بهترین مسیرهای مهاجرت به کانادا برای مدیران
12 نوامبر 2022 - 4:46
بازدید 546
6
اگر در حال حاضر به‌عنوان مدیر در ایران مشغول به کار هستید و در این حوزه سابقه کار دارید، خیلی خوش‌شانسید چون کانادا به دنبال افرادی است که دارای مهارت‌های مدیریتی هستند.
ارسال توسط :
پ
پ

اگر در حال حاضر به‌عنوان مدیر در ایران مشغول به کار هستید و در این حوزه سابقه کار دارید، خیلی خوش‌شانسید چون کانادا به دنبال افرادی است که دارای مهارت‌های مدیریتی هستند. موقعیت‌هایی که در آن‌ها می‌توانید مشغول به کار شوید شامل مدیران دفتر، مدیران توسعه کسب و کار، مدیران فناوری اطلاعات، مدیران فروش، مدیران خرده‌فروشی، مدیران بازاریابی و غیره است. این رده شغلی دارای موقعیت شغلی خوب و درآمدی عالی است. از طرفی می‌توانید با توجه به سوابق کاری و مهارت‌هایی که دارید یک شغل خاص را انتخاب کرده و برای آن درخواست دهید. در این مقاله به مهاجرت مدیران به کانادا می‌پردازیم پس اگر سابقه کار مدیریتی دارید و می‌خواهید به کانادا مهاجرت کنید این مطلب می‌تواند راهنمای خوبی برای شما باشد. 

شرح شغل برای مدیرانی که به کانادا مهاجرت می‌کنند

مدیران در اصل کارکنانی هستند که مسئولیت فرایندهای تکمیل پروژه و فعالیت‌ها را بر عهده خواهند داشت. افراد در این موقعیت شغلی نقش رهبری قابل اعتماد را بازی می‌کنند که مسئول نظارت بر یک بخش یا گروهی از سایر کارمندان در یک شرکت است. ۳ نقش اصلی که مدیران بر عهده دارند شامل رهبر، شخصیت و رابط است. میانگین حقوق مدیران در کانادا بین ۵۰ هزار دلار کانادا تا ۱۵۰ هزار دلار کانادا یا حتی بیشتر در سال است.

الزامات مدیریت در کانادا

برای کار در کانادا به عنوان مدیر باید ثابت کنید که حداقل یک سال تجربه کاری در این سمت را در کشور مبدا داشته‌اید. با توجه به کد شغلی (NOC) که برای آن اقدام کرده‌اید باید نشان دهید که تخصص کافی را دارید. هر کد شغلی دارای شرایط متفاوتی است. مسیرهای مختلف مهاجرت به کانادا برای مدیران نیازمند راهنمایی‌های یک متخصص حوزه مهاجرت است. 

برنامه‌های مهاجرت به کانادا برای مدیران

آیا به عنوان یک مدیر تجاری به دنبال مهاجرت به کانادا هستید اما مطمئن نیستید که چطور می‌توانید این کار را انجام دهید؟ مدیر کسب و کار که جزو مشاغل متخصص است، در استان‌هایی مانند آلبرتا و منیتوبا بسیار مورد تقاضا است. مهاجرت به کانادا به عنوان یک مدیر نه تنها کار عاقلانه‌ای است بلکه یک سرمایه‌گذاری پُرسود را برای شما و خانواده‌تان به همراه خواهد داشت. اشتغال به عنوان مدیر یک کسب و کار در کانادا مزایای زیادی دارد که از آن جمله می‌توان به مراقبت‌های بهداشتی عمومی، تحصیل رایگان، امکان سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات و لذت بردن از یک زندگی عالی اشاره کرد. به عنوان یک مدیر کسب و کار از اهمیت مدیریت زمان و مدیریت صحیح یک کار خاص و اینکه چطور در موفقیت یک کار موثر عمل کنید آگاه هستید، بنابراین کافی است تخصص خود را به کار گیرید تا در این مسیر موفق شوید. 

  • مهاجرت مدیران به کانادا از طریق برنامه اکسپرس انتری (Express Entry)

بهترین گزینه برای مدیرانی که به دنبال مهاجرت به کانادا هستند، درخواست برای برنامه اکسپرس انتری است. اکسپرس انتری برنامه‌ای مبتنی بر امتیاز است که با توجه به امتیازات دریافتی دعوتنامه دریافت می‌کنید. در صورت دریافت دعوت، افراد قادر به مهاجرت از طریق کار و اقامت دائم کانادا هستند. در برنامه اکسپرس انتری شما بر اساس موارد زیر امتیاز دریافت می‌کنید.

  • سن
  • سطح تحصیلات
  • مهارت زبانی
  • تجربه کاری
  • توانایی سازگاری

در مقاله روش مهاجرتی اکسپری انتری در مورد این روش که یکی از برنامه های مهاجرتی برای مدیران است می‌توانید اطلاعات بیشتری کسب کنید. 

  • مهاجرت مدیران به کانادا از طریق برنامه ویزای کار تجاری کانادا (International Mobility Program or IMP)

از جمله برنامه‌های تجاری اداره مهاجرت کانادا، برنامه ویزای کار تجاری یا IMP است. بر اساس این برنامه می‌توانید یک ویزای کار دو ساله دریافت کنید. برنامه ویزای کار تجاری کانادا بسیار گسترده است که در این مطلب تنها به بررسی دو زیربرنامه آن می‌پردازیم که شامل راه‌اندازی پروژه‌ای جدید در کانادا یا بازگشایی شعبه‌ای از یک تجارت در کانادا است. این دو برنامه تا حدودی مشابه هستند. 

در برنامه بازگشایی شعبه‌ای از یک شرکت در کانادا یا Intra Company Transfer اگر متقاضی قصد بازگشایی یک شعبه در کانادا را دارد لازم است شرکت‌ ثبت‌ شده‌ای در کشور مبدا داشته باشد. متقاضی باید یکی از سهامداران و مدیران ارشد و یا یک نیروی بسیار جدی و کلیدی در شرکت باشد. تنها در چنین شرایطی است که متقاضی می‌تواند یک شرکت وابسته یا شرکت خواهر و حتی شعبه‌ای از شرکت خود را در کانادا به ثبت برساند و مشغول فعالیت شود. توجه کنید که متقاضی در این شرایط در شعبه شرکت خود در کانادا یک نیروی انتقالی خواهد بود. نکته مهم اینجاست که شرکت مادر که در کشور مبدا مشغول به فعالیت است باید موفق و سود‌ده باشد. 

طول پروسه برنامه ویزای کار تجاری کانادا یا IMP یکی از مزایای این روش از برنامه های مهاجرتی برای مدیران است. چون این برنامه سرعت بالایی دارد و از زمان عقد قرارداد تا ثبت پرونده بین ۲ تا ۶ ماه زمان می‌برد. از زمان ثبت پرونده تا دریافت ویزا نیز ۲ هفته تا ۶ ماه زمان زمان می‌برد. به این ترتیب کل روند دریافت ویزا برای مهاجرت به کانادا برای مدیران در بدبینانه‌ترین حالت تنها ۱ سال به طول می‌انجامد. 

اگر مایل به کسب اطلاعات بیشتر در مورد این روش مهاجرت به کانادا برای مدیران هستید پیشنهاد می‌کنیم مقاله برنامه ویزای کار تجاری کانادا International Mobility Program (IMP) را مطالعه کنید. 

  • مهاجرت مدیران به کانادا از طریق برنامه نیروی کار متخصص (Skilled Worker)

بر اساس طبقه‌بندی ملی مشاغل (NOC)، مشاغل مدیریتی با کد ۰ دسته‌بندی می‌شوند. به همین دلیل بهترین روش مهاجرت به کانادا برای مدیران ارائه درخواست برای یکی از این کدهای شغلی است. برنامه نیروی کار متخصص یکی از روش‌های مهاجرتی محبوب برای مهاجرت مدیران به کانادا بوده و بسیاری از متقاضیان از این طریق اقدام می‌کنند. برنامه نیروی کار متخصص یکی از برنامه‌های امتیاز محور و تحت سیستم اکسپرس انتری است. برای شرکت در این برنامه لازم است شرایطی داشته باشید که به شرح زیر است. 

  • سابقه کار شما بین ۱ تا ۱۰ سال باشد.
  • سابقه کار در یکی از مشاغل مدیریتی ناک ۰، مشاغل حرفه‌ای ناک A و مشاغل فنی ناک B داشته باشید.
  • مدرک زبان انگلیسی ارائه دهید.
  • تمکن مالی لازم برای اقامت در کانادا را داشته باشید.
  • امتیازات کافی در برنامه نیروی کار متخصص دریافت کنید. 
  • مدارک معاینه پزشکی ارائه کنید. 
  • مدرک عدم سو‌ءپیشینه ارائه دهید. 
  • مهاجرت مدیران به کانادا از طریق کارآفرینی (Entrepreneurship)

برنامه کارآفرینی برای جذب کارآفرینان باتجربه طراحی شده است. این برنامه به کارآفرینان اجازه می‌دهد یک کسب و کار در کانادا راه‌اندازی کرده و فعالانه آن را مدیریت کنند. این برنامه مهاجرتی با هدف رشد اقتصاد کشور کانادا و همچنین ایجاد مشاغل جدید برای شهروندان کانادایی و ساکنان دائم کانادا ایجاد شده است. لازم به ذکر است که کارآفرینانی که قصد زندگی و اشتغال در کبک را دارند تحت این برنامه واجد شرایط نیستند و باید تحت برنامه کارآفرینی کبک اقدام کنند. 

پس از تایید برنامه کارآفرینی فدرال، سرمایه‌گذار به همراه خانواده خود می‌تواند ویزای دائمی کانادا را دریافت کند. متقاضیان باید یک کسب و کار جدید ایجاد کنند یا اینکه حداقل ۳۳٫۳ درصد از سهام یک کسب و کار فعال در کانادا را بدست آورند. اگر قصد راه‌اندازی یک کسب و کار جدید از طریق کارآفرینی در کانادا را دارید، باید حداقل یک موقعیت شغلی برای یک شهروند کانادایی یا مقیم کانادا ایجاد کنید. 

الزامات واجد شرایط بودن مهاجرت به کانادا برای مدیران از طریق کارآفرینی

  • مقصد مورد نظر متقاضی هر جای کانادا به جز کبک می‌تواند باشد. برای شرکت در برنامه کارآفرینی کبک باید جداگانه اقدام کنید.
  • متقاضی کارآفرینی در کانادا باید حداقل دارای دارایی خالص به ارزش ۳۰۰ هزار دلار کانادا باشد. این دارایی باید به صورت قانونی بدست آمده باشد. 
  • متقاضی باید تجربه کار کافی داشته باشد. این موضوع را می‌توان با نشان دادن سابقه مدیریت قبلی یا سابقه داشتن کسب و کار  واجد شرایط، نشان داد.
  • متقاضی یا اعضای خانواده وی نباید به دلایل پزشکی یا امنیتی غیرقابل پذیرش باشند.

اگر می‌خواهید اطلاعات کامل‌تری در مورد مهاجرت به کانادا برای مدیران از طریق کارآفرینی دریافت کنید می‌توانید مقاله مهاجرت از طریق کارآفرینی را مطالعه کنید. 

  • مهاجرت مدیران به کانادا از طریق برنامه انتخاب استانی (Provincial Nomination

اگر بنا به دلایلی واجد شرایط مهاجرت به کانادا از طریق زیرگروه نیروی متخصص فدرال در سیستم اکسپرس انتری نیستید، می‌توانید از طریق برنامه‌های انتخاب استانی شانس دریافت ویزا را داشته باشید. شما در این روش به یک پیشنهاد شغلی معتبر که به شما ۶۰۰  امتیاز در سیستم اکسپرس انتری میدهد، نیاز دارید. این پیشنهاد شغلی باید شامل یک سال کار به صورت تمام وقت باشد. 

ابتدا باید علاقه خود را برای یک استان یا منطقه خاص ابراز کنید. در صورت موفقیت یک دعوت‌نامه برای درخواست دریافت خواهید کرد. به این نکته توجه داشته باشید که زمان پردازش درخواست‌های برنامه انتخاب استانی از یک استان به استان دیگر متفاوت خواهد بود. این زمان پردازش توسط هر استان مشخص می‌شود. 

برنامه انتخاب استانی شامل دو پروسه کاغذی و پروسه اکسپرس انتری است. 

در پروسه کاغذی باید برای انتخاب یک زیرگروه غیر اکسپرس انتری به استان مورد نظر خود درخواست دهید. پس از قرار گرفتن در لیست دعوت شدگان، یک درخواست کاغذی به منظور دریافت اقامت دائم برای اداره مهاجرت کانادا ارسال می‌شود. توجه کنید که زمان پردازش درخواست در این سیستم بیشتر از اکسپرس انتری است. 

در سیستم اکسپرس انتری باید با استان یا قلمرو مورد نظرتان تماس بگیرید به این ترتیب تحت یکی از برنامه‌های اکسپرس انتری درخواست خواهید داد. در صورتی که موفق به دریافت گواهی استانی شدید، یک پروفایل اکسپرس انتری برای شما ایجاد خواهد شد. 

در مقاله برنامه انتخاب استانی (PNP) چگونه کار می‌کند می‌توانید اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید. 

  • مهاجرت مدیران به کانادا از طریق برنامه ویزای استارت‌-آپ (Start-up Visa Program)

اگر بیش از ۲ سال سابقه و تجربه کاری به عنوان مدیر یک کسب و کار دارید واجد شرایط درخواست برای برنامه ویزای استارتاپ کانادا هستید. در این روش نه تنها به سرمایه کافی برای راه‌اندازی بلکه به دانش کافی برای شروع کار نیاز خواهید داشت. در کنار همه این موارد باید توجه داشته باشید که هر استان حداقل یک یا دو جریان مهاجرت تجاری دارد که می‌توانید از بین آن‌ها یکی را انتخاب کنید. انتخاب مکان مناسب برای راه‌اندازی کسب و کار یکی از مهم‌ترین مراحل است. بنابراین قبل از بررسی درخواست برنامه‌های مهاجرتی برای مدیران مطمئن شوید که تحقیقات لازم را انجام داده‌اید. 

برنامه ویزای استارت‌آپ برای مهاجرت به کانادا برای مدیران زمان پردازش طولانی‌تری دارد. زمان پردازش در این برنامه حدود ۱۲ الی ۱۶ ماه است. برای شرکت در برنامه ویزای استارت‌آپ کانادا برای مدیران باید شرایطی داشته باشد در ادامه آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

  • مهم‌ترین گزینه برای راه‌اندازی کسب و کار، توان مالی است. داشتن توان مالی برای راه‌اندازی شرکت باید توسط مدارکی که تمکن مالی شما را نشان می‌دهند به اثبات برسند.
  • زبان انگلیسی یکی دیگر از شرایطی است که باید داشته باشید. بنابراین اگر به عنوان مدیر قصد مهاجرت به کانادا را دارید باید حداقل  CLB 5 (آیلتس ۴ در مهارت خواندن و ۵ در بقیه مهارت‌ها) را ارائه دهید. 

توجه داشته باشید که در هر پروژه کسب و کار تا ۵ نفر می‌توانند دخیل باشند و هر کدام از این افراد باید حداقل ۱۰% از سهام پروژه را در اختیار داشته باشند. در مهاجرت از طریق ویزای استارت‌آپ کانادا، متقاضیان بعد از ورود به خاک کانادا باید کسب و کار  خود را راه‌اندازی کنند. از مهم‌ترین مواردی که برای راه‌اندازی یک استارت‌آپ در کانادا به آن نیاز دارید یک بیزینس پلن و نامه حمایتی است. اگر مایل به دریافت اطلاعات بیشتر در مورد این روش مهاجرت به کانادا برای مدیران هستید می‌توانید مقاله مهاجرت از طریق استارتاپ را مطالعه کنید. 

  • مهاجرت مدیران به کانادا از طریق سرمایه‌گذاری (Investment)

هدف از روش مهاجرتی سرمایه‌گذاری توسعه اشتغال‌زایی در کانادا و جذب متقاضی دارای تجربه تجاری، بیزنسی یا توان مدیریتی است. یکی از مزایای منحصر به فرد این روش مهاجرتی، تضمین آن توسط دولت کانادا است. مبلغ سرمایه‌گذاری در این روش بعد از ۵ سال بدون سود، بازپرداخت خواهد شد. 

اگر ارزش دارایی شما بیش از ۲ میلیون دلار کانادا است، امکان اینکه واجد شرایط سرمایه‌گذاری در این کشور باشد خیلی زیاد است. در روش سرمایه‌گذاری و با توجه به شرایط متقاضی دو روش پیشنهاد می‌شود که به شرح زیر است.

  • برنامه سرمایه‌گذاری دولت فدرال (Federal Investors Program) 
  • برنامه سرمایه‌گذاری استان کبک (Quebec Investors Program)

لازم به ذکر است که برنامه سرمایه‌گذاری دولت فدرال در حال حاضر متقاضی نمی‌پذیرد. پس در ادامه اطلاعات مختصری در مورد برنامه سرمایه‌گذاری استان کبک در اختیار شما قرار می‌دهیم. برای مهاجرت به کانادا برای مدیران از طریق برنامه سرمایه‌گذاری استان کبک لازم است واجد شرایط زیر باشید.

  • حداقل دارایی شما باید به ارزش ۲ میلیون دلار کانادا باشد. این مبلغ می‌تواند شامل مجموع دارایی متقاضی و همسر وی باشد.
  • باید قبل از اقدام برای برنامه سرمایه‌گذاری کبک به مدت حداقل ۲ سال در ۵ سال گذشته سابقه مدیریتی داشته باشید. 

کلیه شرایط متقاضی شامل سن، تحصیلات، تجربه کاری، زبان و قابلیت سازگاری در تصمیم‌گیری تاثیرگذار هستند. نکته مهم اینکه متقاضی سرمایه‌گذاری در استان کبک بعد از دریافت اقامت دائم و ورود به کبک، الزامی به زندگی، کار یا راه‌اندازی کسب و کار در استان کبک را نخواهد داشت. از طرفی متقاضی اقامت دائم غیرمشروط را می‌تواند برای خود، همسر و فرزندان زیر ۲۲ سالش دریافت کند. 

اگر مایل به دریافت اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت به کانادا برای مدیران از طریق برنامه سرمایه‌گذاری در کبک هستید می‌توانید مقاله مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری را مطالعه کنید. 

جمع‌بندی

مهاجرت به کانادا یک فرایند کاملا ساده نیست و قوانین تا حدودی پیچیده هستند و به همین دلیل نیز همکاری با یک متخصص مهاجرت یا کارشناس حرفه‌ای در حوزه مهاجرت ضروری است. برای مدیرانی که دارای سابقه کاری و تخصص هستند قاعدتا فرایند مهاجرت راحت‌تر خواهد بود. در این مقاله ۷ روش برای مهاجرت به کانادا برای مدیران مورد بررسی قرار گرفت. با توجه به شرایط فعلی خود می‌توانید یکی از روش‌های فوق را به عنوان برنامه‌های مهاجرتی برای مدیران انتخاب کنید. شما از میان مسیرهایی مهاجرت برای مدیران به کانادا که به آن‌ها اشاره کردیم کدامیک را انتخاب می‌کنید؟

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar