نشانه‌های خوب اقتصادی برای استخدام در کانادا
01 جولای 2011 - 21:01
بازدید 281
6

بیزینس‌های کوچک کانادایی می‌گویند که در نظر دارند تا تعداد نیروهای خود را افزایش دهند یا در همین حدی که هست ثابت نگه‌دارند. این رویه می‌تواند در آینده سبب شکوفایی و رشد اقتصادی کشور شود. مطالب مرتبط اینجا می آیند. اما در جنوب مرزها یعنی در کشور امریکا اوضاع اقتصاد و چشم‌انداز آینده به این […]

ارسال توسط :
پ
پ

بیزینس‌های کوچک کانادایی می‌گویند که در نظر دارند تا تعداد نیروهای خود را افزایش دهند یا در همین حدی که هست ثابت نگه‌دارند. این رویه می‌تواند در آینده سبب شکوفایی و رشد اقتصادی کشور شود.

اما در جنوب مرزها یعنی در کشور امریکا اوضاع اقتصاد و چشم‌انداز آینده به این روشنی نیست. فدراسیون ملی بیزینس ایالات متحده امریکا اخیرا اعلام کرده است که چشم‌انداز استخدام خراب شده و احتمال می‌رود که در هشت ماه آینده میزان بیکاری افزایش یابد زیرا تعداد زیادی از بیزینس‌های کوچک در فکر کاستن از تعداد نیروهای خود یا به تاخیر انداختن کارهای خود هستند.

فدراسیون ملی بیزینس امریکا یا NFIB بر اساس بررسی‌ای که در مورد وضعیت ۷۷۳ نفر از اعضای خود در ماه می انجام داده، به این نتیجه رسیده که ۱۳ درصد از آنان در نظر دارند تا طی سه ماه آینده تعداد کارکنان خود را افزایش دهند گرچه این رقم نسبت به ماه مارچ ۵ نمره شاخص کاهش نشان می‌دهد. ۸ درصد دیگر نیز گفته‌اند که تصمیم دارند تعداد نیروهای خود را کم کنند.

در گزارشی که فدراسیون کانادایی بیزینس‌های مستقل نیز در ماه می منتشر ساخت ۱۸ درصد از اعضای این فدراسیون اعلام کرده‌اند که در نظر دارند تا طی سه چهار ماه آینده تعداد نیروهای حقوق بگیر خود را افزایش دهند و ۷۱ درصد نیز اعلام کردند که می‌خواهند در این مدت وضع موجود را حفظ کنند. فقط ۱۱ درصد از اعضا در پاسخ گفته‌اند که قصد کاهش نیروهای خود را دارند.

این نتایج بر اساس پاسخ‌های ۸۵۳ عضو به دست آمده که به طور تصادفی از میان گروه اعضا انتخاب شده‌اند و صحت آن نیز ۱۹ از ۲۰ تعیین شده است.

با وجود این‌که سهم کسانی که در کانادا گفته‌اند قصد دارند تا نیروهای خود را کاهش دهند بیشتر از همین سهم در امریکاست اما آقای تد مالت، معاون اول و اقتصاددان ارشد CFIB معتقد است که در این زمینه اعداد و ارقام تعیین‌کننده و بیانگر همه‌ جوانب نیستند. او می‌گوید: «رویکرد بیزینس‌های کوچک کانادایی در زمینه استخدام نیروهای جدید نسبت به همتایان امریکایی‌شان تا حد زیادی مثبت‌تر است.» به اعتقاد وی در کانادا برخلاف امریکا سهم بیزینس‌های کوچک که می‌خواهند از نیروهای خود بکاهند خیلی آرام و به تدریج از ۱۶ درصد در ماه می سال ۲۰۰۹ به ۱۲ درصد در ماه می سال ۲۰۱۰ کاهش پیدا کرده است.

وی می گوید: «از آنجایی که استخدام نیرو یکی از شاخص‌هایی است که خیلی کند تغییر می‌کند، بنابراین یک کارفرما باید خیلی نسبت به وضعیت خود اطمینان داشته باشد که بخواهد نیروهای تازه‌ای را نیز به استخدام درآورد. درکانادا وضعیت و عملکرد اقتصاد بهتر بوده است به‌ویژه وقتی پای صحبت از استان‌های غربی به میان می‌آید که دارای منابع غنی طبیعی هستند. در کانادا ما با آن میزان از آشوبی که در امریکا دیده شد مواجه نبودیم بخصوص در بخش‌هایی مثل خدمات مالی و ساخت و ساز مسکن.»

البته ارقام و اعداد در امریکا به طور فصلی تعیین می‌شوند در حالی‌که این کار در مورد کانادا سابقه‌ای کوتاه تر دارد و CFIB فقط در حد دو و نیم سال است که این گروه از داده‌ها را گردآوری و تدوین کرده است.

از آنجایی که بر اساس اعلام Capital Economics مجموع بیزینس‌های کوچک و متوسط در کانادا حدود ۵۰ درصد از کل بیزینس‌ها در این کشور را تشکیل می‌دهند، رشد در میزان استخدام در این نوع از بیزینس‌ها به شکوفایی کل اقتصاد کشور منجر خواهد شد. 

آقای چاک شابسوو، مدیر شرکت اتاوایی Capital appliance & BBQ گفته است که وضع بیزینس او بسیار خوب بوده و او قصد دارد که امسال ۴ نیروی تازه نیز به تعداد ۲۷ نیروی موجود خود بیفزاید. او می‌گوید: «فروشنده‌های بزرگی مثل Home Depot و Lowes خیلی نسبت به فروش‌هایشان حساس شده‌اند بنابراین ما هم تصمیم گرفته‌ایم تا تولیدات خود را از نظر کیفی ارتقا بدهیم. من از شرایط فعلی بسیار راضی‌ام. در آمد بالاتر بوده و به نظر من دولت اکثریتی به نفع اقتصاد کشور خواهد بود.»

در استان آلبرتا نیز آقای پارکز از شرکت Profab Welding ابراز کرد که گرچه در دوران رکود اقتصادی کمی از میزان دستمزدها کاسته اما شرکت او موفق شده که بدون اخراج حتی یک نفر از ۱۰۰ نفر نیروی خود، این دوران را پشت سر بگذارد. این شرکت که در ابتدا به ساخت ملزومات صنعت نفت اشتغال داشته و درمناطق Grand Prairie و Red Deer استقرار یافته بود، بعد از فرا رسیدن دوره رکود کار خود را درحوزه‌های دیگری ازجمله تولید ابزار و تجهیزات نیز توسعه داد. آقای پارکز می‌گوید: « به تازگی ۱۰ نفر را استخدام کرده‌ام و در نظر دارم که طی چند ماه  آینده نیز۳۰ نیروی دیگر را به کار بگیرم. ما در مرکز یک حوزه نفتی هستیم و تا بهار سال آینده هم نوبت‌های کاری‌امان را رزرو کرده‌ایم و حتی در مواردی قراردادهایی داریم که به سه سال آینده مربوط می‌شوند. اوضاع واقعا خوب است.»

برای مشاهده اصل مطلب اینجا کلیک کنید.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar