چرا اکسپرس انتری در سال ۲۰۲۱ فعالیت بیشتری دارد؟
24 فوریه 2021 - 19:42
بازدید 482
5

پس از انتخاب بزرگ اکسپرس انتری، کانادا نشان می دهد که در مورد اهداف مهاجرتی خود جدی است کانادا قصد دارد از امسال، پذیرای حداقل 401،000 مهاجر جدید به طور سالانه باشد. بیش از یک چهارم این افراد از طریق سیستم اکسپرس انتری وارد کشور می شوند.   کانادا سال درخشانی را آغاز کرده است. […]

ارسال توسط :
پ
پ

پس از انتخاب بزرگ اکسپرس انتری، کانادا نشان می دهد که در مورد اهداف مهاجرتی خود جدی است

کانادا قصد دارد از امسال، پذیرای حداقل 401،000 مهاجر جدید به طور سالانه باشد. بیش از یک چهارم این افراد از طریق سیستم اکسپرس انتری وارد کشور می شوند.

 

کانادا سال درخشانی را آغاز کرده است. در روز شنبه، «اداره مهاجرت، پناهندگی، و شهروندی کانادا» (IRCC) انتخاب اکسپرس انتری را با کمترین نیاز «CRS» برگزار کرد. 27،332 متقاضی دعوت شده به «CRS» حداقل 75 نیاز داشتند. این افراد برای دعوت شدن باید واجد شرایط «برنامه تجربه کانادایی» (CEC) می بودند.

 

علاوه بر انتخاب های مختص «CEC»، «IRCC» همچنین انتخاب هایی را با هدف دعوت از متقاضیان «برنامه انتخاب استانی» (PNP) برگزار کرده است. پس از انتخاب روز 13 فوریه، تعداد «دعوتنامه ها برای ارسال درخواست» (ITA) صادر شده به بیش از سه برابر در همان زمان در سال 2020 رسید.

 

با اینکه تعداد دعوتنامه های ارسالی در هر دور از اکسپرس انتری متفاوت است، کانادا متعهد شده تا در سال 2021، از 108000 تازه وارد از طریق برنامه های تحت مدیریت اکسپرس انتری، استقبال کند. محدودیت های سفر مانع دستیابی به این هدف بلند پروازانه است، اما به گفته وزیر مهاجرت، تلاش کانادا در راستای اعطای اقامت دائم به مقیمان موقت، کماکان جدی خواهد بود.

 

متقاضیان واجد شرایطی که در کانادا هستند، لازم است مشخصات خود را در سیستم اکسپرس انتری ثبت کنند. طی زمان انتظار برای دریافت «ITA»، افراد می توانند برای افزایش امتیازات خود در «سیستم جامع رتبه بندی»، اقدام کنند؛ مانند ارائه مدرک جدید زبان و «ارزیابی مدارک تحصیلی» (ECA).

 

 

متقاضیان خارج از کانادا

بر اساس انتشارات رسانه ای، «IRCC» به محض رفع محدودیت های سفر، از نیروی کار متخصص خارج از کشور استقبال خواهد کرد.

 

محدودیت های سفر به عنوان اقدامات ایمنی عمومی اعمال شده اند، و وقتی دولت تصمیم بگیرد که مزیت استقبال از افراد خارجی بیشتر از خطر انتشار کووید19 است، این محدودیت ها برداشته خواهند شد. آقای «جاستین ترودو»، نخست وزیر، بارها وعده داده است که واکسیناسیون تمامی افرادی که در کانادا هستند، تا پایان ماه سپتامبر 2021 انجام خواهد شد. لازم به ذکر است که این امر به معنی پایان محدودیت های کرونا نمی باشد.

 

برای تصمیم گیری در مورد بهترین زمان ارسال مشخصات به استخر اکسپرس انتری، متقاضیان باید در نظر داشته باشند که فرآیند پذیرش پرونده می تواند ماه ها به طول انجامد. به همین خاطر، بهتر است در اسرع وقت اقدام کنند.

 

برای ورود به استخر اکسپرس انتری از طریق «برنامه نیروی کار متخصص فدرال»(FSWP) ، متقاضیان به مدرک زبان خود و «ECA» نیاز دارند، که تهیه آنها چند ماه به طول خواهد انجامید.

 

در صورت دریافت «ITA»، افراد برای درخواست اقامت دائم، 90 روز فرصت دارند. زمان استاندارد پردازش درخواست ها توسط «IRCC» شش ماه است.

 

اگر درخواست متقاضیان تأیید شود، «تأییدیه اقامت دائم» (COPR) را دریافت خواهند کرد، که تا زمان انقضا مدیکال یا پاسپورت آنها معتبر است. این مرحله با محدودیت های سفر، دچار اختلال شده است. دارندگان «COPR» که پس از روز 18 مارس 2020 تأیید شده اند، به طور کلی اجازه ورود به کانادا را ندارند. برای عبور از مرز، آنها باید به دلایل دیگری (مانند کار حیاتی یا پیوستن به خانواده) از محدودیت های سفر معاف شوند. همچنین متقاضیانی که از خانه خود در آمریکا به کانادا می آیند، ممکن است اجازه ورود داشته باشند. با این حال، این افراد نمی توانند از کشور دیگری از طریق آمریکا سفر کنند.

 

این مواردی است که هنگام تصمیم گیری در مورد شروع پروسه اکسپرس انتری از خارج از کانادا، شایان اهمیت است. طبق تعهد کانادا، می توان انتظار داشت که انتخاب های اکسپرس انتری بزرگ تری (که حتی ممکن است نیاز به «CRS» کمتری داشته باشند) برگزار شود. کانادا تصریح کرده است که اکنون زمان سفر نیست، اما با پخش واکسن ها در سراسر جهان، بازگشایی مرزها تنها نیازمند به زمان است.

 

هنگامی که مرزها دوباره باز شوند، «FSWP» نقشی اساسی در دستیابی به اهداف مهاجرتی کانادا خواهد داشت؛ زیرا این برنامه قبل از همه گیری، شاخه اصلی اکسپرس انتری برای مهاجرت نیروی کار متخصص به کانادا (از زمان راه اندازی «FSWP» در سال 1967) بوده است. طبق «طرح ظرفیت پذیرش مهاجر سال های 2021 تا 2023»، کانادا قصد دارد سالانه از بیش از 400000 مهاجر جدید استقبال کند. سالانه به طور متوسط، ​​110،000 مهاجر از طریق اکسپرس انتری وارد کانادا می شوند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar