مرور برخی مقالات در باره مهم‌ترین اقدامات در ۱۰۰ روز اول حضور در کانادا
16 فوریه 2014 - 5:16
بازدید 466
6

همایش دوروزه‌ «زندگی و کار در سرزمین جدید» در اسفند ۱۳۹۲ به محورهایی چون «شروع و ادامه زندگی در سرزمین جدید» در روز نخست و «کار در سرزمین جدید (کسب آمادگی برای کاریابی موفق قبل و بعد از ورود به سرزمین جدید)» در روز دوم خواهد پرداخت. به علاوه در روزهای اول تا سوم اسفند […]

ارسال توسط :
پ
پ

همایش دوروزه‌ «زندگی و کار در سرزمین جدید» در اسفند ۱۳۹۲ به محورهایی چون «شروع و ادامه زندگی در سرزمین جدید» در روز نخست و «کار در سرزمین جدید (کسب آمادگی برای کاریابی موفق قبل و بعد از ورود به سرزمین جدید)» در روز دوم خواهد پرداخت. به علاوه در روزهای اول تا سوم اسفند کارگاه‌های جانبی همایش برگزار خواهند شد.

برای آمادگی هر چه بیشتر شرکت‌کنندگان در فاصله روزهای آینده به معرفی تعدادی از مطالب مرتبط با همایش که پیشتر در سایت پارس‌کانادا یا وبلاگ‌ مجید بسطامی منتشر شده‌اند می‌پردازیم. در بخش اول، بحث «رزومه شغلی» در نظر بوده است.

برای مطالعه متن کامل هر بحث کافی است روی تیتر مطلب یا عنوان «ادامه مطلب» کلیک کنید. البته اگر شما دارای عضویت طلایی سایت نباشید و بیش از ۶ ماه از زمان انتشار مطلب گذشته باشد ممکن است دسترسی به بخشی از مقالات سایت برای شما مقدور نباشد. در مورد مطالب وبلاگ چنین محدودیتی نیست.

یادآوری می‌کنیم که از زمان انتشار برخی از این مطالب بیش از ۶ ماه گذشته و بنابراین این احتمال می‌رود که محتوای آنها به طور کامل در این زمان صدق نکند اما قطعا همه این مطالب حاوی نکاتی آموزنده هستند که به زمان وابستگی ندارند.  

 

 اولین اقدامات ضروری در سرزمین جدید؟ (هفته اول)

بسیاری از افرادی که برای ورود به کانادا آماده می‌شوند یا کسانیکه به آنجا پا گذاشته‌اند با این پرسش روبرو هستند که چه کارهایی باید به عنوان یک تازه وارد به کانادا انجام دهند؟ و کدام‌ کارها مقدم بر کارهای دیگر است؟ در اینجا به معرفی خلاصه‌ای از این اقدامات می‌پردازیم. تفصیل هر یک از سرفصل‌ها به طور جداگانه در مقالات متعدد سایت آمده است.

اقداماتی که بهتر است در هفته اول به آنها فکر کنیم

تهیه محلی برای اسکان موقت…

آشنا شدن با شهر و فضای جدید…

کنار آمدن با مسئله تغییر ساعت خواب…

دریافت محموله‌های ارسال شده از ایران…

ثبت نام برای کلاس زبان رایگان…

اقدام برای دریافت بیمه خدمات درمانی موقت…

تقاضای SIN

فعال کردن یا گشایش حساب بانکی…

آغاز جستجو برای یافتن مکان اسکان دائم…

تهیه کارت تلفن…

ادامه مطلب… 

 

اولین اقدامات ضروری در سرزمین جدید؟  (هفته دوم تا چهارم)

در چشم برهم زدنی هفته اول اقامت در کانادا می‌گذرد و شما بیشتر باور می‌کنید که دوره جدیدی در زندگی شما آغاز شده و باید متناسب با این دوره جدید تصمیم‌ بگیرید و عمل کنید. در اینجا به سرفصل‌های بخشی دیگر از کارهای ضروری که باید آنها را در ماه اول سر و سامان داد می‌پردازیم.

یافتن مکان اسکان دائمی…

دریافت گواهینامه…

تهیه کارت اعتباری…

شناسایی نزدیک‌ترین کتابخانه عمومی…

اقدام برای دریافت Child Tax Benefit

ثبت نام بچه‌ها در مدرسه یا مهدکودک…

اقدام برای کارت بهداشت (خدمات درمانی)…

عادت به تنظیم برنامه روزانه و هفتگی…

شرکت مرتب در کلاس‌های زبان…

برای مطالعه متن کامل نوشتار به این صفحه بروید.

 

اولین اقدامات ضروری در سرزمین جدید؟ (هفته پنجم تا سیزدهم(

در ادامه دو مطلب قبل، در این مطلب به کارهایی که تا قبل از پایان سه ماه باید انجام شوند می‌پردازیم. ممکن است برخی از افراد این کارها را در ماه‌های قبل انجام داده باشند. چه بهتر! اما تاخیر بیشتر از سه ماه منطقی نیست. یادآوری می‌شوند که به همه این سرفصل‌ها در پست‌های جداگانه و به تفصیل پرداخته شده است.

شناسایی مراکز خرید اقتصادی‌تر… 

اسکان دائم…

شرکت در کارگاه‌های کاریابی و مشاوره‌های کالج‌ها… 

آماده‌سازی اولین نسخه رزومه…

ثبت نام در کالج کوآپ…

ثبت نام در مدرسه بزرگسالان، کالج یا دانشگاه…

تلاش برای استخدام در یک شغل پاره- ‌وقت… 

تصمیم درباره خرید خودرو… 

آشنایی بیشتر با خدمات دولتی…

یافتن دکتر خانوادگی…

آشنایی بیشتر با فرهنگ و مردم کانادا…

تصمیم درباره خرید موبایل…

ادامه مطلب…

 

در یک اقامت خیلی کوتاه در کانادا کدام کارها اولویت دارند؟ (کارهای ضروری)

دوستی پرسیده‌اند: «افرادی که پس از دریافت ویزا، تصمیم دارند وارد خاک کانادا شوند و پس از یک ماه به ایران بازگردند تا در شرایط مساعدتری جهت اقامت دائم مراجعه کنند، این یک ماه را چطور پشت سر بگذارند مفیدتر است؟»

پرسش این دوست عزیز یک پاسخ سرراست دارد و یک وجه انتقادبرانگیز. وجه قابل نقد و بررسی آن بحث «بازگشت در شرایط مساعدتر است». اینکه شرایط مساعد یعنی چه؟ این شرایط برای فرد مورد نظر است یا برای کانادا؟ چگونه می‌توان از مساعد شدن شرایط مطلع و مطمئن شد؟ آیا اگر اوضاع اقتصادی کانادا به وضعیت عادی برگردد به معنای مساعد شدن شرایط برای تازه واردان است؟ و …

… فعلاً فرض می‌کنیم شما به هر دلیلی (بی‌انگیزگی برای اقامت دائم، تکمیل کارهای ناتمام در ایران، اوضاع اقتصادی نامساعد در کانادا و…) تصمیم دارید حدود یک ماه در کانادا بمانید. در این مدت چه کارهایی برای پیگیری و انجام بهتر هستند؟

حقیقت این است که کارها را می‌توان به دو دسته تقسیم کرد. بخشی از آنها کارهای اداری و ضروری یا نیمه ضروری هستند و دسته دوم کارهای اختیاری که بیشتر حالت سلیقه‌ای دارند. ممکن است من یک ایده‌ای داشته باشم و فرد دیگری ایده دیگری داشته باشد.

ادامه مطلب…

 

در یک اقامت خیلی کوتاه در کانادا کدام کارها اولویت دارند؟ (انتخاب‌های مفید)

در پست مرتبط قبلی، در پاسخ به دوستی که از «کارهای مفید در یک اقامت خیلی کوتاه در کانادا با نیت بازگشت مجدد در یک فرصت مساعدتر» پرسیده بودند به بخشی از کارهای ضروری اشاره کردیم. در این پست بیشتر به معرفی برخی فعالیت‌های مفید می‌پردازیم.

در مورد انتخاب‌های ممکن قبلاً توضیح دادیم که سلیقه و دیدگاه افراد بسیار متفاوت است و هر کس ممکن است به دسته‌ای از کارها بیشتر توجه نشان دهد. نباید از یاد ببریم که شما در این فاصله یکی- دو ماهه بیشتر یک توریست هستید. پس هیچ یک از تجربیات و داده‌های این دوران را مطلق فرض نکنید و فکر نکنید که بر اساس آنها می‌توانید تصمیمات بزرگ بگیرید. شما تنها فرصت دارید که کمی زندگی در کانادا را لمس کنید. فقط همین.

شخصاً توصیه می‌کنم که در زمان حضور چند هفته‌ای در کانادا سعی کنید با محیط شهری که ساکن آن هستید بیشتر آشنا شوید. ببینید سیستم خیابان‌کشی، شبکه حمل و نقل عمومی و منطقه‌ای که به آن داون‌تاون شهر می‌گویند چطور جایی است. ببینید آیا از محیط‌های شهری کانادا خوشتان می‌آید. سیستم خیابان‌کشی تورنتو با مونترال بسیار متفاوت است و تفاوت زیادی با ایران دارد. خود فضای شهری که بعداً می‌خواهید در آن زندگی کنید اهمیت زیادی دارد. یاد بگیرید که مهم‌ترین مناطق و خیابان‌های شهر کدام‌ها هستند؟ چرا مهم هستند؟ آیا این اهمیت بعداً به کار شما می‌آید (مثلاً به دلیل اسکان، یا علاقه به ادامه تحصیل یا کار در یک فیلد خاص)؟

ادامه مطلب…

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar