با داشتن محکومیت DUI چگونه به کانادا سفر کنم؟
18 می 2022 - 2:51
بازدید 587
9
راه‌های جلوگیری از ممنوع الورودی به کانادا برای کسانی که با محکومیت DUI روبرو هستند
ارسال توسط :
پ
پ

راه‌های جلوگیری از ممنوع الورودی به کانادا برای کسانی که با محکومیت DUI روبرو هستند

محکومیت برای DUI (رانندگی پس از مصرف الکل و  مواد مخدر) در کانادا جزو جرایم جدی تلقی می‌شوند، اما این امکان وجود دارد که با وجود ارتکاب این جرم همچنان بتوانید از مرز این کشور عبور کنید.

صرف نظر از اینکه برای تفریح، تحصیل، کار یا مهاجرت به کانادا می‌آیید، بایستی قبل از سفر مسائل مربوط به پذیرش خود را حل کنید.

اگر فردی در خارج از کشور جرمی مرتکب شده باشد، این جرم در کانادا معادل‌سازی شده و سپس فرد طبق معادل کانادایی آن مورد قضاوت قرار می‌گیرد. از ۱۸ دسامبر ۲۰۱۸، حداکثر مجازات DUI از پنج سال به ۱۰ سال زندان دو برابر شد.  DUI یک جرم دوگانه (Hybrid offence) در کانادا بوده و این بدان معناست که دولت می‌تواند از طریق رسیدگی اختصاری (Summary process) یا کیفرخواست (Indictable) آن را پیگیری کند.

قانون مهاجرت کانادا، جرایم دوگانه را قابل کیفرخواست (برخلاف اختصاری) می‌داند. اگر شخصی در دسامبر ۲۰۱۸ یا پس از آن در خارج از کشور محکومیت DUI داشته باشد، کانادا با آن جرم به عنوان یک جرم قابل کیفرخواست برخورد می‌کند. در تئوری، هرکسی که مرتکب جرم قابل کیفرخواستی شده باشد، برای همیشه در ورود به کانادا غیر قابل پذیرش تلقی می‌شود. با این حال، برای افرادی که باDUI  وارد کانادا می‌شوند هنوز هم راه‌هایی برای دور زدن این ممنوعیت ورود وجود دارد.

مجوز اقامت موقت

اگر شما جزو گزینه‌های غیرقابل پذیرش (inadmissible) برای ورود به کانادا هستید، اما دلیل قانع کننده‌ای برای سفر به آنجا دارید، این امکان وجود دارد که با مجوز اقامت موقت (Temporary resident permit) از مرز عبور کنید. از جمله این دلایل می‌تواند ورود به کانادا جهت کار، شرکت در کنفرانس‌های تجاری یا رویدادهای مهم خانوادگی مانند مراسم تشییع جنازه یا عروسی باشد.

مجوز اقامت موقت همان طور که از اسمش پیداست یک راه حل موقت است و دارنده آن باید تا تاریخ انقضای مجوز کانادا را ترک یا پیش از انقضا، مجوز جدیدی دریافت کند.

برای دریافت مجوزهای اقامت موقت باید دلیل شما برای ورود به کانادا قانع کننده باشد. البته هیچ تضمینی وجود ندارد که حتما فردی با ممنوعیت پذیرش در کانادا اقامت موقت بگیرد. افسران این اختیار را دارند که در هر زمانی مجوز اقامت فرد را لغو کنند. همینطور پس از خروج فرد از کانادا، مجوز اقامت موقت وی دیگر معتبر نیست (مگر اینکه به طور خاص از پیش مجوز گرفته باشد).

درخواست بازپروری کیفری

اگر بیش از پنج سال و کمتر از ۱۰ سال از اتمام محکومیت گذشته باشد، ممکن است واجد شرایط درخواست بازپروری کیفری (criminal rehabilitation) باشید. در صورت تایید درخواست، دیگر هیچ مانعی در رابطه با محکومیت قبلی وجود نخواهد داشت و فرد می‌تواند وارد کانادا شده و از آن خارج شود، مشروط بر اینکه مرتکب جرم دیگری نشود.

در حالت کلی اگر کسی بیش از ۱۰ سال از پایان محکومیت و مجازاتش بگذرد، ممکن است بدون نیاز به انجام مراحل بازپروی صلاحیت ورود به کانادا را پیدا کند. این راه حل فقط در مواردی امکان‌پذیر است که فردی محکومیت غیر جدی داشته باشد. اگر بیش از یک محکومیت دارید، باید جهت ورود بدون مشکل به کانادا برای بازپروری کیفری و پاک کردن سابقه کیفری خود درخواست دهید

اما با توجه به اینکه DUI در حال حاضر یکی از جرایم جدی کانادا محسوب میشود، دیگر جزو جرایمی نیست که پس از ۱۰ سال به طور خودکار و بدون نیاز به انجام مراحل بازپروی، بتوان صلاحیت ورود به کانادا را پیدا کرد.  اگر قبل از دسامبر ۲۰۱۸ بازپروری شده‌اید، ممکن است همچنان اجازه ورود به کانادا را داشته باشید. در هر صورت، توصیه می‌شود کسانی که محکومیت DUI دارند قبل از اقدام به عبور از مرز  با یک وکیل مشورت کنید.

نامه نظر حقوقی

اگر در حال حاضر با اتهام DUI بدون سوءپیشینه قبلی روبرو هستید، نباید برای ورود به کانادا غیرقابل پذیرش باشید. افسران مهاجرتی کانادا در این شرایط این اختیار را دارند که مزایا و خطرات ورود شما به کشور را بسنجند. در صورتی که به دنبال سفر به کانادا هستید، یک نامه نظر حقوقی (Legal Opinion Letter) از یک وکیل مهاجرت کانادایی می‌تواند مفید باشد. وکیل می‌تواند در پرونده توضیحاتی ارائه دهد در این راستا که چرا نباید شما را غیرقابل پذیرش تلقی کرد.

ارتباط با ما

برای دریافت مشاوره رایگان و انواع خدمات مهاجرتی از طریق شرکت کنپارس می‌توانید با شماره‌های ۰۲۱۹۱۰۰۸۳۳۹ یا ۰۲۱۹۱۰۰۸۳۳۸  تماس گرفته، یا اطلاعات خود را از طریق چت آنلاین سایت یا دایرکت اینستاگرام ارسال کنید و یا اینکه  فرم ارزیابی رایگان ما را پر فرمایید تا در اولین فرصت با شما تماس گرفته شود.

همچنین می‌توانید پرسش‌های خود را از طریق شماره‌های واتس اپ (+۱)۵۷۹۹۵۷۹۲۹۳ و ۹۰۳۴۹۴۱۴۵۶(+۹۸) (کافیست همین حالا شماره تماس‌ها را لمس کنید ) از ما بپرسید و پاسخ آن‌ها را از طریق همین شماره‌ها دریافت کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar