاه یورک و دانشگاه ویندزور اشاره کرد.

جمع‌بندی

کانادا یکی از بهترین مقاصد برای تحصیل دانشجویان بین‌المللی است. این کشور بهترین دانشگاه‌ها را در سطح جهانی دارد که مدرک آن‌‌ها در اکثر کشورهای جهان معتبر هستند. دانشجویان بین‌المللی بنا به دلایل مختلفی تحصیل در دانشگاه‌ها و کالج‌های کانادا را انتخاب می‌کنند که از آن جمله می‌توان به دریافت آسان ویزای تحصیلی، امکان اشتغال حین تحصیل، تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری پس از فارغ‌التحصیلی و وجود مشاغلی با درآمد بالا اشاره کرد. در این مقاله 10 تا از بهترین دوره‌ها برای تحصیل در کانادا در سال 2022 بررسی شد، شما از میان دوره‌های معرفی شده کدامیک را برای ادامه تحصیل در کانادا انتخاب می‌کنید. 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar