قسمت آخر : اطلاعات را از کجا بیابیم ؟
09 سپتامبر 2009 - 12:02
بازدید 450
8

  مجید بسطامی با مکان‌های ممکن برای اسکان دائم در کانادا آشنا شدیم. سوال اینجاست که اطلاعات مورد نظر را از کجا باید کسب کرد؟ بسته به جنس مکانی که دنبال آن هستیم منابع اطلاعاتی متعددی وجود دارند. برای کسب اطلاعات در مورد بیسمنت‌ها خصوصاً با صاحبخانه ایرانی، نشریات فارسی‌زبان چاپ تورنتو یا مونترال بهترین […]

ارسال توسط :
پ
پ

 

مجید بسطامی

با مکان‌های ممکن برای اسکان دائم در کانادا آشنا شدیم. سوال اینجاست که اطلاعات مورد نظر را از کجا باید کسب کرد؟

بسته به جنس مکانی که دنبال آن هستیم منابع اطلاعاتی متعددی وجود دارند.

برای کسب اطلاعات در مورد بیسمنت‌ها خصوصاً با صاحبخانه ایرانی، نشریات فارسی‌زبان چاپ تورنتو یا مونترال بهترین منبع هستند. در تورنتو نشریات متعددی چاپ و به رایگان منتشر می‌شوند که شما در صفحات نیازمندی‌های آنها می‌توانید اطلاعات مربوط به بیسمنت‌ها را بیابید.

همین نکته در مورد کاندوهایی که صاحب ایرانی دارند صادق است.  mohajerat مهاجرت فوری به کانادا تخصص ماست. برای مهاجرت به کانادا با کنپارس تماس بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بیسمنت‌های با صاحبخانه غیرایرانی صفحات نیازمندی‌ها Classified روزنامه‌ها خصوصاً Toronto Star انتخاب خوبی است.

اطلاعات این روزنامه در باره اطاق‌های اجاره‌ای خصوصاً در منطقه داون تاون هم بسیار مفید و جامع است.

اما انواع بردهای موجود در مراکز تجمع تازه واردان نیز معمولاً دارای اطلاعات مربوط به بیسمنت‌های آماده اجاره دادن است. شاید خنده‌دار به نظر برسد اما اتاقک‌های انتظار ایستگاه‌های اتوبوس یکی از مراکز مرسوم برای الصاق اطلاعیه اجاره بیسمنمت در کانادا است. معمولاً فرد اجاره دهنده یک معرفی فشرده از محل مورد نظر (تعداد اطاق، امکانات جانبی، آدرس …) را ارائه می‌دهد و در پایین صفحه شماره تلفن خود را به صورت نوارهای باریک عمودی در چندین قطعه قرار می‌دهد. شما اگر علاقه‌مند باشید یکی از این نوارهای باریک را پاره می‌کنید و با خود می‌برید و سر فرصت با این فرد تماس گرفته و اطلاعات بیشتری کسب می‌کنید یا برای بازدید از محل قرار می‌گذارید.

  mohajerat مهاجرت فوری به کانادا تخصص ماست. برای مهاجرت به کانادا با کنپارس تماس بگیرید.

برای آپارتمان‌های اجاره‌ای قصه کاملاً تفاوت دارد. به دلیل تعداد بسیار زیاد این گونه مکان‌ها، تبلیغات برای آنها و رقابت با یکدیگر به یک شغل مستقل تبدیل شده و چند بنگاه بزرگ تبلیغاتی برای این منظور شکل گرفته که نسخه‌های کاغذی یا آن-لاین آنها در حال معرفی مکان‌های موجود هستند.

معروف‌ترین آنها در مورد شهر تورنتو و شهرهای اطراف:

www.torontohomerentals.com

www.myhood.ca

www.torontorentals.com

است. نسخه پرینت برخی از آنها در کیوسک‌های خیابانی به صورت هفتگی و رایگان توزیع می‌شود و نسخه اینترنتی دارای یک موتور جستجو است که تعداد منازل موجود را بر اساس نیازهایی که شما معین می‌کنید معرفی می‌کند. این نیازها به صورت منطقه، تعداد اطاق، امکانات جانبی و حرارتی، پارکینگ و مواردی از این دست معین می‌شوند.

توجه داشته باشید که در نسخه کاغذی، وجود یک صفحه آگهی به معنای وجود واحد خالی آماده اجاره دادن نیست چون این آگهی‌ها یک بار طراحی و به نشریه ارائه می‌شوند و هر هفته امکان تغییر آنها نیست لذا برای اطمینان از خالی بودن واحد مورد نظر باید حتماً با شماره‌های ارائه شده تماس بگیرید و از کم و کیف موضوع مطمئن شوید.

برخی از شرکت‌های بزرگ اجاره دهنده آپارتمان که ساختمان‌های متعدد دارند، به طور جداگانه در وب سایت خود به معرفی ساختمان‌ها، امکانات جنبی و (احتمالاً) واحدهای خالی آماده اجاره می‌پردازند. حتی ممکن است شما در این وب سایت‌ها به نقشه واحدها و فیلم‌هایی که فضای داخلی آپارتمان را نشان می‌دهد دسترسی پیدا کنید.

توجه داشته باشید که بسیاری از آپارتمان‌ها در همه ساعات روز نمی‌توانند پذیرای متقاضیان باشند پس حتماً با تماس قبلی، ضمن کسب اطلاعات دقیق‌تر از مشخصات واحد و امکانات ساختمان، برای بازدید قرار قبلی بگذارید. 

در مورد کاندوها یا خانه‌های آماده اجاره، بنگاه‌های معاملات ملکی (Real State) یک گزینه خوب هستند. اگر شما به آگهی این افراد در نشریات مختلف مراجعه کنید می‌بینید که خیلی از آنها در کنار مکان‌هایی که برای فروش معرفی کرده‌اند، چند گزینه هم برای اجاره دارند. خصوصاً کسانیکه در کانادا زندگی نمی‌کنند و معمولاً برای حفظ ارزش پول خود یا دلایل دیگر اقدام به خرید خانه می‌کنند از این عوامل فروش می‌خواهند که مستاجری هم برای خانه‌اشان پیدا کند. لذا این گروه از افراد انتخاب‌های خوبی برای کسب اطلاعات در این زمینه هستند.

اگر شما دوستانی در کانادا داشته باشید، آنها هم می‌توانند منابع خوبی برای کسب اطلاعات یا معرفی فضاهای ممکن برای اجاره باشند. یک دوست که در آپارتمان اجاره‌ای زندگی می‌کند بهترین منبع برای کسب اطلاعات موثق در مورد امکانات ساختمان و وضعیت مدیریت آن است. شرکت‌های ارائه دهنده خدمات مهاجرتی نظیر کنپارس نیز می‌توانند در یافتن یک مکان مناسب برای اقامت دائم به شما کمک کنند mohajerat مهاجرت فوری به کانادا تخصص ماست. برای مهاجرت به کانادا با کنپارس تماس بگیرید.

 

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar