کاهش اشتغال در کانادا از ماه آوریل
20 ژانویه 2021 - 12:24
بازدید 454
9

برای اولین بار از ماه آوریل سال 2020، اشتغال در ماه دسامبر، با کاهش 63000 موردی (معادل 0.3 درصد) روبه رو شد. محدودیت های کرونا در سراسر کشور بر بازار کار کانادا تأثیر می گذارد. در ماه دسامبر سال 2020، 1.1 میلیون نیروی کار در کانادا، تحت تأثیر رکود اقتصادی موجود قرار گرفتند، که به […]

ارسال توسط :
پ
پ

برای اولین بار از ماه آوریل سال 2020، اشتغال در ماه دسامبر، با کاهش 63000 موردی (معادل 0.3 درصد) روبه رو شد.

محدودیت های کرونا در سراسر کشور بر بازار کار کانادا تأثیر می گذارد.

در ماه دسامبر سال 2020، 1.1 میلیون نیروی کار در کانادا، تحت تأثیر رکود اقتصادی موجود قرار گرفتند، که به منظور جلوگیری از گسترش کووید19 ایجاد شده بود. این تعداد در ماه آوریل 2020، 5.5 میلیون نفر بود.

اشتغال پاره وقت در ماه دسامبر، کاهش 99،000 موردی (2.9 درصد) داشته است. بسیاری از کسانی که شغل پاره وقت خود را از دست داده اند، جوانان بین 15 تا 24 سال، و همچنین 55 سال به بالا هستند. به علاوه، اشتغال زایی 62000 مورد کاهش یافت. تعداد افراد خود اشتغال در حال حاضر، کم ترین میزان از ابتدای همه گیری کرونا می باشد – 6.8 درصد کمتر از ماه فوریه.

نرخ بیکاری در ماه دسامبر، 8.6 درصد بود؛ که در مقایسه با ماه نوامبر (8.5 درصد)، تقریباً بدون تغییر بوده است. در ماه فوریه، نرخ بیکاری 5.6 درصد بود.

اشتغال در بخش تولید خدمات نیز برای اولین بار از آوریل، کاهش یافته است. اشتغال در ماه دسامبر، 74،000 مورد کاهش یافت. این تعداد بیشتر از آمار کلی مشاغل در ماه دسامبر است، به این معنا که سایر بخش ها احتمالا افزایش اشتغال داشته اند. از دست دادن اشتغال در این بخش، ظاهراً به دلیل تدابیر شدید بهداشت عمومی می باشد که صنایعی مانند اسکان و خدمات غذایی، اطلاع رسانی، فرهنگ، و تفریح را تحت تأثیر منفی قرار داده است.

از طرف دیگر، اشتغال تولیدی در ماه دسامبر، 15000 مورد افزایش داشته است.

 

بازارهای کار استانی تحت تأثیر اقدامات بهداشت عمومی

اقدامات مختلف بهداشت عمومی در استان های مختلف، شرایط بازارهای کار را تحت تأثیر قرار داده است.

اشتغال در نوا اسکوشیا، منیتوبا، ساسکاچوان، و جزیره پرنس ادوارد، کاهش یافت. نرخ اشتغال در شش استان دیگر ثابت مانده است.

انتاریو از ماه ژوئن تا نوامبر، به طور متوسط، 2.2 درصد رشد ماهانه داشته است. در ماه دسامبر، رشد اشتغال متوقف شد.

اشتغال در کبک، برای سومین ماه متوالی تغییری نداشت، و از ماه اکتبر، اقدامات شدید بهداشت عمومی در این زمینه انجام شد. کبک در ماه ژانویه 2021، اقدامات بیشتری را با منع رفت و آمد در سراسر استان (بین ساعت 8 شب و 5 صبح)، اعمال کرد. این مسئله ممکن است بر میزان اشتغال کبک تأثیر منفی بگذارد.

در قلمروهای کانادا، مشاغل از دست رفته وجود نداشته است. در یوکان، اشتغال در سه ماهه چهارم سال 2020، 800 مورد افزایش یافت. اشتغال در سرزمین های شمال غربی، (در همین بازه زمانی) 1300 مورد افزایش داشته است. در نوناووت، آمار اشتغال ثابت بود.

 

بسیاری از کانادایی ها هنوز به دنبال کار هستند

نرخ بهره برداری از نیروی کار در ماه دسامبر، 17.1 درصد بود (که تقریباً از ماه نوامبر بدون تغییر بوده است). این میزان از ماه آوریل (با نرخ 36.1 درصد)، در حال کاهش است.

این نرخ منعکس کننده نسبت افرادی است که در نیروی کار احتمالی وجود دارند، اما یا بیکار هستند، یا شاغل هستند اما کمتر از نیمی از ساعت معمول خود کار می کنند، و یا نیاز به اشتغال دارند اما به دنبال کار نیستند.

در مجموع، 41.2 درصد از کمبود نیروی کار، شامل کسانی می شد که به دنبال کار بودند. 36.4 درصد دیگر بیکار بودند، اما کمتر از ساعات معمول خود کار می کردند. افرادی که نیاز به اشتغال داشتند اما به طور فعال به دنبال کار نبودند، 14.3 درصد را تشکیل می دادند. سایر افراد به طور موقت بیکار شدند، یا قصد داشتند در آینده ای نزدیک، کار را شروع کنند.

 

افزایش دورکاری

یکی از تأثیرات اصلی کووید19، افزایش تعداد افرادی است که از خانه کار می کنند. این امر به منظور متعادل سازی اشتغال، و همچنین سلامت و ایمنی افراد است.

دورکاری در صنایعی که نیازی به حضور فیزیکی ندارند، بسیار زیاد است. به عنوان مثال، می توان به صنایع مالی، بیمه، املاک و مستغلات، اجاره، و همچنین صنعت مدیریت دولتی اشاره کرد.

نسبت افرادی که دورکاری می کنند، از حداکثر 41.6 درصد در ماه آوریل، به 25.6 درصد در ماه سپتامبر کاهش یافته است.

از آنجا که اقدامات بهداشت عمومی در پاسخ به افزایش تعداد موارد کووید19، تشدید شده است، تعداد افرادی که از خانه کار می کنند، در ماه دسامبر به 28.6 درصد افزایش یافت.

در مشاغلی که نیاز ضروری به حضور فیزیکی دارند، (مانند صنعت اسکان و خدمات غذایی،) دورکاری گسترش کمتری یافته است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar