متقاضیان مهاجرت چگونه باید اطمینان حاصل کنند که در بند کلاهبرداران گرفتار نخواهند آمد؟
14 ژانویه 2009 - 13:14
بازدید 387
8

در مقاله پیشین اشاره ای داشتیم به موضوع مطرح شده از سوی روزنامه جام جم و ضمن روشنگر ارزیابی کردن آن به نکاتی  چند پرداختیم. پاسخ به یک سوال را به پست بعدی موکول کردیم که در پی می آید.  متقاضیان مهاجرت چگونه باید اطمینان حاصل کنند که در بند کلاهبرداران گرفتار نخواهند آمد؟ به عبارت دیگر چگونه […]

ارسال توسط :
پ
پ

در مقاله پیشین اشاره ای داشتیم به موضوع مطرح شده از سوی روزنامه جام جم و ضمن روشنگر ارزیابی کردن آن به نکاتی  چند پرداختیم. پاسخ به یک سوال را به پست بعدی موکول کردیم که در پی می آید. 

متقاضیان مهاجرت چگونه باید اطمینان حاصل کنند که در بند کلاهبرداران گرفتار نخواهند آمد؟

به عبارت دیگر چگونه می توان کلاهبرداران را از آنان که صادقانه خدمات قانونی ارائه می کنند تشخیص داد؟  

توصیه اکید ما این است که قبل از هرگونه اقدام و مراجعه به هر یک از شرکتها و افراد فعال در این زمینه از هویت آنها و نیز صلاحیتدار بودن آنها برای انجام کار اطمینان حاصل کنید. در این ارتباط در مقاله قبلی توضیح کافی داده شد. مراجعه به افرادی که صلاحیت آنها قابل احراز نیست این خطر را دارد که علاوه بر از دست دادن پول خود با دریافت اطلاعات غلط فرصت خود را از دست بدهید.

پس نکته اول این است که حتما فرد مسئول  از صلاحیت قانونی از نظر مقررات کانادا برخوردار باشد. دقت کنید که از نظر قوانین کانادا شرکت نمی تواند شخص را در اداره مهاجرت نمایندگی کند و نمایندگی قایم به شخص است از این رو در قرارداد حتما بایستی شما با یک شخص صلاحیتدار طرف باشید. هویت شرکت یا فرد از نظر قوانین ایران نیز آنجا اهمیت می یابد که در صورت تخلف فرد، علاوه بر امکان تعقیب فرد در مراجع کانادایی، اگر متخلف عضو یکی از نهادهای شناخته شده نظیر کانون وکلای ایران باشد متقاضی می تواند به آن نهاد نیز تخلف را گزارش کند. از سوی دیگر افراد عضو نهادهای شناخته شده از این جهت که تخلف آنها می تواند اعتبارحرفه ای آنان را به عنوان وکیل و یا … در ایران خدشه دار کند امکان تخلف کمتری دارند و خود را ملزم به رعایت قوانین دو کشور می دانند. 

نکته دوم این است که به ادعاهای فرد و یا موسسه در ارتباط با خدمات ارائه شده توجه شود. موارد زیر نشانه ای است بر اینکه فرد یا موسسه در ارائه خدمات خود صادق نیست:

الف – قول دریافت قطعی ویزای اقامت دایم در زمان معین: بر اساس مقررات CSIC و نیز کانونهای وکلای کانادا تضمین نتیجه و یا اعلام زمان معین برای دریافت نتیجه تخلف است. افراد صلاحیتدارهرگز به شما زمان قطعی اعلام نمی کنند و این خود نشانه است بر صداقت و صلاحیت فرد. این نکته با اعلام زمان تقریبی بر اساس تجربه پرونده های سابق متفاوت است اما به هیچوجه نمی توان به طور قطعی زمانی را برای اتمام یک پرونده در نظر داشت چرا که زمان بندی بررسی پرونده به خصوص در زمینه امنیتی و پزشکی تابع قاعده معینی نیست و می تواند به طور غیر قابل پیش بینی به درازا بکشد. تصمیم گیری در مورد پرونده به عهده افسر مهاجرت و در مراحل بعدی به عهده قاضی است و تضمین تصمیم آینده دیگران امری غیر عاقلانه است.

ب- قول دریافت پیشنهاد کار برای همه متقاضیان: دریافت پیشنهاد کاربرای هر متقاضی مستلزم این است که یک کارفرما در کانادا نیاز خود را به آن فرد اعلام کند و این نیاز بنا به تقاضای کارفرما از سوی  HRSDC  کانادا در صورت داشتن شرایط قانونی به تایید برسد. بنابراین ممکن است به صورت موردی بتوان برای متقاضیانی اقدام به دریافت پیشنهاد کار نمود اما قول پیشنهاد کار در همه موارد و مشاغل امری است غیر ممکن و نشانه ای است بر عدم صداقت. توجه داشته باشید که این موضوع با در اختیار قرار دادن اطلاعات و کمک به متقاضیان برای آشنایی با بازار کار کانادا و یا مشاوره در خصوص چگونگی جذب شدن در بازار کار متفاوت است.

ج- قول حل مشکل و داشتن امکان خاص برای اعمال نفوذ در روند رسیدگی به پرونده ها و یا سرعت بخشیدن به آن: در سیستم مهاجرت کانادا امکان اعمال نفوذ وجود ندارد و طرح این موضوع گذشته از اینکه تخلف آشکار و قابل تعقیب بر اساس مقررات کاناداست نشانه ای است از عدم صداقت. دقت کنید این مطلب با قول دقت در انجام کار و جلوگیری از طولانی شدن رسیدگی به پرونده از طریق اجتناب از اشتباه و دوباره کاری متفاوت است.

د- ادعای شناختن راههای خاص برای دریافت مهاجرت: راههای دریافت ویزای مهاجرت به کانادا راههای معینی است که شرایط کلی هر یک از آنها در همین وب سایت اعلام شده است اگر به شما راه خاصی پیشنهاد شد که قبلا در مورد آن نشنیده اید حتما در این مورد شک کنید و خود را ملزم به جستجو و کشف حقیقت بدانید. بار دیگر تاکید می کنم که از طریق خرید ملک امکان دریافت ویزای اقامت کانادا وجود ندارد.

و نکته سوم اینکه اگر به شما خدمات ارزان پیشنهاد شد نیز تامل بیشتری کنید و دقت بیشتری در احراز هویت فرد و یا موسسه داشته باشید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar