کاهش انباشت پرونده‌های اکسپرس انتری
12 مارس 2022 - 8:20
بازدید 581
16
از دسامبر ۲۰۲۱ تاکنون، انباشت پرونده‌های اکسپرس انتری حدود ۲۴،۰۰۰ عدد کاهش یافته است. اداره مهاجرت و شهروندی کانادا، پرونده‌های نیروی کار متخصص بیشتری را در دو ماه و نیم گذشته نسبت به تمام سال ۲۰۲۱ پردازش کرده است.
ارسال توسط :
پ
پ

از دسامبر ۲۰۲۱ تاکنون، انباشت پرونده‌های اکسپرس انتری حدود ۲۴،۰۰۰ عدد کاهش یافته است. اداره مهاجرت و شهروندی کانادا، پرونده‌های نیروی کار متخصص بیشتری را در دو ماه و نیم گذشته نسبت به تمام سال ۲۰۲۱ پردازش کرده است.

طبق داده‌های ۲۸ فوریه اداره مهاجرت و شهروندی کانادا، تعداد پرونده‌های معوقۀ طبقه اقتصادی که در انتظار رسیدگی هستند، ۲۳۱،۱۸۷ عدد است. در ابتدای فوریه ۲۰۲۲، انباشت پرونده‌های طبقه اقتصادی ۲۳۰،۵۷۳ بود، یعنی ۶۱۴ پرونده بیشتر.

اگرچه ممکن است به نظر برسد که در ماه گذشته پیشرفت کمی وجود داشته، اما نگاه دقیق‌تر نشان می‌دهد که پیشرفت‌هایی به‌ویژه در رسیدگی به پرونده‌های برنامه تجربه کانادایی و نیروی کار متخصص فدرال به دست آمده است.
انباشت طبقه اقتصادی به‌طور کلی کاهش یافته، اما انباشت پرونده‌های برنامه TR2PR پیشرفت را کُند می‌کند

تعداد متقاضیان طبقه اقتصادی که در فهرست معوقه‌ها قرار دارند، از پایان اکتبر گذشته، ۲۴،۴۰۰ نفر کاهش یافته است. این دستاوردها به دلیل افزایش پردازش درخواست‌ها در سایر مسیرهای طبقه اقتصادی، کُند شدند. در برنامه‌های استانیِ پایه (غیر مرتبط با اکسپرس انتری) و همچنین برنامه اقامت موقت به دائم (TR2PR) پیشرفت‌هایی وجود داشت. تعداد متقاضیان برنامه‌های استانیِ پایه، در فهرست معوقه‌های اداره مهاجرت، ۴۶۸۵ نفر افزایش داشت. درخواست‌های برنامه‌های استانیِ پایه به صورت کتبی ارسال می‌شوند، به همین دلیل پردازش آن‌ها بیشتر طول می‌کشد. در مقایسه درخواست‌های برنامه‌های استانیِ پیشرفته که با اکسپرس انتری همسو هستند، به صورت الکترونیکی است و از زمان پردازش سریع‌تری برخوردار هستند.

برنامه TR2PR که از نوامبر به روی درخواست‌ها بسته شده است، از اواسط دسامبر ۲۰۲۱ تا پایان فوریه ۲۰۲۲ با افزایش ۱۴،۱۵۳ نفری مواجه شد. یکی از احتمالات این است که اداره مهاجرت اخیراً شروع به بررسی درخواست‌های TR2PR کرده و از این رو، اکنون آن‌ها در فهرست انباشت‌ها قرار داده است.

اداره مهاجرت پیشرفت عمده‌ای در انباشت‌های برنامه‌های تجربه کانادایی و نیروی کار متخصص فدرال داشته است

انباشت درخواست‌هایی که توسط اکسپرس انتری مدیریت می‌شوند، به‌طور کلی کاهش یافته است. اکسپرس انتری در تمام مسیرهای طبقه اقتصادی پیشرفت زیادی داشته، به‌طوری که از دسامبر گذشته تاکنون، کاهش ۲۳،۷۴۸ نفری را نشان می‌دهد. انباشت اکسپرس انتری در ماه دسامبر به ۱۱۹،۳۸۹ نفر رسید اما تا پایان فوریه به ۹۵،۶۴۱ نفر کاهش یافت. تنها در ماه فوریه، انباشت برنامه تجربه کانادایی، ۳۰۵۱ نفر و برنامه نیروی کار متخصص فدرال، ۴۳۱۴ نفر کاهش یافت.

کسانی که قصد مهاجرت به کانادا را در آینده دارند، این اعداد و ارقام را از نزدیک دنبال می‌کنند زیرا انتخاب‌های اکسپرس انتری برای همه به‌جز متقاضیان برنامه‌های استانی متوقف شده و عقب‌افتادگی درخواست‌ها، زمان پردازش را خیلی طولانی‌تر از استاندارد شش ماهه کرده است. اداره مهاجرت قصد دارد تا انباشت پرونده‌ها را تا جایی کاهش دهد که بتواند مجدداً به استاندارد پردازش شش ماهه رسیده و انتخاب‌های اکسپرس انتری را برای متقاضیان برنامه‌های دیگر از سر بگیرد.

از ۱۵ دسامبر ۲۰۲۱ تا ۲۸ فوریه ۲۰۲۲، تعداد متقاضیان برنامه تجربه کانادایی که منتظر بررسی درخواست‌های خود بودند، ۱۲،۵۸۷ نفر کاهش یافت. انباشت برنامه نیروی کار متخصص فدرال هم ۹۰۹۲عدد کاهش یافت. این بدان معناست که اداره مهاجرت طی دو ماه و نیم، تعداد پرونده‌های نیروی کار متخصص بیشتری را نسبت به تمام سال ۲۰۲۱ پردازش کرده است. در نیمه دوم سال ۲۰۲۱، اداره مهاجرت هر ماه حدود ۶۰۰ پروندۀ نیروی کار متخصص را پردازش می‌کرد، اما ارقام اخیر حاکی از افزایش تقریباً هشت برابری هستند.

تلاش اداره مهاجرت برای دسترسی به اهداف پذیرش مهاجر کانادا

اداره مهاجرت پردازش درخواست‌های برنامه نیروی کار متخصص فدرال را در سال گذشته کُند کرد تا بتواند وضعیت موقت بسیاری از متقاضیانِ مهاجرت در داخل کانادا را، عمدتاً از طریق برنامه تجربه کانادایی، به وضعیت اقامت دائم تبدیل کند. اداره مهاجرت قصد داشت تا با این رویکرد، به هدف خود برای پذیرش از بیش از ۴۰۰ هزار مهاجر در سال ۲۰۲۱ دست یابد. هدفی که در نهایت هم به آن دست یافت و رکورد سالانه مهاجرت کانادا را شکست.

با فرض اینکه اداره مهاجرت با نرخ‌های فعلی به پردازش درخواست‌ها ادامه دهد، تعداد پرونده‌های عقب‌افتادۀ برنامه تجربه کانادایی تا تابستان و برنامه نیروی کار متخصص فدرال تا پایان سال به صفر می‌رسند.
در ماه فوریه، وزیر مهاجرت اعلام کرد که انتخاب‌های اکسپرس انتری برای نیروی کار متخصص در آینده‌ای نزدیک از سر گرفته خواهند شد. هر چند تاریخ قطعی اعلام نکرد.

در ماه دسامبر کل پرونده‌های مهاجرتی عقب‌افتاده، حدود ۱٫۸ میلیون عدد در تمام زمینه‌ها از جمله اقامت دائم، اقامت موقت، درخواست شهروندی و گردشگری بود. با وجود تلاش برای مدیریت سیستم مهاجرت در یک محیط چالش‌برانگیز، اداره مهاجرت شاهد افزایش انباشت درخواست‌های خود در طول همه‌گیری کرونا بوده است.

طبق طرح پذیرش مهاجر ۲۰۲۲-۲۰۲۴، کانادا به دنبال پذیرش از نزدیک به ۴۳۲,۰۰۰ مهاجر جدید در سال جاری و بیش از ۴۵۰,۰۰۰ مهاجر جدید تا سال ۲۰۲۴ است. پذیرش مهاجرِ بیشتر به همراه به‌روزرسانی اداره مهاجرت، می‌تواند شاهد کاهش تدریجی درخواست‌های عقب‌افتادۀ ناشی از همه‌گیری کرونا باشد.

خدمات شرکت کنپارس

برای دریافت مشاوره رایگان و انواع خدمات مهاجرتی از طریق شرکت کنپارس می‌توانید با شماره‌های ۰۲۱۹۱۰۰۸۳۳۹، ۰۲۱۹۱۰۰۸۳۳۸ یا ۰۲۱۵۹۱۷۴۰۰۰ تماس گرفته، یا اطلاعات خود را از طریق چت آنلاین سایت یا دایرکت اینستاگرام ارسال کنید و یا اینکه فرم ارزیابی رایگان ما را پر فرمایید تا در اولین فرصت با شما تماس گرفته شود.

همچنین می‌توانید پرسش‌های خود را از طریق شماره‌های واتس اپ ۰۹۲۲۴۶۳۵۴۵۲ و ۰۹۰۳۴۹۴۱۴۵۶ از ما بپرسید و پاسخ آن‌ها را از طریق همین شماره‌ها دریافت کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar