صدور ۶۷۱ دعوتنامه در جدیدترین انتخاب اکسپرس انتری
13 مارس 2021 - 10:09
بازدید 520
6

از متقاضیانی که نامزدی استانی دریافت کرده اند، دعوت شده است تا برای اقامت دائم اقدام کنند. کانادا در روز 8 مارس، از 671 متقاضی اکسپرس انتری دعوت کرد تا درخواست های خود را برای اقامت دائم ارسال کنند.   «اداره مهاجرت، پناهندگی، و شهروندی کانادا» (IRCC) از افرادی دعوت به عمل آورد که دارای […]

ارسال توسط :
پ
پ

از متقاضیانی که نامزدی استانی دریافت کرده اند، دعوت شده است تا برای اقامت دائم اقدام کنند.

کانادا در روز 8 مارس، از 671 متقاضی اکسپرس انتری دعوت کرد تا درخواست های خود را برای اقامت دائم ارسال کنند.

 

«اداره مهاجرت، پناهندگی، و شهروندی کانادا» (IRCC) از افرادی دعوت به عمل آورد که دارای حداقل امتیاز 739 بودند. دلیل بالا بودن امتیازات مورد نیاز در این دور دعوت، این است که همه مدعوین قبلاً از «برنامه انتخاب استانی» (PNP) نامزدی دریافت کرده بودند.

 

به متقاضیان اکسپرس انتری که نامزدی استانی دریافت کنند، 600 امتیاز فوق العاده در «سیستم جامع رتبه بندی» (CRS) تعلق می گیرد. به این ترتیب، افرادی که حداقل امتیاز 739 را داشتند، صرف نظر از امتیازات مربوط به نامزدی استانی، دارای امتیاز «CRS» 139 بودند.

 

آقای «دیوید کوهن»، دادستان و شریک ارشد «آقای کمپبل کوهن»، با اشاره به این موضوع اظهار داشت:

«نامزدهای استانی نشان داده اند که برای رفع نیازهای بازار کار استان، مفید خواهند بود. به همین دلیل، هر یک از استان ها با در نظر گرفتن امتیازات اضافه، تضمین می کنند که از آنها برای درخواست اقامت دائم دعوت خواهد شد.»

 

متقاضیانی که حداقل امتیاز 739 را داشتند، تنها درصورتی در نظر گرفته شدند که مشخصات اکسپرس انتری خود را قبل از روز 16 فوریه 2021، ساعت 19:10:25 به وقت کانادا ثبت کرده باشند. این تاریخ و ساعت مشخص شده برای «قانون تعیین اولویت پذیرش در وضعیت تساوی» می باشد.

 

در سال جاری، کانادا 38657 «دعوتنامه برای ارسال درخواست» (ITA) صادر کرده است. (سه برابر بیشتر از تعداد صادر شده در همان زمان در سال گذشته). به دلیل تعداد کم مهاجران جدید پذیرفته شده در سال 2020، کانادا هدف بلندپروازانه استقبال از 401،00 تازه وارد را در سال 2021، تعیین کرده است. اکثر این افراد از طریق سیستم اکسپرس انتری به کانادا می آیند.

 

بیشتر این دعوتنامه ها مربوط به زمانی بود که «IRCC» 27،332 دعوتنامه در انتخاب روز 13 فوریه صادر کرد. این نه تنها بزرگ ترین انتخاب اکسپرس انتری بود، بلکه کمترین امتیاز موردنیاز برای «CRS» را داشت. (حداقل امتیاز 75)

 

برگزاری انتخاب ها با فاصله بیش از دو هفته غیر معمول است؛ انتخاب امروز 22 روز پس از مورد قبلی برگزار شد. در دور قبل، از تمامی متقاضیان استخر اکسپرس انتری که واجد شرایط «برنامه تجربه کانادایی» (CEC) بودند، دعوت به عمل آمد.

 

اکسپرس انتری چگونه کار می کند؟

اکسپرس انتری در واقع سیستم مدیریت برنامه کانادا برای سه برنامه مهاجرت فدرال است: «برنامه نیروی کار متخصص فدرال» (FSWP)، «برنامه نیروی کار ماهر فدرال» (FSTP)، و «برنامه تجربه کانادایی» (CEC).

 

متقاضیان این برنامه ها (و همچنین برخی از «PNP»ها) براساس «CRS»، امتیازدهی می شوند. این امتیازات براساس عوامل سرمایه انسانی افراد، مانند سن، تحصیلات، سابقه کار، و توانایی زبان انگلیسی یا فرانسه می باشد.

 

امتیازات ممکن است به یک فرد یا یک زوج اعطا شود. افراد ملزم به داشتن پیشنهاد شغلی نیستند، اما این مورد می تواند امتیازات بیشتری را برای آنها به دنبال داشته باشد. متقاضیان نیازی به سابقه کار یا تحصیل در کانادا ندارند؛ با این وجود، در دوران کرونا، افرادی که در کانادا حضور دارند، در اولویت خواهند بود.

 

متقاضیان دارای بالاترین امتیاز، «ITA» اقامت دائم را از طریق انتخاب های منظم اکسپرس انتری، دریافت می کنند. پس از ارسال درخواست، «IRCC» تصمیم نهایی را اتخاذ کرده، و در صورت پذیرش درخواست، «تأییدیه اقامت دائم» را برای افراد ارسال خواهد کرد. آخرین مرحله، درخواست «کارت اقامت دائم» (PR card) است. پس از آن، افراد به طور رسمی، مقیم دائم کانادا خواهند بود، و می توانند برای «وضعیت شهروندی» درخواست دهند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar