نقش مهاجران و دانشجویان بین الملل در رشد جمعیت کانادا
04 جولای 2021 - 21:00
بازدید 280
9

با رسیدن آمار مهاجرت به سطح پیش از همه گیری، جمعیت کانادا در سه ماه اول سال 2021، رو به رشد رفته است   به گزارش «RBC»، به لطف بهبود سطح مهاجرت و حضور دانشجویان بین الملل در سه ماه اول سال 2021، جمعیت کانادا با سریع‌ترین سرعت از زمان شیوع همه گیری، رشد کرده […]

ارسال توسط :
پ
پ

با رسیدن آمار مهاجرت به سطح پیش از همه گیری، جمعیت کانادا در سه ماه اول سال 2021، رو به رشد رفته است

 

به گزارش «RBC»، به لطف بهبود سطح مهاجرت و حضور دانشجویان بین الملل در سه ماه اول سال 2021، جمعیت کانادا با سریع‌ترین سرعت از زمان شیوع همه گیری، رشد کرده است.

در سه ماه اول سال جاری، 82،000 مهاجر به جمعیت کانادا افزوده شده است. بسیاری از این افراد از وضعیت اقامت موقت به اقامت دائم دست یافته اند.

دانشجویان بین الملل و دارندگان «اجازه کار پس از فارغ التحصیلی» (PGWP) عوامل اصلی رشد جمعیت کانادا بودند. «اجازه تحصیل»های صادر شده در سال جاری، نسبت به سال گذشته 44 درصد، و «PGWP»ها 160 درصد افزایش یافته است.

با این حال، داده‌های «اداره مهاجرت، پناهندگی، و شهروندی کانادا» (IRCC) نشان می‌دهد که عملکرد سیستم مهاجرت برای دستیابی به هدف 401.000 مهاجر جدید در سال 2021، کافی نبوده است. برای تحقق این هدف، «IRCC» باید تا پایان سال، ماهانه بیش از  38،675 دعوتنامه برای اقامت دائم صادر کند.

بدین ترتیب، «IRCC» برای دستیابی به این اهداف، اقدامات ویژه‌ای را در نظر گرفته است؛ برخی از متقاضیان مهاجرت در کانادا از انجام مدیکال معاف شده اند. محدودیت‌های سفر نیز برای واکسینه شدگان کاهش یافته، و دارندگان «تأییدیه اقامت دائم» (COPR) مجاز به سفر به کانادا شده اند. به علاوه، در نیمه اول سال 2021، بیش از 88.000 متقاضی اکسپرس انتری دعوتنامه دریافت کرده اند، که آماری بی سابقه به شمار می‌آید.

مهاجرت همواره زیرساخت اصلی کانادا برای رفع کمبودهای جمعیتی بوده است. از آنجا که این کشور دارای جمعیت پیر و نرخ زاد و ولد پایین است، نرخ رشد جمعیت به مهاجرت بستگی دارد. به همین دلیل، دولت کانادا در طول همه گیری نیز توجه خود را به مهاجرت معطوف کرده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar