معرفی سرویس جدید ۳۱۱ در تورنتو
02 نوامبر 2009 - 0:39
بازدید 442
5

تورنتو از اواخر سپتامبر امسال رسماً شاهد گشایش مرکز خدمات رسانی جدیدی شد که احتمالاً در آینده نزدیک الگویی برای خدمات رسانی در تمام کلان شهرهای جهان خواهد شد. در این پست به معرفی این مرکز می پردازیم.    از زمان راه افتادن مراکز پاسخ گویی تلفنی نظیر ۱۱۸ در ایران که وظیفه آنها اعلام […]

ارسال توسط :
پ
پ

تورنتو از اواخر سپتامبر امسال رسماً شاهد گشایش مرکز خدمات رسانی جدیدی شد که احتمالاً در آینده نزدیک الگویی برای خدمات رسانی در تمام کلان شهرهای جهان خواهد شد. در این پست به معرفی این مرکز می پردازیم. 
 

از زمان راه افتادن مراکز پاسخ گویی تلفنی نظیر ۱۱۸ در ایران که وظیفه آنها اعلام شماره تلفن بوده تا امروز که مراکزی چون ۳۱۱ تورنتو افتتاح شده، همه یک هدف را دنبال می کرده اند: اطلاع رسانی سریع و دقیق. واضح است که به همان میزان که اطلاعات گسترش یافته و به همان میزان که راه های برقراری تماس و ارتباط متنوع شده نیاز است تا در کیفیت و میزان این خدمت رسانی هم بازنگری صورت بگیرد و افتتاح این شبکه خدماتی به همین نیت بوده است. 
 

۳۱۱ چیست؟

سرویس خدماتی ۳۱۱ که به طور سنتی از طریق تماس با شماره تلفن ۳۱۱ در تورنتو (و شماره ۴۱۶۳۹۲۲۴۸۹ در خارج از شهر) قابل دسترس است اما شما می توانید از طریق ایمیل و پست (و به زودی به صورت تماماً آن لاین و از طریق انواع سیستم های IM و چت و سایر روش های روز) با آن تماس بگیرید یک سرویس اطلاع رسانی-خدمات رسانی تمام وقت (۷ روز هفته، ۲۴ ساعت شبانه روز) است که تمام پاسخ گویی های غیراضطراری مربوط به نیازهای شخصی و تجاری شهر تورنتو را پوشش می دهد. 
 

شما از طریق این سیستم می توانید هر گونه پرسشی که به شهر مربوط باشد نظیر اینکه نزدیک ترین مرکز درمانی، مدرسه، کتابخانه، سالن سینما یا استخر به منزل شما کجاست و برنامه کاری آن چگونه است یا فلان خدمت شهری توسط چه نهادی ارائه می شود (با امکان اتصال مستقیم تماس به مرکز مربوطه) با این مرکز در میان گذاشته و از طریق یکی از ۱۰۰ اپراتور تعلیم دیده آن از جزییات مطلع شوید. شما حتی برای خلاص شدن از یک وسیله سنگین وزن درون منزل نظیر اجاق گاز یا ماشین لباسشویی قدیمی می توانید با این مرکز تماس بگیرید تا آنها هماهنگی های لازم را انجام دهند یا شما را به جایی که چنین وظیفه ای دارد مرتبط کنند. این موضوع خصوصاً از این نظر مهم است که در شهری چون تورنتو هزاران سرویس ریز و درشت توسط صدها دستگاه مختلف شهری انجام می پذیرد (برخلاف ایران، در کانادا تمام امور بهداشتی، تحصیلی و ایمنی شهروندان در ذیل سازمان های مرتبط با شهرداری و شورای شهر تعریف می شوند) و شما گاهی در می مانید که برای هر سرویس به سراغ کدام سازمان باید بروید. 
 

این مرکز که بزرگ ترین سامانه خدمات رسانی به مشتریان از طریق خطوط مستقیم تماس در آمریکای شمالی است تاکنون ۱۵ هزار پاسخ برای حدود ۱۳۸۰۰ پرسش احتمالی را در خود ذخیره کرده و می تواند به ۴۸ هزار تماس در مدت یک هفته پاسخ دهد. بیش از ۷۰ درصد پاسخ ها در همان اولین تماس به نتیجه می رسند اما برای کسانیکه تقاضای بهره گیری از سایر خدمات را داشته باشند، هم اکنون حدود ۳۰ درصد تماس ها از طریق برقراری ارتباط با مرکز یا شعبه دولتی مربوطه انجام می شود. 
 

وجود چنین مرکزی خصوصاً برای تازه واردان که اطلاع محدودی از انواع خدمات شهری دارند و همچنین در گفتگو با زبانی غیراز فارسی هم مشکل دارند این می تواند بسیار مفید باشد چرا که در آن امکان گفتگو به ۱۸۰ زبان بین المللی از جمله فارسی فراهم آمده است.

قرار است در فازهای بعدی توسعه خدمات این مرکز، استفاده از ابزارهای نوین ارتباطی در اولویت قرار بگیرد. همچنین یک شماره ردیابی tracking برای هر نوبت تماس فراهم آمده که شما از طریق آن می توانید آخرین وضعیت درخواست یا پرسش خود را ردیابی و مشاهده نمایید.  
 

لازم به یادآوری است که تورنتو (کانادا) دارای شبکه های اطلاع رسانی یا خدماتی متنوعی است. مثلاً ۹۱۱ شبکه تماس های اضطراری است که به محض تماس و اعلام وقوع یک حادثه و تایید اپراتور، به طور همزمان و صرف نظر از وضعیت و چگونگی حادثه، پلیس، آتش نشانی و نیروهای امدادی در محل حادثه حاضر می شوند. مورد دیگر ۲۱۱ است که وظیفه ارائه خدمات اجتماعی متنوع موجود در کانادا را بر عهده دارد. 
 

برای آشنایی بیشتر با سرویس ۳۱۱ می توانید به وب سایت رسمی آن  مراجعه نمایید

 

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar