یادگیری زبان فرانسه در کبک – بخش سوم: کلاس‌های تخصصی و مجازی زبان فرانسه
07 دسامبر 2009 - 4:06
بازدید 401
9

      نشاط تهرانی   در مجموعه پست‌های قبلی به معرفی کلاس‌های آموزش زبان فرانسه تمام‌وقت و پاره‌وقت دولتی در کبک پرداختیم. در این پست کلاس‌های تخصصی و مجازی معرفی می‌شوند.  آخرین بخش از نوشتارهای مربوط به آموزش زبان فرانسه درباره کلاس‌های تخصصی و کلاس‌های مجازی (یا آن‌لاین) است. دولت کبک در شرایطی کلاس‌های تخصصی […]

ارسال توسط :
پ
پ

 

 

 

نشاط تهرانی  

در مجموعه پست‌های قبلی به معرفی کلاس‌های آموزش زبان فرانسه تمام‌وقت و پاره‌وقت دولتی در کبک پرداختیم. در این پست کلاس‌های تخصصی و مجازی معرفی می‌شوند. 

آخرین بخش از نوشتارهای مربوط به آموزش زبان فرانسه درباره کلاس‌های تخصصی و کلاس‌های مجازی (یا آن‌لاین) است. دولت کبک در شرایطی کلاس‌های تخصصی برای زمینه‌های خاص شغلی و تحصیلی را نیز برگزار می‌کند. اگر لازم باشد این کلاس‌ها در محل کار که می‌تواند یک شرکت یا سازمان باشد نیز برگزار می‌شود. ثبت‌نام این کلاس‌ها توسط خود شرکت یا سازمان مورد نظر انجام می‌شود و معمولا زمان کلاس‌ها بعد از ساعات کاری و در وقت غروب می‌باشد. کلاس‌ها معمولا با محتوای کاری سازمان یا شرکت هماهنگی دارند به عنوان مثال وقتی کلاس برای متخصصین بهداشت برگزار می‌شود روی اصطلاحات تخصصی و زمینه‌های شغلی مربوط به متخصصین بهداشت تاکید خاصی صورت می‌گیرد و محتوای دروس به طوری‌ است که زبان‌آموز در انتهای دوره در برقراری ارتباط با مخاطب و مراجعین خود مهارت‌های لازم را کسب می‌کند.  این مقاله از سوی تیم نویسندگان شرکت خدمات مهاجرتی کنپارس به مدیریت آقای دکتر مختاری تهیه شده و در سایت www.parscanada.com منتشر شده است. انتشار آن در دیگر وب سایتها تنها با ذکر منبع مجاز است. تقاضا داریم موارد تخلف را از طریق ایمیل [email protected]  به اطلاع ما برسانید. برای اقدام به مهاجرت از طریق نیروی متخصص، سرمایه گذاری و هر گونه روش دیگر با دفاتر شرکت کنپارس تماس بگیرید.

مزایای برگزاری این نوع کلاس‌ها در محل کار بسیار زیاد است از جمله: کارایی و بازده کارکنان مهاجر افزایش می‌یابد، امکان فعالیت‌های گروهی و کارهای دسته‌جمعی (که اتفاقا در محیط‌های کار کانادایی بسیار مرسوم و متداول است) بیشتر می‌شود، فرد برای دوره‌های بازآموزی شغلی که اغلب به زبان فرانسه است آماده می‌شود و ارتباط افراد در محیط کار و مدیریت یک شرکت برای سرمایه‌گذاران و دست‌اندرکاران آسان می‌شود. کسانی که در این دوره‌ها شرکت می‌کنند درصورت پرداخت شهریه می‌توانند ۳۰ درصد از هزینه‌ای که صرف گذراندن دوره می‌کنند را به عنوان هزینه‌های خود اعلام کنند و با این کار مالیات پرداختی خود را کاهش دهند. این مقاله از سوی تیم نویسندگان شرکت خدمات مهاجرتی کنپارس به مدیریت آقای دکتر مختاری تهیه شده و در سایت www.parscanada.com منتشر شده است. انتشار آن در دیگر وب سایتها تنها با ذکر منبع مجاز است. تقاضا داریم موارد تخلف را از طریق ایمیل [email protected]  به اطلاع ما برسانید. برای اقدام به مهاجرت از طریق نیروی متخصص، سرمایه گذاری و هر گونه روش دیگر با دفاتر شرکت کنپارس تماس بگیرید.

از انواع دیگر روش‌هایی که برای آموزش زبان فرانسه توسط دولت کبک ارائه می‌شود آموزش مجازی است. این روش انتخاب بسیار خوبی است برای کسانی که قادر نیستند ساعاتی را در بیرون از خانه بگذرانند (مانند مادرانی که ناچارند به طور تمام‌وقت از فرزند خود در خانه نگهداری کنند). البته باید توجه داشت بازده این نوع کلاس‌ها حتی از کلاس‌های نیمه‌وقت نیز کمتر است و فرد باید حتما آشنایی اولیه را با زبان فرانسه داشته‌ باشد. اما در عوض دسترسی به این دوره‌های آموزشی بسیار آسان و کم‌هزینه است.  

کسانی قادر به شرکت در این کلاس‌ها هستند که: ۱۶ سال یا بیشتر داشته‌ باشند؛ و کمتر از ۱۸۰۰ ساعت از آموزش دولتی استفاده کرده‌باشند. متاسفانه افرادی که هنوز به کبک مهاجرت نکرده‌اند امکان شرکت در این دوره‌ها را نخواهند داشت اما اگر مهاجرین وارد کبک شده و Quebec Celection Sertificate۱ (Certificat de sélection du Québec) یا همان CSQ را دریافت کرده‌ باشند و از کبک خارج شوند امکان استفاده از کلاس‌های مجازی برایشان وجود دارد به شرط این که زمان ثبت نام در کلاس دست کم دو ماه از صدور CSQ آنها گذشته باشد.

افرادی که در کبک زندگی می‌کنند نیز باید مدارکی دال بر اقامت خود در کبک داشته‌ باشند. همچنین وضعیت اقامتی مشخصی داشته‌ باشند (مانند اقامت دائم، شهروندی، اقامت دانشجوی و غیره). شرکت در این کلاس‌های مجازی از طریق کامپیوتر و با داشتن یک خط اینترنت ترجیحا پرسرعت میسر است. 

متقاضیان شرکت در این کلاس‌ها ابتدا باید با مراجعه به وب‌سایت مربوط به آموزش مجازی زبان فرانسه فرم‌های مربوط را پرکرده و تقاضای خود را برای این مرکز ارسال کنند. مرحله بعدی مرحله تعیین سطح است که از طریق شرکت در یک آزمون (که باز هم در همان فضای مجازی است) مشخص می‌شود که فرد چه کلاسی را باید انتخاب کند. هر دوره آموزشی با نظارت یک مربی برگزار می‌شود که تست‌های انجام شده را تصحیح می‌کند. در پایان هر دوره مربی زبان‌آموز را ارزشیابی می‌کند و نتیجه را به اطلاع وی می‌رساند. 

رفع اشکالات فنی در ۲۴ ساعت شبانه‌روز میسر است و به طریق آن‌لاین یا با استفاده از تلفن انجام می‌شود.این مقاله از سوی تیم نویسندگان شرکت خدمات مهاجرتی کنپارس به مدیریت آقای دکتر مختاری تهیه شده و در سایت www.parscanada.com منتشر شده است. انتشار آن در دیگر وب سایتها تنها با ذکر منبع مجاز است. تقاضا داریم موارد تخلف را از طریق ایمیل [email protected]  به اطلاع ما برسانید. برای اقدام به مهاجرت از طریق نیروی متخصص، سرمایه گذاری و هر گونه روش دیگر با دفاتر شرکت کنپارس تماس بگیرید.

روش‌ها و امکانات مختلف آموزش مجازی که طول دوره در اختیار فرد قرار می‌گیرند عبارتند از: آموزش انفرادی (برای نگارش و درک شفاهی) شامل آموزش گرامر، در اختیار گذاشتن تست، امکان صحبت با مربی به صورت آن‌لاین و برگزاری کلاس‌های مجازی. آموزش گروهی شامل برقراری ارتباط مربی و زبان‌آموزان در تالارهای گفتگو، مکالمات دونفره و پست الکترونیکی همچنین امکاناتی برای ضبط صدا برای تصحیح تلفظ و دسترسی به منابع مختلف و متنوعی مانند فرهنگ لغات، تمرین‌های مختلف، بانک‌های اطلاعاتی، نکات مهم برای تسریع یادگیری، ریشه‌های لغات و منابع مربوط به آموزش گرامر زبان فرانسه. 

در آموزش مجازی چهار بسته ارائه می‌شود که هریک بین ۱۵ تا ۲۳ هفته زمان می‌برد. (پیشنهاد می‌شود هر هفته دست کم ۶ ساعت برای این دوره‌ها وقت گذاشته‌ شود). هر یک از این دوره‌ها ۴ سرفصل را در بر می‌گیرند و سعی شده ‌است در این سرفصل‌ها بیشتر اموری که تازه‌واردین و مهاجرین با آنها سر و کار دارند مانند کار، تحصیل، تفریح و انتخاب خانه و محل زندگی و بهداشت آموزش داده شوند. 

در وب‌سایت «مهاجرت به کبک» نرم‌افزارهای قابل بارگذاری برای آموزش زبان فرانسه قرار داده شده ‌است که مطمئنا کسانی که قصد مهاجرت به کبک را دارند می‌توانند از آنها بهره بگیرند

 

این مقاله از سوی تیم نویسندگان شرکت خدمات مهاجرتی کنپارس به مدیریت آقای دکتر مختاری تهیه شده و در سایت www.parscanada.com منتشر شده است. انتشار آن در دیگر وب سایتها تنها با ذکر منبع مجاز است. تقاضا داریم موارد تخلف را از طریق ایمیل [email protected]  به اطلاع ما برسانید. برای اقدام به مهاجرت از طریق نیروی متخصص، سرمایه گذاری و هر گونه روش دیگر با دفاتر شرکت کنپارس تماس بگیرید.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar