پذیرش کامیون‌داران از طریق اکسپرس انتری
16 اکتبر 2022 - 9:46
بازدید 417
16
کمبود کامیون‌داران در سال جاری در سراسر جهان تا ۴۰ درصد افزایش می‌یابد
ارسال توسط :
پ
پ

کمبود کامیون‌داران در سال جاری در سراسر جهان تا ۴۰ درصد افزایش می‌یابد

طبق گزارش‌ها انتظار می‌رود اداره مهاجرت کانادا برنامه‌های اکسپرس انتری را برای کامیونداران باز کند، زیرا کمبود نیروی کار در این صنعت، شرکت‌های حمل و نقل در سراسر جهان را تحت فشار قرار داده است. 

جاناتان بلکهام (Jonathan Blackham)، سخنگوی اتحادیه کامیون‌‌داران کانادا (CTA) در مصاحبه‌ای با «Trucking News» گفته است: «با توجه به کمبود حاد نیروی کار و زنجیره تأمین پرتنش، این خبر برای صنعت ما و در نتیجه اقتصاد کانادا بسیار خوشایند است.»

طبق ادعای انجمن ملی حمل و نقل وزیر مهاجرت کانادا متعهد شده است به کامیون‌داران سایر کشورها اجازه دهد از طریق برنامه‌های اکسپرس انتری درخواست دهند. 

آخرین بررسی‌ها توسط اتحادیه بین‌المللی حمل و نقل جاده‌ای (IRU) مستقر در ژنو، پیش‌بینی می‌کند که کمبود کامیون‌داران در سال جاری تا ۴۰ درصد افزایش یابد. 

این امر اقتصاد و جوامع را در معرض خطر بالای تورم، مشکلات تحرک اجتماعی و سقوط زنجیره تامین قرار می‌دهد.

در صنعت حمل و نقل، پیر شدن نیروی کار به عنوان بمب ساعتی جمعیت در نظر گرفته می شود. در سرتاسر جهان تعداد رانندگان مسن، ۵۵ سال به بالا، دو تا پنج برابر بیشتر از رانندگان جوان، رانندگان زیر ۲۵ سال، است. 

در سطح جهان، کمتر از سه درصد از کامیون‌داران زن هستند، اما در ایالات متحده این میزان تقریباً هشت درصد است. 

اتحادیه بین‌المللی حمل و نقل جاده‌ای از دولت‌ها می‌خواهد برای افزایش تعداد کامیون‌داران زن و جوان تلاش بیشتری داشته باشند. 

این اتحادیه جهانی می‌گوید: «اپراتورهای حمل و نقل جاده‌ای وظیفه خود را انجام می دهند، اما دولت‌ها و مقامات هم باید در این مورد تمرکز لازم را داشته باشند، به ویژه برای بهبود زیرساخت‌های پارکینگ، دسترسی به آموزش و تشویق زنان و جوانان بیشتر به سمت این حرفه.«

حتی پیشنهاد دستمزدهای بالاتر توسط شرکت‌ها برای کامیون‌داران تاکنون کمبود نیروی کار را برطرف نکرده است.

اوایل سال جاری، بلومبرگ گزارش داد که شرکت والمارت (Walmart) دستمزد کامیون‌داران را افزایش می‌دهد و آنها در اولین سال کارشان می‌توانند بین ۹۵ هزار دلار – ۱۱۰هزار دلار آمریکا درآمد کسب کنند.

در کانادا، اتحادیه کامیون‌داران کانادا هفته گذشته اظهار کرد که هنوز برخی جزئیات وجود دارد تا شرکت‌های حمل و نقل بتوانند از طریق برنامه‌های اکسپرس انتری اتباع خارجی را جذب کنند.

اتحادیه در بیانیه‌ای خاطرنشان کرد: « اتحادیه کامیون‌داران کانادا برای کمک به نهایی کردن جزئیات و ارائه جلسات آموزشی به اعضا در مورد نحوه استفاده از برنامه‌های اکسپرس انتری تلاش خواهد کرد و انتظار دارد این مشارکت تا قبل از پایان سال ۲۰۲۲ اتفاق بیفتد.»

متقاضیانی که معیارهای لازم در سیستم اکسپرس انتری را برآورد کنند، یک پروفایل آنلاین به نام ابراز علاقه‌مندی (EOI) تحت یکی از سه برنامه مهاجرت فدرال یا یک برنامه مهاجرت استانی در سیستم اکسپرس انتری ثبت می‌کنند. 

اکسپرس انتری به مهاجران احتمالی اجازه می‌دهد تا در عرض چند دقیقه پروفایل خود را تکمیل کنند

اینکه متقاضیان دریابند شرایط این برنامه‌ها را دارند بسیار آسان است. تنها کاری که هر متقاضی باید انجام دهد این است که به چند سوال به صورت آنلاین پاسخ دهد، فرآیندی که معمولاً کمتر از ۱۵ دقیقه طول می‌کشد.

سوالات مربوط به متقاضیان: 

  • ملیت؛
  • سن؛
  • مهارت در زبان؛
  • اعضای خانواده؛
  • تحصیلات؛
  • سابقه کار و
  • اطلاعات در مورد هر پیشنهاد شغلی

سپس پروفایل‌های متقاضیان بر اساس یک سیستم امتیازی به نام سیستم جامع رتبه‌بندی (CRS) در مقابل یکدیگر امتیازبندی می‌شوند. 

متقاضیانی که بالاترین امتیاز را دارند دعوتنامه درخواست(ITA) برای اقامت دائم دریافت می‌کنند. پس از دریافت دعوتنامه درخواست آنها باید به سرعت یک درخواست کامل ارسال کنند و هزینه‌های پردازش را ظرف ۶۰ روز بپردازند. 

درخواست‌های اقامت دائم در سیستم اکسپرس انتری باید ظرف شش ماه بررسی شوند.

ارتباط با ما:

برای دریافت مشاوره رایگان و انواع خدمات مهاجرتی از طریق شرکت کنپارس می‌توانید با شماره‌های ۰۲۱۹۱۰۰۸۳۳۹ یا ۰۲۱۹۱۰۰۸۳۳۸ تماس گرفته، یا اطلاعات خود را از طریق چت آنلاین سایت یا دایرکت اینستاگرام ارسال کنید و یا اینکه  فرم ارزیابی رایگان ما را پر فرمایید تا در اولین فرصت با شما تماس گرفته شود.

همچنین می‌توانید پرسش‌های خود را از طریق شماره‌های واتس اپ (+۱)۵۷۹۹۵۷۹۲۹۳ و ۹۰۳۴۹۴۱۴۵۶(+۹۸) ( کافیست همین حالا شماره تماس ها را لمس کنید ) از ما بپرسید و پاسخ آن‌ها را از طریق همین شماره‌ها دریافت کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar