لزوم دقت بیشتر متقاضیان کبک در انتخاب وکیل و یا مشاور مهاجرت
09 ژانویه 2011 - 21:58
بازدید 270
8

علی مختاری   به دنبال مقرراتی که در تابستان سال گذشته به تصویب رسید اداره مهاجرت کبک محدودیتهایی را برای کسانی که متقاضیان مهاجرت به کبک را نمایندگی می کنند اعمال می کند. بر اساس این مقررات که در روز چهارم ماه نوامبر ۲۰۱۰ در روزنامه رسمی کبک منتشر شد از تاریخ دوم فوریه تنها […]

ارسال توسط :
پ
پ

علی مختاری

 

به دنبال مقرراتی که در تابستان سال گذشته به تصویب رسید اداره مهاجرت کبک محدودیتهایی را برای کسانی که متقاضیان مهاجرت به کبک را نمایندگی می کنند اعمال می کند. بر اساس این مقررات که در روز چهارم ماه نوامبر ۲۰۱۰ در روزنامه رسمی کبک منتشر شد از تاریخ دوم فوریه تنها مشاورین مهاجرتی امکان نمایندگی این متقاضیان را دارند که از کبک نیز مجوز دریافت کرده باشند. این مجوز به اعضای انجمن مشاورین مهاجرت یا همان CSIC داده می شود مشروط به اینکه این افراد محل فعالیتشان کبک باشد؛ به زبان فرانسه آشنا باشند و از عهده امتحانی که آن اداره برگزار می کند برآیند.

در مورد زبان فرانسه و امتحان از مقررات کبک فرصتی داده شده است که افراد باید طی آن در این دو زمینه نمره قبولی کسب کنند بنابراین در حال حاضر ملاک گرفتن مجوز کبک عضویت در CSIC و حضور فیزیکی در کبک است.

متقاضیان کبک باید در این زمینه بسیار آگاهانه عمل کنند و قبل از سپردن پرونده خود به افراد از این موضوع اطمینان حاصل کنند که مشاور مورد نظر آنان می تواند بعد از ۲ فوریه نیز از نظر دولت کبک رسما وی را نمایندگی کند یا خیر.

 نکته بسیار مهم این است که در کنار وضع این مقررات اداره مهاجرت از همه متقاضیان طی فرمهای تقاضا و نیز در جلسه مصاحبه خواهد خواست که رسما اعلام کنند آیا از خدمات وکیل و یا مشاور مهاجرت استفاده می کنند یا خیر. طبیعی است وی موظف است در این خصوص حقیقت را بگوید در غیر این صورت به دلیل اظهار خلاف واقع پرونده خود را با مشکل جدی مواجه خواهد ساخت. از این جهت این امکان نیز وجود ندارد که متقاضی برای حفظ موقعیت مشاور مهاجرت ثبت نشده خود اظهار کند که کسی او را نمایندگی نمی کند. در هر پرونده روشن خواهد بود که ایا فرد از مشاوره و کمکی کس دیگری استفاده کرده است یا خیر و اینکه آیا آن فرد مجاز به ارایه چنین خدماتی بوده است یا خیر.

دولت کبک مصمم است از دخالت افراد غیر مسوول در پرونده های مهاجرتی جلوگیری کند و همه این تمهیدات در جهت جامه عمل پوشاندن به این تصمیم و بستن همه راههای سو استفاده در این زمینه است. 

خوشبختانه از آنجا که شرکت کنپارس بر اساس مقررات کبک ثبت شده و دفتر مرکزی آن در شهر زیبای مونترآل است بدون هیچ مانعی همه اقدامات مربوط به دریافت مجوز کبک انجام شده است از اینرو متقاضیان کبک می توانند بدون دغدغه نسبت به سپردن پرونده خود به ما اقدام کنند.

این شرکت همچنین آمادگی دارد دیگر همکاران ایرانی عضو انجمن مشاورین را که امکان ثبت خود را (حداقل در کوتاه مدت) در کبک ندارند به صورت قانونی در انجام امور مربوط به پرونده های کبک یاری کند. در صورت تمایل به استفاده از این خدمات این دوستان می توانند از طریق ایمیل  [email protected] با ما تماس بگیرند. 

 

با آرزوی موفقیت

 

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar