مقابله با عادت بد گذر غیرقانونی از خیابان
08 اکتبر 2016 - 18:01
بازدید 357
3

برای بسیاری از مهاجران نظیر ایرانیان jaywalking یا گذر غیرقانونی از خیابان نه نتها اقدامی غیرقانونی یا نادرست نیست بلکه بخشی از فرهنگ معمول حمل و نقل عمومی محسوب می شود؛ اما در تورنتو بدگذر یک اقدام غیرقانونی و مشمول پرداخت جریمه می باشد . اصطلاح jaywalking به گذر عابران پیاده از وسط خیابان یا هر […]

ارسال توسط :
پ
پ

برای بسیاری از مهاجران نظیر ایرانیان jaywalking یا گذر غیرقانونی از خیابان نه نتها اقدامی غیرقانونی یا نادرست نیست بلکه بخشی از فرهنگ معمول حمل و نقل عمومی محسوب می شود؛ اما در تورنتو بدگذر یک اقدام غیرقانونی و مشمول پرداخت جریمه می باشد .

اصطلاح jaywalking به گذر عابران پیاده از وسط خیابان یا هر جا که از طریق چراغ های راهنمایی یا خط کشی ها اجازه عبور به آنها داده نشده باشد اطلاق می شود و متخلف اگر فعالیت غیرقانونی دیگری مرتکب نشود فقط برای این عمل باید ۵۰ دلار جریمه پرداخت کند.

بر اساس آماری که پنج شنبه ۵ سپتامبر منتشر شد پلیس تورنتو در فاصله ۱۸ ماهه ژانویه ۲۰۱۲ تا جون ۲۰۱۳ در این شهر ۹۳۱۰ نفر را جریمه کرده است که مجموعا بیش از ۴۷۰ هزار دلار می شود.

بیش از ۵۰ درصد این جریمه ها مربوط به دو منطقه در مرکز شهر downtown تورنتو می شده در حالی که ۳۲ منطقه دیگر حدود ۴۱ درصد جریمه ها را به خود اختصاص داده اند.

بخشی از این وضعیت به دلیل متمرکز بودن مناطق مرکزی شهر است که عابران را برای دسترسی سریع تر به آن طرف خیابان تشویق به رفتار غیرقانونی می کند! اما قطعا یک دلیل عمده این امر حضور بسیار قابل توجه مهاجرانی است که به مرور در حال تغییر فرهنگ احترام به قانون در موارد کوچک و جزیی هستند به همین دلیل امروز رسانه ها از قول کارشناسان اعلام کردند یا باید این قانون لغو شود و یا رقم جریمه به حداقل ده برابر آن یعنی ۵۰۰ دلار افزایش یابد که البته نظر غالب این دومی است.

برای علاقه مندان به زندگی در کانادا تمرین رعایت قانون در همین موارد کوچک می تواند برای اینده مفید باشد.

توجه: این مطلب پیش از این در تاریخ 15 شهریور 92 در همین وب سایت منتشر شده است

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar