نکاتی درباره تغییر لیست مشاغل فدرال و مقررات جدید: قسمت سوم، چرا همه راه‌ها به کبک ختم می‌شود
30 ژوئن 2010 - 16:09
بازدید 439
7

 در پست‌های قبلی به این نکته اشاره شد که با محدود شدن شدید پذیرش در ویزای مهاجرت نیروهای متخصص فدرال باید راه‌های جایگزین را جستجو کرد. در اینجا به مهم‌ترین و عملی‌ترین روش پرداخته‌ایم.   قطعا با تغییرات جدید در مقررات ویزای نیروی متخصص فدرال، کبک به زودی به معتبرترین مقصد مهاجران به کانادا مبدل […]

ارسال توسط :
پ
پ

 در پست‌های قبلی به این نکته اشاره شد که با محدود شدن شدید پذیرش در ویزای مهاجرت نیروهای متخصص فدرال باید راه‌های جایگزین را جستجو کرد. در اینجا به مهم‌ترین و عملی‌ترین روش پرداخته‌ایم.

 
قطعا با تغییرات جدید در مقررات ویزای نیروی متخصص فدرال، کبک به زودی به معتبرترین مقصد مهاجران به کانادا مبدل خواهد شد بنابر این بهتر است یک بار دیگر و این بار با دقت بیشتر در این باره که چرا مهاجرت به کبک می‌تواند به عنوان بهترین مسیر برای علاقه‌مندان به زندگی در کانادا تبدیل باشد توضیحاتی ارائه دهیم.
 
چرا کبک؟
 
شاید ضعیف‌ترین استدلال اما واقعی‌ترین این است که کبک برای اکثریت متقاضیان مهاجرت به کانادا یک انتخاب نیست، یک اجبار است. در واقع با محدودیت تعداد مشاغل به ۲۹ عنوان، شرط ارائه همزمان مدرک آزمون زبان و محدودیت ۱۰۰۰ پرونده برای هر رشته (و ۲۰ هزار پرونده در کل) دیگر راه چاره‌ای باقی نمانده است. اما نکته اینجاست که این اجبار در واقع به نوعی «یک توفیق اجباری» است چون این فرصت برای بسیاری از افراد خیلی بهتر و مفیدتر از ویزای فدرال خواهد بود.
 
چرا؟ چون:
 
تعداد رشته‌های شغلی در سیستم پذیرش مهاجر کبک محدودیت ندارد و هرچند فهرستی از مشاغل اولویت‌دار اعلام شده اما نخست اینکه همه متخصصین کماکان این فرصت را دارند که اگر حداقل امتیاز را داشته باشند تقاضا دهند و دوم، فهرست این مشاغل اولویت‌دار برخلاف فهرست فدرال آنچنان طولانی و پرعنوان است که تعداد بسیار زیادی از شاغلین حرفه‌ها می‌توانند امیدوار باشند از امتیازات آن بهره‌مند شوند.
 
شرط زبان فرانسه در کبک ساده‌تر از زبان انگلیسی در فدرال است بدین معنا که افسرمصاحبه‌کننده (به عنوان نماینده تشکیلاتی که این امتیازبندی را تدوین و آن را ارزیابی می‌کند) توقع کمتری از سطح تسلط یک مصاحبه‌شونده برای این استان به زبان فرانسه نسبت به همکارش در اداره مهاجرت فدرال و برای زبان انگلیسی دارد. معنای این سخن این است که شما با پیگیری مناسب و گذراندن دوره‌های کوتاه اما موثر زبان فرانسه می‌توانید خیلی زود خود را به سطح مورد نظر دولت کبک رسانده و سپس حتی با تلاش بیشتر خیلی پرقدرت و با اعتماد به نفس بسیار فراتر از آنچه افسر توقع دارد در مصاحبه حاضر شده و او را تحت تاثیر قرار دهید.
 
خود شرط فراگیری زبان فرانسه که خیلی‌ها آن را به عنوان یک دردسر بزرگ تعریف می‌کنند یک فرصت فوق‌العاده برای کسانی است که خصوصا آشنایی قبلی با زبان انگلیسی داشته باشند. چنین افرادی می‌توانند در سال‌های انتظار برای ویزا هر دو زبان را به تدریج اما پیگیرانه و با برنامه تقویت کنند و زمانی که به کانادا وارد می‌شدند از فرصت آشنایی و تسلط بر هر دو زبان رسمی کانادا، چند برابر بیش از دیگران بهره ببرند.
 
همین موضوع در ابعادی گسترده‌تر برای فرزندان مهاجرین به کبک صادق است. اگر والدین با دقت به این موضوع بپردازند فرزندان آنها در یک استان دوزبانه خیلی بیشتر می‌توانند خود را با نیازهای فردا بازار کار کانادا آماده کنند. این بچه‌ها که در سیستم تربیتی و آموزشی یک کشور پیشرفته و با تسلط بر دو تا از مهم‌ترین زبان‌های حال حاضر جهان تربیت می‌شوند می‌توانند فردا به کار در هر منطقه‌ای از جهان که شرایط بهتر باشند بیاندیشند. نکته مهم این است که برای رسیدن به این هدف شما در کبک لازم نیست خیلی تلاش کنید.
 
اگر با دقت و بدون احساسی شدن قضاوت کنیم سیستم اندکی طولانی‌تر ویزای نیروی متخصص از طریق کبک برای متقاضیان ایرانی خصوصا افراد جوان‌تر خیلی بیشتر از سیستم فدرال فایده دارد. حقیقت این است که سیستم فعلی فدرال برای آن گروه از افراد مناسب است که از سطح بالایی از آمادگی برخوردارند. یعنی برای افرادی که هم در تخصص خود تبحر زیادی دارند و هم توانایی‌ها و مهارت‌های زبان انگلیسی آنها در سطح بالایی قرار دارد اما حقیقتا این تصویر ایده‌آل بر چند درصد از افراد متقاضی مهاجرت در ایران انطباق دارد؟ واقعیت این است که بسیاری از ما بنا بر تعاریف بازار کار کانادا افراد چندان متخصصی نیستیم و توانایی‌های زبانی ما هم در سطح متوسط به پایینی قرار دارد. اگر با این وضعیت در کمتر از یک سال وارد کانادا شویم چه بهره‌ای از فرصت‌های آنجا خواهیم برد؟ بنابر این برای کسانی که واقعا اراده مهاجرت دارند این فرصت چند ساله زمان بسیار مناسبی است تا از هر دو نظر یعنی حرفه‌ای و مهارت‌های زبانی خود را به استانداردهای مورد نیاز بازار کار کانادا برسانند تا در آینده خیلی سریع وارد این سیستم شوند. کنپارس برای این هدف برنامه‌های متعددی را در نظر دارد که در ادامه به آنها خواهد پرداخت.
 
هزینه‌های بسیار کمتر زندگی برای اقشار کم‌درآمد به همراه پشتیبانی‌های بیشتر دولت کبک نسبت به سایر استان‌های کانادا بهترین فرصت برای تازه‌واردان است تا از ذخیره همراه خود محافظت بیشتری انجام دهند و فرصت‌های بیشتری را جستجو کنند. بدیهی است که هر چقدر افراد، قبل از ورود به کانادا خود را بیشتر آماده کرده باشند بهره‌برداری آنها از این فرصت‌ها بیشتر خواهد بود و زندگی سال‌های اولیه مهاجرت را با سهولت بیشتری پشت سر خواهند گذاشت.
 
برخلاف تصور بسیاری از افراد که از عنوان «ویزای مهاجرت از طریق کبک» برداشت نادرستی دارند شما زندانی استان کبک نیستید. هر زمان که بخواهید حتی در همان لحظه ورود به کانادا می‌توانید استان را ترک کنید و به هر جای دیگر کانادا که خواستید بروید. البته بنا به دلایلی توصیه ما این است که حداقل سه ماه در این استان بمانید اما این یک انتخاب است و به تصمیم شما بستگی دارد. به عبارت دیگر شما از این نظر که ویزای مهاجرت به کانادا را از طریق کبک دریافت کرد‌ه‌اید درباره اینکه در کجای کانادا زندگی، تحصیل یا کار کنید هیچ تفاوتی با یک دارنده ویزای مهاجرت از طریق فدرال ندارید.
 
اینها و ده‌ها دلیل خرد و کلان دیگر سبب می‌شوند که انتخاب کبک به عنوان مکانی که می‌توان برای مهاجرت به آن تقاضا داد مکانی جذاب و مناسب برای زندگی باشد.
 
چرا اقدام امروز بهتر از فرداست؟
 
واقعیت این است که با اجرایی شدن تصمیمات جدید به مرور سیل تقاضا به سمت کبک متمایل خواهد شد. این سیل در فاصله حدود سه ماه دیگر تا پایان سال و بعد از خاتمه یافتن ظرفیت پذیرش ویزای مهاجرت از طریق فدرال شدت بسیار بیشتری خواهد گرفت. البته این اتفاق عملا از سال گذشته و اعمال سیاست‌های جدید آغاز شده بود اما چون هنوز برای طیف گسترده‌ای از متخصصین امکان تقاضا بود و آنها ترجیح می‌دادند به دلیل سرعت بالاتر دستیابی به ویزای فدرال از آن طریق اقدام کنند هنوز خیلی مشهود نبود. همچنین عده‌ای که شغلشان به یکی از عناوین مبهم در میان ۳۸ رشته مورد نیاز فدرال نزدیک بود (نظیر مدیر مالی، مدیر بهداشت و مدرس کالج) تلاش کردند که از ابهامات موجود نهایت بهره را ببرند. به علاوه، تعداد بسیاری که شغلشان در میان ۳۸ عنوان نبود برای اقدام از طریق کبک مرتب امروز و فردا می‌کردند چون امید داشتند با گذشت یک سال از اعلام این سیاست‌ها، دوباره به سیستم گذشته بازگشت اتفاق بیافتد یا حداقل رشته آنها هم به فهرست اضافه شود.
 
خبر سه روز پیش همه این امیدها را از بین برد. تعداد رشته‌ها نه تنها بیشتر نشد بلکه کمتر هم شد و اگرچه چند عنوان جدید به فهرست رشته‌ها اضافه شد اما تعداد حذف شده‌ها آن قدر زیاد و موثر است که بتوان گفت در مجموع، دایره انتخاب بسیار تنگ‌تر شده است. از آن بدتر اینکه آن عناوین شغلی مبهم که گروه زیادی از مشاغل را در بر می‌گرفتند همگی حذف شدید. و حالا با اعلام سقف ۱۰۰۰ پرونده حتی متخصصان آن ۲۹ رشته هم اگر سریع‌تر اقدام نکنند تفاوتی با صدها رشته خارج از فهرست ندارند.
 
معنای این سخنان چند چیز است. نخست اینکه همانطور که اشاره شد به زودی تعداد درخواست‌های رسیده به اداره مهاجرت کبک افزایش زیادی خواهد کرد. به معنای دیگر اگر شما شش ماه برای ارسال تقاضا صبر کنید فقط شش ماه عقب نمی‌افتید ممکن است چند برابر این مدت، بر زمان انتظار شما افزوده شود.
 
دوم اینکه نتیجه چنین سیل درخواستی قطعا مسئولین اداره مهاجرت کبک را به سمت تصمیمات جدید می‌کشد که کسی نمی‌داند آنها چه خواهند بود. مسلما آنها نظیر دولت فدرال به سمت بستن همه روزنه‌ها نخواهند رفت چرا که تصمیمات دولت فدرال بهترین فرصت را برای بازی آنها در فضای جذب مهاجر به استان که برای آن جنبه حیاتی دارد فراهم آورده اما مسئله این است که اگر اعلام ناگزیر تغییرات جدید در سیاست‌های کبک برای کنترل این موج به سمت شکلی از محدودیت باشد (که این بسیار محتمل است) شما هر چقدر زودتر اقدام کنید خود را از چنین وضعیت‌های مبهمی خلاص کرده‌اید. بدیهی است که اگر تغییرات احتمالی اعلامی در بخش‌هایی به نفع حرفه‌ شما باشد در آن صورت می‌توانید با مشورت با کارشناسان کنپارس وضعیت جدید را بررسی کرده و چه بسا از این موضوع به نفع سرعت بخشیدن به روند بررسی پرونده خود استفاده کنید. اما اگر چنین نباشد حداقل خیالتان راحت است که پرونده‌اتان در یک مسیر مشخص و دیر یا زود به نتیجه خواهد رسید. در مجموع، اقدام امروز خیلی بهتر از فرداست. تاخیر زیاد شاید به آنجا منجر شود که اصلا فردایی باقی نماند.
 
فراموش نکنید که برای کبک شما مجبور نیستید تمام مدارک را یکجا ارائه کنید و بنابراین می‌توانید بعد از گشایش پرونده برای جبران کمبودهای احتمالی به تدریج اقدام کنید. موردی که الان در مورد ویزای از طریق فدرال عملا منتفی شده است.
 
چرا کنپارس می‌تواند یک همراه مطمئن و منحصری در این مسیر باشد؟
 
کارشناسان متخصص و باتجربه کنپارس آمادگی دارند که به شما دقیق‌ترین مشاوره را درباره وضعیت شما در صورت تمایل به اقدام از طریق کبک بدهند. این مشاوره کاملا رایگان است و شما می‌توانید اطلاعات بسیار زیادی را تنها با اختصاص زمانی برای دریافت آنها از یک فرد متخصص به دست آورید و پس از آن درباره گام‌های بعدی تصمیم‌گیری نمایید.
 
همچنین اگر به این نتیجه برسید که از خدمات یک مشاور متبحر حقوقی بهره ببرید، قطعا کنپارس یکی از بهترین آنها (و البته بنا بر دلایل متعدد بهترین آنها) در ایران است. کارشناسان ما فرم‌های مربوطه را با دقت و سرعت بالا تکمیل خواهند کرد و شما را در تهیه مدارک و مستندات راهنمایی و یاری خواهند نمود تا همه چیز با دقت کامل انجام شود.
 
چون تا این تاریخ، دعوت به شرکت مصاحبه برای این نوع ویزا تقریبا قطعی است اینکه مدارک شما در مرحله اول با دقت آماده شود و شما برای جلسه مصاحبه کاملا آمده باشید بسیار مهم است.
 
کنپارس هم اکنون کلاس‌های آموزش زبان فرانسه با حضور اساتید متبحر تشکیل داده که به طور ویژه به مشتریان کنپارس خدمات می‌دهند. این کلاس‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در حالی که توانایی‌ها و مهارت‌های زبانی متقاضیان را افزایش می‌دهند به صورت ویژه آنها را برای جلسه مصاحبه هم آماده می‌کنند. در واقع با شرکت در این کلاس‌ها با یک تیر دو نشان می‌زنید، هم زبان فرانسه را به خوبی خواهید آموخت و هم با اعتماد به نفس و آمادگی بالا در جلسه مصاحبه شرکت خواهید کرد.
 
همچنین هم اکنون بر روی کتابخانه کنپارس دو جزوه ویژه برای این دسته افراد قرار داده شده است. آنها هم از طریق جزوه آمادگی برای مصاحبه ویزا، با جزییات کامل درباره یک مصاحبه ویزا و نحوه آمادگی برای آن آشنا می‌شوند و هم از طریق یک جزوه تخصصی با صدها پرسش احتمالی در مصاحبه کبک (به زبان فرانسه) که بر اساس موضوع دسته‌بندی شده‌اند مواجه می‌شوند و می‌توانند در یک دوره زمانی طولانی پاسخ‌های این پرسش‌ها را بر اساس وضعیت پرونده خود آماده و بر آن مسلط شوند. همچنین شرکت در کلاس‌های زبان برای تمرین بسیاری از این پرسش‌ و پاسخ‌ها بهترین فرصت است.
 
علاوه بر این، به دلیل تغییرات اتفاق افتاده، به زودی در پست‌های معرفی مشاغل تاکیدات بیشتری بر روی اطلاعات استان کبک درباره مشاغل خواهد شد تا افراد تصویر دقیق‌تری از بازار کار این استان داشته باشند. همچنین گزارش‌های اقتصادی و مالی متنوعی آماده شده که به زودی (تا پایان ماه جولای) در کتابخانه کنپارس در اختیار مشتریان کنپارس قرار خواهد گرفت. در این گزارش‌ها به صورت ویژه یا در کنار سایر استان‌های کانادا به ابعاد مختلفی از شرایط استان کبک مثلا قابلیت‌های سرمایه‌گذاری در املاک، تعداد و تنوع کار و کسب‌های شخصی، آمار صادرات و واردات، چشم‌اندازهای اقتصادی سال‌های آینده و نظایر اینها پرداخته شده تا علاوه بر ارائه اطلاعات دقیق و یک تصویر روشن از کانادا و کبک افراد را به طور ویژه برای برنامه‌ریزی‌های آینده خود در کانادا آماده کند. بدیهی است که یک اثر جانبی این اطلاعات این خواهد بود که افراد در جلسه مصاحبه با اشاره به جزییات دقیق درباره استان به افسر مصاحبه‌کننده نشان خواهند کرد که انتخاب کبک برای مهاجرت با آگاهی و تمایل کامل صورت گرفته و از سر اضطرار نبوده است. موردی که بعد از این افسران در جلسه مصاحبه خیلی بیشتر از گذشته بر آن حساس خواهند بود.
 
همچنین در برنامه آینده کتابخانه کنپارس جزوات ویژه‌ای درباره «نحوه کاریابی و معرفی منابع اطلاعاتی برای جستجوی بازار کار کبک»، «آشنایی با استان کبک» و «راهنمای زندگی در مونترال» قرار دارد که به زودی جزییات آنها به اطلاع شما خواهد رسید.
 

معنای این امکانات و برنامه‌ها این است که کنپارس بر اساس شعار محوری خود برنامه مفصل و ویژه‌ای برای آمادگی شما برای بهره‌گیری از مزایای ویزای نیروی متخصص کبک تدارک دیده است. شما می‌توانید با اقدام امروز خود برای یک مهاجرت مطمئن از این برنامه نهایت بهره‌برداری را انجام دهید.

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar