نقش قومی، نژادی و مهاجرتی بر عوامل زورگویی (Bullying) به دیگران
06 دسامبر 2013 - 8:32
بازدید 192
6

تریسی جی. شر   مسئله زورگویی یا قلدری با کودکانی که به نظر متفاوت می‌رسند، توسط کودکان دیگر، مسئله تازه‌ای نیست. صرف نظر از اینکه در آمریکا زندگی می‌کنیم یا در ایران، کودکان بر اساس پیشینه مهاجرتی، قومی و نژادی‌شان هدف آزار و اذیت می‌باشند. سارا بعنوان دختری از یک مادر آمریکایی و پدری ایرانی […]

ارسال توسط :
پ
پ

تریسی جی. شر

 

مسئله زورگویی یا قلدری با کودکانی که به نظر متفاوت می‌رسند، توسط کودکان دیگر، مسئله تازه‌ای نیست. صرف نظر از اینکه در آمریکا زندگی می‌کنیم یا در ایران، کودکان بر اساس پیشینه مهاجرتی، قومی و نژادی‌شان هدف آزار و اذیت می‌باشند.

سارا بعنوان دختری از یک مادر آمریکایی و پدری ایرانی نیز با این واقعیت موافق است. او می‌گوید: «مشخصه و ویژگی‌های خاص، هرچه که باشند شما را در اقلیت قرار می‌دهند. این مشخصه‌ها همان‌هایی هستند که می‌توانند مورد تمسخر قرار گیرند و یا عجیب غریب و مرموز به نظر آیند، چرا که متفاوت هستند.»

تمرکز بر مسئله زورگویی قومی-نژادی همچنان مورد مطالعه و بررسی است اما تحقیقات، از برخی دلایل زورگویی که تمرکز بر این ویژگی‌ها و مشخصه‌های دانش‌آموزان دارد، پرده برداشته است.

 

رابطه مهاجرت و زورگویی

گزارشات متناوبی در مورد زورگویی دانش‌آموزان توسط هم‌سالان‌شان – چه آنهایی که اخیراً از یک کشور به کشور دیگر مهاجرت کرده‌اند و چه آنهایی که در کشور زادگاه‌شان ولی با والدینی مهاجر زندگی می‌نمایند- وجود دارد. به طور قابل توجه، کودکانی که در کشوری متفاوت از کشور مورد اقامتشان متولد شده‌اند بیشتر از سایر دانش‌آموزان مورد زورگویی و قلدری قرار گرفته‌اند که این گاهی اوقات از جانب گروه‌ها و یا گنگ‌هایی Gang است که دیگران را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهند.

 

رابطه قومیت، نژاد و زورگویی

متن کامل را در این صفحه از وبسایت پرنیان یا این صفحات از شماره ۱۵ نسخه دیجیتالی پرنیان بخوانید.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar