گفته‌های تازه وزیر مهاجرت درباره وضعیت سیستم مهاجرت کانادا
26 ژانویه 2021 - 16:40
بازدید 282
10

آقای «مارکو مندیچینو»، وزیر مهاجرت کانادا، اخیراً در برنامه «The Agenda»، دیدگاه های تازه ای در مورد وضعیت سیستم مهاجرت این کشور عنوان کرد. آقای مندیچینو در یک مصاحبه 20 دقیقه ای، در حالی که برای بینندگان توضیح می داد که چگونه دولت فدرال قصد دارد با تأثیرات کووید19 کنار بیاید، در مورد طیف گستردهای […]

ارسال توسط :
پ
پ

آقای «مارکو مندیچینو»، وزیر مهاجرت کانادا، اخیراً در برنامه «The Agenda»، دیدگاه های تازه ای در مورد وضعیت سیستم مهاجرت این کشور عنوان کرد.

آقای مندیچینو در یک مصاحبه 20 دقیقه ای، در حالی که برای بینندگان توضیح می داد که چگونه دولت فدرال قصد دارد با تأثیرات کووید19 کنار بیاید، در مورد طیف گستردهای از موضوعات مهاجرت صحبت کرد.

مباحث مورد بحث وی شامل موارد زیر بود:

  • طرح ظرفیت پذیرش مهاجر سال های 2021 تا 2023

آقای «مندیچینو» اظهار داشت که دولت کانادا پس از آغاز همه گیری کرونا، با تصمیم مهمی روبه رو بود؛ کانادا می توانست مهاجرت را متوقف کرده یا کاهش دهد. در عوض، این کشور برای حمایت از پیشرفت خود، کماکان از مهاجران در طی و پس از همه گیری استقبال کرده است. بدین ترتیب، کانادا در صدد است تا بیش از 400،000 مهاجر را در طی سال های آینده (که بالاترین اهداف در تاریخ آن هستند)، پذیرا باشد. آقای «مندیچینو» گفت این امری ضروری به شمار می آید، زیرا مهاجران برای ایجاد اشتغال در کانادا مهم هستند، و همچنین به تأمین نیازهای ضروری بازار کار (از جمله خدمات حیاتی) کمک می کنند.

آقای وزیر در پاسخ به یک سؤال، اظهار داشت که حتی با وجود محدودیت های کووید19 و ایجاد اختلالات در سفر، اهداف جدید واقع بینانه است، زیرا «اداره مهاجرت، پناهندگی، و شهروندی کانادا» (IRCC) در دوران کرونا بسیار نوآور بوده است. علاوه بر این، کووید19 فرصتی برای کانادا فراهم می کند تا جمعیت داخلی خود را از نیروی کار موقت خارجی و دانشجویان بین الملل جذب کرده، و ورود آنها را به عنوان  مقیمان دائم، تسهیل کند.

 

  • شهروندی کانادایی

آقای «مندیچینو» در مورد برنامه پایلوت جدیدی که به مقیمان دائم واجد شرایط امکان می دهد درخواست تابعیت کانادا را به صورت آنلاین تکمیل کنند، گفت که روند کار به خوبی پیش می رود، و کانادا تنها کشوری است که مراسم استقبال از شهروندان جدید را به صورت آنلاین برگزار می کند.

دیدگاه آقای «مندیچینو» در مورد سیستم مهاجرت این است که تمام پروسه ها به صورت مجازی، و بدون تماس فیزیکی انجام شوند.

یکی از اولویت های موجود در نامه ابلاغی به آقای «مندیچینو» در ماه دسامبر 2019، حذف هزینه های شهروندی کاناداست. وی در پاسخ به سوالی در این باره، اذعان کرد که امیدوار بود تاکنون این هدف تحقق یابد؛ تأخیر در این مورد، به احتمال زیاد به دلیل همه گیری کرونا بوده است. آقای «مندیچینو» گفت که علاقه مند به کاهش موانع تازه واردان است، و در آینده، حرف های بیشتری در مورد این موضوع خواهد داشت.

 

  • برنامه انتخاب شهری (MNP)

یکی دیگر از اولویت های نامه ابلاغی ماه دسامبر 2019، راه اندازی «برنامه انتخاب شهری» جهت تشویق مهاجران برای استقرار در شهرهای کوچک تر کاناداست. آقای وزیر با اشاره به ابتکاراتی مانند «پایلوت مهاجرت آتلانتیک» و «پایلوت مهاجرت روستایی-شمالی»، گفت که «MNP» از دیگر برنامه های فدرال است که به تازه واردان اجازه می دهد در مناطق کوچک تر کانادا مستقر شوند. «IRCC» در حال رایزنی با ذینفعان استانی ، شهری، کسب و کار، و سایر افراد در زمینه شکل گیری «MNP» می باشد.

یکی از موضوعات اصلی مصاحبه آقای «مندیچینو» اطمینان وی از واقع بینانه بودن اهداف مهاجرت کاناداست. این مسئله به روشنی نشان می دهد که «IRCC» برنامه ای برای دستیابی به اهداف مزبور در نظر گرفته است، که احتمالاً از طریق ترکیب متقاضیان مهاجرت با «برنامه تجربه کانادایی» صورت می گیرد. این امر با ادامه انتخاب مهاجران از خارج از کشور، و پردازش درخواست های آنها انجام می شود، تا افراد بتوانند پس از همه گیری، به کانادا بیایند؛ و همچنین با کاهش تدریجی محدودیت های سفر، افرادی که دارای تأییدیه هستند، در نهایت بتوانند به کانادا نقل مکان کنند.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar