نرخ بیکاری کانادا به کمترین میزان در ده سال اخیر رسید
05 دسامبر 2017 - 18:28
بازدید 455
10

سازمان آمار کانادا اعلام کرد که نرخ بیکاری این کشور در ماه نوامبر به پایین ترین حد در دهه اخیر رسیده است. کانادا با افزودن بیش از 80 هزار شغل در ماه نوامبر، نرخ بیکاری را به 5.9% رسانده است، آخرین باری که نرخ بیکاری تا این حد پایین بوده است، فوریه 2008 گزارش شده […]

ارسال توسط :
پ
پ

سازمان آمار کانادا اعلام کرد که نرخ بیکاری این کشور در ماه نوامبر به پایین ترین حد در دهه اخیر رسیده است.

کانادا با افزودن بیش از 80 هزار شغل در ماه نوامبر، نرخ بیکاری را به 5.9% رسانده است، آخرین باری که نرخ بیکاری تا این حد پایین بوده است، فوریه 2008 گزارش شده است.

کانادا در 12 ماه گذشته، با افزودن تعداد 390 هزار شغل تمام وقت، افزایش 2.1 درصدی را  رقم زده است.

نتایج آماری نشان می دهند که گروه سنی مردان 25 تا 54 سال و جوانان 15 تا 24، زنان 55 سال و بالاتر، بیشتر از سایر گروه های سنی از این افزایش نرخ اشتغال بهره برده اند.

استان های انتاریو، بریتیش کلمبیا، کبک، جزیره پرنس ادوارد بیشترین افزایش نرخ اشتغال را داشته اند و سایر استان های کانادا افزایش چشمگیری نداشته اند.

استان انتاریو با ایجاد 44 هزار موقعیت شغلی در ماه نوامبر که بیشتر در حوزه  تجارت عمده فروشی و خرده فروشی بوده است، نرخ بیکاری خود را به 5.5% رسانیده است که از سال 2000 تاکنون کمترین میزان نرخ بیکاری این استان است.

استان بریتیش کلمبیا در جایگاه دوم قرار دارد و با افزودن 18 هزار شغل که بیشتر آنها تمام وقت هستند، نرخ بیکاری خود را به 4.8% رسانده است

استان کبک نیز با 16 هزار موقعیت شغلی، نرخ اشتغال خود برای دومین ماه متوالی افزایش داده است. اکثر این مشاغل در دو حوزه راه و ساختمان و تولید است. نرخ بیکاری در این استان در ماه نوامبر، 5.4% بود که از ژانویه 1976 تاکنون این کمترین میزان نرخ بیکاری در این استان است.

 

 

 

 

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar