مهم‌ترین نکاتی که در مورد انتشار روزمه در بردهای آنلاین باید به آنها توجه داشت
08 آوریل 2015 - 5:40
بازدید 391
7

پس از آماده‌سازی رزومه یکی از مهم‌ترین سوالات این است که آن را باید چطور و در کجاها عرضه کرد. آیا می‌توان یک نمونه رزومه ساخت و آن را در هر محلی عرضه کرد یا باید رزومه‌های مختلفی برای عرضه در مکان‌های مختلف آماده ساخت. اگر چنین است این رزومه‌ها باید چه مشخصاتی داشته باشند […]

ارسال توسط :
پ
پ

پس از آماده‌سازی رزومه یکی از مهم‌ترین سوالات این است که آن را باید چطور و در کجاها عرضه کرد. آیا می‌توان یک نمونه رزومه ساخت و آن را در هر محلی عرضه کرد یا باید رزومه‌های مختلفی برای عرضه در مکان‌های مختلف آماده ساخت. اگر چنین است این رزومه‌ها باید چه مشخصاتی داشته باشند تا در صورتی‌که توسط یک کارفرما مشاهده شدند، متقاضی را به دروغ‌گویی، اغراق یا تناقض‌گویی متهم نسازند. اگر رزومه عمومی generic resume باشد باید کجاها منتشر کرد و اگر targeted  بود در کجاها؟

در این نوشتار به یک مورد از بحث انتشار رزومه می‌پردازیم یعنی انتشار آن بر روی یکی از تابلوهای متقاضی شغلی job boards عمومی.

امروزه موارد متعددی از این نوع بردها وجود دارد از جمله monsters.ca، indeed.ca  و یا jobbank.gc.ca و به‌طور مرتب هم تعدادی به آنها اضافه می‌شود به‌طوری‌که آشنایی با آنها و انتخاب آنها خود به یک معضل جدید تبدیل شده است. هم‌چنین بردهایی هم پدید آمده‌اند که تنها به صورت خودکار به بازتکرار اطلاعات بردهای اصلی مشغول هستند و شناخت آنها از بردهای اصلی و اریژینال خود نیازمند دانش و جستجوست.

علاوه بر اینها بردهایی وجود دارند که به صورت منطقه‌ای و جغرافیایی کار می‌کنند و بردهایی هم هستند که در مورد طیف خاصی از مشاغل و یا حتی فیلدی کاملا مشخص فعال هستند. قبل از انتشار رزومه باید به این پرسش پاسخ دهیم که آیا قرار است رزومه خود را بر روی هر وبسایتی که دم دستمان رسید منتشر کنیم یا بهتر است در این مورد گزینش داشته باشیم و اگر بنا بر گزینش است چه ملاک‌هایی را باید در نظر گرفت. همچنین باید به این نکته بپردازیم که آیا با توجه به رشته شغلی ما، انتشار رزومه بر روی بردهای عمومی بازخورد مثبت و مفیدی خواهد داشت یا بهتر است یکسره قید آن را بزنیم. در ادامه به همه این مباحث خواهیم پرداخت.

متن کامل این نوشتار در وبسایت www.expressentry.ir منتشر می‌شود.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar