مزایای مجوز کار آزاد همسر
06 آوریل 2022 - 10:25
بازدید 668
12
کانادا به شهروندان خارجی مجوز کار آزاد همسر (SOWP) می‌دهد که منتظر تصمیم‌گیری اداره مهاجرت درباره درخواست اسپانسرشیپی همسر خود هستند
ارسال توسط :
پ
پ

کانادا به شهروندان خارجی مجوز کار آزاد همسر (SOWP) می‌دهد که منتظر تصمیم‌گیری اداره مهاجرت درباره درخواست اسپانسرشیپی همسر خود هستند. متقاضیانی که واجد شرایط این مجوز هستند، می‌توانند تا زمانی که نتیجه درخواست همسرشان جهت اسپانسرشیپی اعلام می‌شود، در هر جای کانادا کار کنند.

مجوز کار آزاد همسر به‌طور خاص به همسرانِ متقاضیان اسپانسرشیپی که داخل کانادا هستند، فرصت می‌دهد تا زمان رسیدگی به درخواست مهاجرت خود، کار کنند.

موارد زیر از جمله مزایای اصلی دریافت مجوز کار آزاد همسر هستند:

تا زمانی که منتظر اعلام نتیجه درخواست هستید، در کانادا کار کنید

مجوز کار آزاد همسر به همسران متقاضیان اسپانسرشیپی همسر اجازه می‌دهد تا زمانی که منتظر تصمیم‌گیری اداره مهاجرت در مورد درخواست مهاجرت خود هستند، در کانادا بمانند. رسیدگی به درخواست اسپانسرشیپی همسر توسط اداره مهاجرت و شهروندی کانادا، حدود ۱۲ ماه طول می‌کشد. مجوز کار آزاد همسر به شهروندان خارجی اجازه می‌دهد تا در این مدت در کانادا کار کنند.

هر جایی که می‌خواهید کار کنید و نیاز به ارزیابی بازار کار نداشته باشید

برخلاف مجوزهای کار بسته که به شهروندان خارجی اجازه می‌دهد فقط برای یک کارفرما یا در یک شغل خاص کار کنند، مجوزهای کار آزاد به دارندگان امکان می‌دهد که هر شغلی را برای هر کارفرمایی در کانادا انجام دهند.

علاوه بر این، کارفرمایانی که دارندگان مجوز کار آزاد همسر را استخدام می‌کنند، نیازی به دریافت ارزیابی بازار کار (LMIA) ندارند.

با همسر خود زندگی کنید

بدون داشتن مجوز کار آزاد همسر یا شکل دیگری از وضعیت اقامت موقت، همسران متقاضیان اسپانسرشیپی همسر باید این فرآیند را در خارج از کانادا بگذرانند. مجوز کار آزاد همسر، زندگی مشترک زوج‌ها را تا زمانی که درخواست اسپانسرشیپی آن‌ها در حال بررسی است، آسان‌تر می‌کند.

کسب سابقه کار کانادایی

کسب سابقه کار در کانادا، پیش از اینکه اقامت دائم خود را بگیرید، می‌تواند به رشد شغلی شما در کانادا کمک کند. اگر اقامت دائم دریافت کنید، پیشاپیش سابقه کار در کوله‌بار خود خواهید داشت. مطالعات نشان داده است که سابقه کار کانادایی بیشتر، به درآمد بالاتر معنی می‌شود.

علاوه بر سابقه کار، حضور در کانادا به شما فرصتی برای ایجاد ارتباط‌های دوستانه، روابط معنادار و بهبود مهارت‌های زبانی خود، در صورت نیاز، می‌دهد.

شرایط دریافت مجوز کار باز همسر

اسپانسرشیپی داخلی برای همسران متقاضیانی است که پیشاپیش در کانادا و با هم زندگی می‌کنند. همسرانی که در خارج از کانادا زندگی می‌کنند، باید از قبل وضعیت موقتی در کانادا به عنوان نیروی کار، دانشجو یا گردشگر داشته باشند.

برای دریافت مجوز کار آزاد همسر، متقاضیان اسپانسرشیپی باید شرایط زیر را داشته باشند:

⦁ ارائه درخواست اقامت دائم تحت برنامه همسر
⦁ داشتن همسری که شهروند یا مقیم دائم کانادا است که برای آن‌ها درخواست اسپانسرشیپی ارائه کرده است
⦁ در همان آدرسی زندگی می‌کند که همسرش (اسپانسر) زندگی می‌کند
⦁ دارای وضعیت اقامت موقت معتبر در کانادا یا درخواست تایید شده برای وضعیت تجدید اقامت با مجوز کار است

همسران خارجی می‌توانند هم‌زمان یا هر زمان پس از درخواست اقامت دائم از طریق اسپانسرشیپی همسر، برای مجوز کار آزاد همسر اقدام کنند.

اگر متقاضیان پیشتر موافقت اصولی در مورد درخواست اقامت دائم خود را دریافت کرده باشند، می‌توانند برای مجوز کار آزاد همسر به صورت آنلاین درخواست دهند. تأیید در اصل به این معنی است که همسر نامه‌ای از اداره مهاجرت کانادا دریافت کرده مبنی بر اینکه شرایط اقامت دائم را دارد، اما هنوز بررسی‌های پزشکی، امنیتی و عدم سو سابقه را نگذرانده است.

اگر تصمیم اداره مهاجرت درباره درخواست اسپانسرشیپی همسر پیش از انقضای مجوز کار آزاد همسر اعلام نشده باشد، این مجوز می‌تواند تمدید شود. دارندگان مجوز کار آزاد همسر باید پیش از تاریخ انقضای آن، برای تمدید مجوز خود اقدام کنند.
اگر واجد شرایط هستید، دریافت مجوز کار آزاد همسر می‌تواند یک مزیت بزرگ باشد. نه تنها می‌توانید با شریک زندگی خود در کانادا بمانید، بلکه می‌توانید کار کنید و آینده حرفه‌ای خود را در این کشور بسازید.

خدمات شرکت کنپارس

برای دریافت مشاوره رایگان و انواع خدمات مهاجرتی از طریق شرکت کنپارس می‌توانید با شماره‌های ۰۲۱۹۱۰۰۸۳۳۹، ۰۲۱۹۱۰۰۸۳۳۸ یا ۰۲۱۵۹۱۷۴۰۰۰ تماس گرفته، یا اطلاعات خود را از طریق چت آنلاین سایت یا دایرکت اینستاگرام ارسال کنید و یا اینکه فرم ارزیابی رایگان ما را پر فرمایید تا در اولین فرصت با شما تماس گرفته شود.

همچنین می‌توانید پرسش‌های خود را از طریق شماره‌های واتس اپ ۰۹۲۲۴۶۳۵۴۵۲ و ۰۹۰۳۴۹۴۱۴۵۶ از ما بپرسید و پاسخ آن‌ها را از طریق همین شماره‌ها دریافت کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar