پاسخ به سولات رایج در مورد اکسپرس انتری
08 جولای 2022 - 22:30
بازدید 759
7
انتخاب‌های اکسپرس انتری در تمام برنامه‌ها از روز چهارشنبه به حالت عادی خود بازخواهد گشت
ارسال توسط :
پ
پ

انتخاب‌های اکسپرس انتری در تمام برنامه‌ها از روز چهارشنبه به حالت عادی خود بازخواهد گشت

از روز چهارشنبه، برگزاری انتخاب و صدور دعوتنامه برای متقاضیان برنامه‌های نیروی متخصص فدرال (Federal Skilled Worker Program) و تجربه کانادایی(Canadian Experience Class) دوباره از سرگرفته خواهد شد. شان فریزر، وزیر مهاجرت کانادا به تازگی در توییتر تایید کرد که انتخاب‌های اکسپرس انتری دوباره برای همه برنامه‌ها از چهارشنبه ۶ جولای و پس از حدود ۱۸ ماه وقفه‌ آغاز می‌شود.

انتخاب اکسپرس انتری برای  برنامه نیروی متخصص فدرال(FSWP) و برنامه نیروی متخصص فنی (FSTP) از دسامبر ۲۰۲۰ متوقف شده است. انتخاب‌های برنامه تجربه کانادایی (CEC) نیز در سپتامبر ۲۰۲۱ به حالت تعلیق درآمد.

اداره مهاجرت کانادا (IRCC) پس از بسته شدن مرزها و محدودیت‌های ناشی از همه‌گیری کووید-۱۹ اقدام به چنین کاری کرد، چرا که محدودیت‌های سفری باعث انباشت تعداد درخواست‌های اقامت دائم شد.

هدف این مقاله پاسخ به برخی از سوالات رایج در مورد سیستم اکسپرس انتری کانادا است که ممکن است سوال شما هم  باشد.

اکسپرس انتری چیست؟

اکسپرس انتری سیستم مدیریت برنامه‌های مهاجرتی اقتصادی است که اداره مهاجرت کانادا از آن برای انتخاب متقاضیانی استفاده می‌‌کند که قصد زندگی و کار در کانادا را دارند. بدین گونه که این متقاضیان بررسی می‌شوند تا در سن خوبی برای کار بوده و بتوانند به نیروی کار و اقتصاد کانادا کمک کنند.

زمان پردازش درخواست متقاضیان از این طریق نسبت به روش‌های دیگر سریع‌تر است.

اکسپرس انتری چگونه کار می‌کند؟

سیستم اکسپرس انتری برای هر یک از برنامه‌های خود الزاماتی تعیین کرده و متقاضیان باید واجد شرایط معیارهای لازم در برنامه درخواستی باشند.

اولین قدم این است که متقاضی واجد شرایط بودن خود را برای برنامه اکسپرس اینتری ارزیابی کند. سپس یک پروفایل اکسپرس انتری در وب سایت اداره مهاجرت ایجاد کند.

پس از تکمیل پروفایل بر اساس عواملی مانند شغل، تجربه کاری، تحصیلات، زبان و غیره در سیستم جامع رتبه‌بندی (CRS) امتیازی به متقاضی داده می‌شود.

بنابراین، متقاضیانی که امتیاز بالایی کسب کنند به احتمال زیاد دعوتنامه برای درخواست (Invitation to apply) دریافت می‌کنند.

پس از دریافت دعوتنامه درخواست یا همان ITA  متقاضی ۶۰ روز فرصت دارد تا درخواست خود را برای اقامت دائم ارسال کند. از ماه جولای، اداره مهاجرت قصد دارد همانند قبل از همه‌گیری استاندارد خدمات پردازش شش ماهه را از سر بگیرد.

برنامه‌هایی اکسپرس انتری چه برنامه‌هایی هستند؟

اکسپرس انتری دارای سه برنامه مجزا برای متقاضیان متخصص با سابقه کاری متفاوت، الزامات زبان و تحصیلات و گروه‌های شغلی (NOC) است.

برنامه نیروی متخصص فدرال (FSWP)

برنامه نیروی متخصص فدرال  برای نیروی کار متخصصی است که در طبقه بندی ملی مشاغل (NOC) در مشاغل سطوح مهارتی ۰، A یا B تجربه دارند. الزامات لازم برای این برنامه:

⦁ حداقل یک سال سابقه کار تمام وقت یا معادل آن در ۱۰ سال گذشته؛

⦁ نمره زبان معادل معیار زبان کانادایی CLB7 در انگلیسی یا فرانسوی ؛

⦁ مدرک تحصیلی کانادایی یا مدرک تحصیلی همراه با گزارش ارزیابی مدرک تحصیلی (ECA) در صورتی که در خارج از کانادا گرفته شده است؛

⦁ تمکن مالی کافی برای تامین زندگی خود و خانواده؛

⦁ کسب حداقل ۶۷ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز در سیستم امتیازدهی برنامه نیروی متخصص فدرال.

برنامه نیروی فنی فدرال (FSTP)

این برنامه منحصراً برای نیروی کار با تجربه در مشاغل فنی است. معیارهای لازم در این برنامه از چند جهت با برنامه نیروی کار متخصص متفاوت است:

⦁ داشتن دو سال سابقه کار تمام وقت یا معادل آن کار پاره وقت طی پنج سال گذشته؛

⦁ داشتن پیشنهاد شغلی تمام وقت و دائم یا گواهی صلاحیت از یک مقام کانادایی؛

⦁ داشتن نمره CLB5 برای مهارت‌های مکالمه و شنیداری و CLB4 برای خواندن و نوشتن در  زبان انگلیسی یا فرانسوی.

 تجربه کانادایی (CEC)

⦁ برنامه تجربه کانادایی برای متقاضیانی طراحی شده که قبلاً تجربه زندگی و کار در کانادا را دارند.

⦁ متقاضیان باید یک سال تجربه کار  تخصصی در کانادا طی سه سال گذشته داشته باشند.

⦁ الزامات زبان می‌تواند بر اساس گروه شغلی NOC متفاوت باشد. کسانی که شغل آنها تحت گروه‌های شغلی ۰ یا NOC A  قرار می‌گیرد به CLB 7 نیاز دارند.

⦁ متقاضیان باید استان‌های غیر از کبک را برای کار و زندگی انتخاب کنند.

انتخاب در تمام برنامه‌ها یعنی چه؟

در انتخاب همه برنامه‌ها، متقاضیان بدون توجه به برنامه‌ای که واجد شرایط هستند، از کل مجموعه اکسپرس انتری انتخاب می‌شوند و تنها عامل تعیین کننده امتیاز CRS آنها است.

انتخاب‌های برنامه اکسپرس انتری در طول همه‌گیری اغلب به یک برنامه در هر انتخاب محدود می‌شد.

چه مدت طول می‌کشد تا از طریق اکسپرس انتری اقامت دائم دریافت شود؟

وزیر مهاجرت شان فریزر اخیراً تایید کرده است که تمام درخواست‌های جدید اکسپرس انتری ظرف شش ماه بررسی خواهند شد. این بدان معناست که پس از دریافت دعوتنامه درخواست و ارسال درخواست، متقاضی در مدت زمان شش ماه متوجه خواهد شد که برای اقامت دائم تایید شده است یا خیر.

طی سه سال آینده چه تعداد مهاجر از طریق اکسپرس انتری پذیرفته خواهند شد؟

طبق طرح ظرفیت پذیرش مهاجر۲۰۲۴-۲۰۲۲، کانادا از بیش از ۱۱۰هزار مهاجر جدید از طریق اکسپرس انتری پذیرش خواهد کرد و تا سال ۲۰۲۴ به آنها اقامت دائم خواهد داد.

تغییر TEER چگونه بر اکسپرس انتری تأثیر می گذارد؟

در نوامبر ۲۰۲۲، سازمان اشتغال و توسعه اجتماعی کانادا (ESDC) به منظور اصلاح سیستم طبقه‌بندی ملی مشاغل (NOC)  فعلی سیستم بازنگری شده TEER را اجرا خواهد کرد.

 پنج گروه شغلی ۰، A، B، C و D در سیستم NOC وجود دارد. به طور مشابه سیستم « کارآموزی، آموزش، تجربه و مسئولیت‌ها»  یا همان TEER نیز طبق مهارت‌ها و تجربه سطحی برای هر شغل را دارد. شش سطح  TEERS از صفر (شغل‌های مدیریتی) تا پنج (تجربه کاری کم یا تحصیلات رسمی بر اساس نظام آموزشی کشور) وجود دارد.

تحت سیستم جدید ۱  شغل جدید واجد شرایط اکسپرس انتری خواهند بود و سه شغل حذف شده‌اند.

برای اطلاعات بیشتر بخوانید:

۱۶ شغل جدید در فهرست مشاغل اکسپرس انتری

برنامه‌ریزی برای ایجاد تغییرات عمده در اکسپرس انتری

اعمال تغییرات در سیستم اکسپرس انتری

در ۲۴ جون، دولت کانادا قانونی تصویب کرد تا با استناد به آن اداره مهاجرت بتواند از میان متقاضیان اکسپرس انتری مهاجران را بر اساس یک هدف اقتصادی خاص دعوت کند.

وزیر مهاجرت شان فریزر از سرمایه‌گذاری های بزرگ و استخدام کارکنان اضافی برای تسریع روند رسیدگی به درخواست‌ها خبر داده است. نخست وزیر ترودو اخیراً اعلام کرد که یک کارگروه جدید خدمات دولتی برای بهبود استاندارد و سرعت خدمات مانند رسیدگی به درخواست‌های مهاجرت و همچنین گذرنامه‌ها ایجاد می‌کند.

کدام  برنامه در سیستم اکسپرس انتری برای من بهتر است؟

در نهایت بهترین برنامه اکسپرس انتری برای شما به شرایط فردی خودتان بستگی دارد. بهترین کار این است که به طور کامل تحقیق کنید و با یک وکیل مهاجرتی مشورت کنید تا مناسب‌ترین مسیر را طبق شرایط، بودجه و بازه زمانی خود انتخاب کنید.

اکسپرس انتری گزینه بسیار خوبی برای متقاضیان مهاجرت است، زیرا انتخاب‌ها به طور منظم انجام می‌شوند.

چه امتیازی در سیستم جامع رتبه‌بندی اکسپرس انتری «خوب» چیست؟

تلاش برای گرفتن امتیاز «خوب» در سیستم جامع رتبه‌بندی کانادا (CRS) ممکن است متقاضیان مهاجرتی را نسبت به سیستم اکسپرس انتری سردرگم کند، چون امتیاز «خوب» بستگی به شرایط دارد.

در انتخاب فوریه سال گذشته امتیاز ۷۵ کارشناسان مهاجرت را شوکه کرد. در تلاش برای افزایش مهاجران، اداره مهاجرت  در اوایل سال گذشته  طی اقدامی بی‌سابقه حداقل امتیاز مورد نیاز برای  انتخاب در برنامه تجربه کانادایی را به ۷۵ کاهش داد.

اداره مهاجرت به این روند ادامه داد و در انتخاب ۱۳ فوریه ۲۰۲۱، ۲۷ هزار و ۳۳۲ دعوتنامه برای درخواست صادر کرد. این انتخاب رکورد صدور بیشترین دعوتنامه و کمترین حداقل امتیاز سیستم جامع رتبه‌بندی را در کانادا شکست.

با این حال، این مورد استثناء بود و در اکثر انتخاب‌ها به حداقل امتیاز بسیار بالاتری نیاز است.

هر مهاجری که قصد دارد از طریق سیستم اکسپرس انتری به کانادا بیاید، تنها زمانی می تواند از طریق سیستم جامع رتبه‌بندی دعوتنامه دریافت کند که حداقل امتیاز  لازم در هر انتخاب را داشته باشد.

این امر باعث می شود بسیاری به این فکر کنند که دقیقاً به چه میزان  امتیازی برای دریافت دعوتنامه نیاز است. اما امتیاز «خوب» در هر انتخاب و از برنامه‌ای به برنامه دیگر متفاوت است.

برای مثال در ۲۷ انتخاب آخر برنامه تجربه کانادایی – به استثنای امتیاز کم سابقه فوریه سال گذشته – به میانگین امتیاز ۴۲۳ (دامنه حداقل امتیازات از ۳۵۷ تا ۴۶۷) نیاز بود.

در انتخاب‌های همه برنامه‌ها که آخرین آنها ۲۳ دسامبر ۲۰۲۰ برگزار شد، به میانگین حداقل امتیاز ۴۷۲ نیاز بود و حداقل امتیازات دامنه بسیار محدودتری داشت (از حداقل ۴۶۹ به ۴۷۸ امتیاز متغیر بود).

آخرین انتخاب برنامه نیروی فنی فدرال که در آگوست ۲۰۲۰ انجام شد، به حداقل امتیاز ۴۱۵ نیاز بود. اما حداقل امتیاز در سیستم جامع رتبه‌بندی به طور متوسط، که به سال ۲۰۱۸ برمی گردد، تنها ۳۳۵ امتیاز است، زیرا در هر دو سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ حداقل مورد نیاز بسیار کمتر بود، تا ۲۹۴ امتیاز.

بر اساس انتخاب‌های گذشته، به نظر می‌رسد که امتیاز« خوب» برای انتخاب در همه برنامه‌ها حدود ۴۸۰ امتیاز باشد.

امتیاز «خوب» برای انتخاب ویژه تجربه کانادایی ممکن است حدود ۴۳۰ امتیاز باشد، در انتخاب‌های جدیدتر ویژه نیروی فنی فدرال نیز احتمالاً به همین مقدار نیاز باشد

با این حال، انتخاب‌های برنامه انتخاب استانی (PNP) موضوع متفاوتی است.

از آنجایی که دریافت گواهی استانی تا ۶۰۰ امتیاز اضافی به امتیاز  متقاضی در سیستم جامع رتبه‌بندی اضافه می‌کند، در انتخاب‌های برنامه‌های استانی به امتیاز بسیار بیشتری نیاز است.

تنها در بیش از دوازده انتخاب استانی سال جاری، میانگین حداقل امتیاز  ۷۶۵ بوده است که دامنه آن از ۶۷۴ تا ۸۰۸ امتیاز متغیر بود، در ابتدای ماه جون امسال، حداقل امتیاز ۷۹۶ بود.

بر اساس انتخاب‌های گذشته، به نظر می‌رسد  امتیاز»خوب» برای انتخاب‌های مختص انتخاب استانی حدود ۸۱۰ امتیاز یا بالاتر باشد.

سیستم جامه رتبه‌بندی (CRS) یک سیستم مبتنی بر امتیاز است که توسط  اداره مهاجرت برای ارزیابی و امتیاز دهی طبق اطلاعات پروفایل اکسپرس انتری هر شخص ارائه شده است.

حداکثر ۶۰۰ امتیاز اصلی بر اساس عوامل زیر به متقاضی مهاجرت داده می شود:

⦁ مهارت و تجربه؛

⦁ فاکتورهای مربوط به همسر، مانند مهارت‌های زبانی و تحصیلات همسر؛

⦁ قابلیت انتقال مهارت‌ها از جمله تحصیلات و تجربه کاری.

متقاضیان مهاجرت می‌توانند تا ۶۰۰ امتیاز اضافی بر اساس موارد زیر کسب کنند:

⦁ مدارک، دیپلم یا گواهی‌های کانادایی؛

⦁ پیشنهاد شغلی معتبر؛

⦁ گواهی استانی از یک استان؛

⦁ برادر یا خواهر ساکن کانادا که شهروند یا مقیم دائمی باشد؛

⦁ مهارت بالا در زبان فرانسه.

در صورت تماس با کنپارس از چه خدماتی بهره‌مند خواهید شد؟

⦁ مشاوره رایگان و حرفه‌ای با مشاورین باتجربه و کارآزموده کنپارس

⦁ بررسی شرایط متقاضی برای برنامه‌های مهاجرتی

⦁ بررسی شانس دریافت ویزا

⦁ بستن قرارداد با کنپارس

⦁ ارائه فهرست مدارک مورد نیاز

⦁ ارائه راهنمایی‌های لازم در زمینه مدارک و چگونگی تهیۀ آنها

⦁ جمع‌آوری مدارک افراد و استانداردسازی آنها

⦁ استانداردسازی رزومه کاری افراد در شبکه‌های اجتماعی(LinkedIn)

⦁ تکمیل فرم‌های درخواست

⦁ ثبت پرونده

⦁ پیگیری پرونده

⦁ اعلامِ به‌روزرسانی‌ها

⦁ همراهی با متقاضی تا دریافت نتیجۀ ویزا

⦁ در صورت رد ویزا، پیگیری و درخواست تجدید نظر (در صورت نیاز)

ارتباط با ما:

برای دریافت مشاوره رایگان و انواع خدمات مهاجرتی از طریق شرکت کنپارس می‌توانید با شماره‌های ۰۲۱۹۱۰۰۸۳۳۹ یا ۰۲۱۹۱۰۰۸۳۳۸ تماس گرفته، یا اطلاعات خود را از طریق چت آنلاین سایت یا دایرکت اینستاگرام ارسال کنید و یا اینکه  فرم ارزیابی رایگان ما را پر فرمایید تا در اولین فرصت با شما تماس گرفته شود.

همچنین می‌توانید پرسش‌های خود را از طریق شماره‌های واتس اپ (+۱)۵۷۹۹۵۷۹۲۹۳ و ۹۰۳۴۹۴۱۴۵۶(+۹۸) ( کافیست همین حالا شماره تماس ها را لمس کنید ) از ما بپرسید و پاسخ آن‌ها را از طریق همین شماره‌ها دریافت کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar