نکاتی درباره تحویل بار در فرودگاه
09 ژانویه 2011 - 11:58
بازدید 397
7

 حداکثر وزن چمدان برای اکثریت قریب به اتفاق پروازهای شرکت‌های معتبر ۲۳ کیلو است. مسافرین از ایران به کانادا می‌توانند دو چمدان با این میزان بدون پرداخت اضافه بار همراه داشته باشند. برای اکثر شرکت‌ها، کریر یا چمدان کوچک باید حداکثر ۱۰ کیلو باشد (متغیر بین ۸ تا ۱۲ کیلو) و از اندازه خاصی هم […]

ارسال توسط :
پ
پ

 حداکثر وزن چمدان برای اکثریت قریب به اتفاق پروازهای شرکت‌های معتبر ۲۳ کیلو است. مسافرین از ایران به کانادا می‌توانند دو چمدان با این میزان بدون پرداخت اضافه بار همراه داشته باشند. برای اکثر شرکت‌ها، کریر یا چمدان کوچک باید حداکثر ۱۰ کیلو باشد (متغیر بین ۸ تا ۱۲ کیلو) و از اندازه خاصی هم بزرگتر نباشد وگرنه حتی اگر وزنش کمتر از میزان مجاز باشد اجازه ورود به هواپیما داده نمی‌شود (البته بسته به شرایط ممکن است سخت‌گیری نکنند.) اگر چمدان عادی شما دارای سایز غیرمعمول باشد ولی سقف ۲۳ کیلو را رعایت کرده باشد معمولا ایرادی نمی‌گیرند اگر چه در برخی فرودگاه‌ها، مسافران باید این نوع بارها را به قسمت دیگری که مخصوص بارهای اورسایز است تحویل دهند. معمولا هر شرکت هواپیمایی به مسافران اجازه می‌دهد که در حد معقولی وسایل شخصی هم با خود به داخل هواپیما ببرند اما باید اندازه و تعریف آنها خارج از عرف نباشد. مثلا خانم‌ها نمی‌توانند یک ساک بزرگ را به عنوان کیف دستی همراه خود ببرند و احتمال دارد مجبور شوند که به کانتر بازگشته و آن را به قسمت بار تحویل دهند.

همچنین افراد می‌توانند کالسکه بچه را به هواپیما ببرند که در ورودی گیت از آنها تحویل گرفته می‌شود و در فرودگاه میان راه به آنها بازگردانده می‌شود. البته اگر قصد چنین کاری دارید باید حتما در زمان تحویل بار اعلام کنید و برای آن تگ (برچسب) مخصوص بگیرید. حتی اگر بچه‌ای دارید که دیگر خیلی کالسکه سوار نمی‌شود اما هنوز پیاده‌روی زیاد برایش آسان نیست، این کار را بکنید. همراه داشتن کالسکه حداقل دو حسن دارد. اول اینکه در فرودگاه بین راه شما را از خستگی‌ها و کلافگی‌های بچه خلاص می‌کند و در کمترین استفاده، می‌تواند به عنوان چرخ حامل وسائل شخصی شما بکار برود. حسن دوم اینکه چون خانواده‌های دارای بچه کوچک و کهنسالان ویلچرسوار در هنگام سوار شدن به هواپیما در اولویت قرار دارند این کالسکه به عنوان برگه عبور سریع‌تر، برای سوار شدن به هواپیما به شما کمک می‌کند تا برای استقرار در صندلی و استفاده از فضاهای قرار دادن بار، فرصت بیشتری داشته باشید. موردی که نویسنده این خاطره‌نویسی از آن بدون بهره خواهد ماند!

بیش از این موارد، خصوصا در مورد اضافه‌بارهای اندک بسته به سیاست‌های شرکت‌های هواپیمایی، میزان شلوغی و تراکم پرواز و مسئول کانتری که مسافر به آن مراجعه کرده، عملکردها متفاوت است. مواردی دیده شده که حتی نیم کیلو اضافه بار هم مورد قبول واقع نشده و مسافر باید قید بخشی از وسایل را بزند یا جریمه سنگین بدهد. پس بهتر است که سقف هر چمدان را در خانه حداکثر ۲۲ کیلو قرار دهید که با توجه به خطای ترازوی خانگی در فرودگاه از ۲۳ کیلو بیشتر نشود. اگر در این باره تردید دارید، قبل از مراجعه به محل اصلی تحویل بار، چمدان‌های خود را بر روی ترازوی دیجیتالی یکی دیگر از شرکت‌های هواپیمایی در فرودگاه که در آن زمان خالی است وزن کنید تا اگر نیاز به جابجایی وسایل چمدان‌ها برای رسیدن به حد نصاب بود قبل از مراجعه به کانتر اصلی، فرصت داشته باشید.

همچنین در فرودگاه می‌توانید چمدان‌های خود را با ابزارهای مختلف بندپیچ کنید تا از صحت رسیدن آنها به مقصد مطمئن شوید اما این کار را زمانی انجام دهید که مطمئن هستید از سقف مجاز بار تخطی نکرده‌اید. اگر در مورد سیاست‌های شرکت هواپیمایی در مورد بار سوالات یا ابهاماتی دارید حتما قبل از پرواز به سایت شرکت مراجعه نموده یا از آژانسی که بلیط تهیه کرده‌اید سوال نمایید و هیچ‌وقت در پروازهایی که به طور معمول استرس و نگرانی چاشنی کار است، اوضاع را به دقیقه ۹۰ و امید به راضی کردن مسئول کانتر حواله ندهید چون برخی از آنها واقعا غیرمنعطف هستند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar