آیا کانادا ازدواج های مجازی را به رسمیت می شناسد؟
26 جولای 2022 - 8:16
بازدید 713
16
عروس و داماد باید حضوری در مراسم عروسی حضور داشته باشند تا واجد شرایط برنامه اسپانسرشیپ همسر شوند
ارسال توسط :
پ
پ

عروس و داماد باید حضوری در مراسم عروسی حضور داشته باشند تا واجد شرایط برنامه اسپانسرشیپ همسر شوند

از سال ۲۰۱۵، کانادا ازدواج های مجازی را در برنامه اسپانسرشیپ همسر به رسمیت نمی شناسد. طبق اعلام اداره مهاجرت کانادا (IRCC) هر دو طرف باید شخصاً در مراسم عقد شرکت کنند و اگر یکی از طرفین یا هر دو به صورت حضوری در مراسم حضور نداشته باشند، ازدواج را به رسمیت شناخته نمی‌شود.  تنها کسانی  از این قانون مستثنی هستند که در نیروهای مسلح کانادا باشند. 

ازدواج شما ممکن است به رسمیت شناخته می‌شود اگر:

  • به دلیل محدودیت‌های مسافرتی مربوط به کار خود امکان حضوری فیزیکی در مراسم ازدواجتان را نداشته‌اید، 
  • این ازدواج در خارج از کانادا انجام شده؛ و
  • در کشوری ثبت شده که ازدواج با وکالت (از طریق فردی به عنوان وکیل یا نماینده) قانونی  است.

ازدواج وکالتی به ازدواجی گفته می‌شود که در آن یک یا هر دو شرکت کننده حضور فیزیکی نداشته باشند و از طریق فردی به عنوان وکیل یا نماینده مراسم عقد انجام شود.

تصمیم دولت کانادا جهت به رسمیت نشناختن ازدواج های وکالتی تلاشی برای جلوگیری از واجد شرایط بودن قربانیان ازدواج‌های اجباری برای مهاجرت بوده است. ازدواج‌های وکالتی، این نوع سوءاستفاده را تسهیل می‌کند؛ چرا که هیچ یک از زوجین، الزامی برای حضور در مراسم رسمی ازدواج ندارند. 

آوردن همسر به کانادا

اگر ازدواج شما به صورت مجازی بوده است؛ این بدان معنی نیست که دیگر نمی‌توانید اسپانسر همسر خود شوید.  زوج‌هایی با این شرایط، همچنان امکان به رسمیت شناخته شدن به عنوان همسران قانونی را دارند؛ در صورتی که همه شروط لازم را دارا بوده و برای حداقل ۱۲ ماه متوالی با یکدیگر زندگی کرده باشند. 

در اینگونه موقعیت‌ها برخی اوقات می‌شود به واسطه مسایل انسان دوستانه « Humanitarian and Compassionate Considerations  » که H&C نیز به آن اطلاق میگردد، شرایط را فراهم نمود. در چنین شرایطی دلایل قانع کننده قابل توجهی باید وجود داشته باشد، از جمله اینکه افسر مهاجرت کانادا، صلاح کودکان را در تصمیم گیری خود ملاک در نظر می‌گیرد. H&C برای ارائه انعطاف پذیری و پاسخ به موقعیت های آسیب‌پذیر و تسهیل وحدت خانواده طراحی شده است.

اگر همسر شما نمی‌تواند از داخل کانادا درخواست دهد یا در زمان درخواست به طور قانونی در کانادا زندگی نمی‌کند، اسپانسرشیپ خارج از خاک کانادا (outland) احتمالا تنها گزینه اسپانسرشیپی موجود است.

برای واجد شرایط بودن برای حمایت از همسر تحت درخواست اسپانسرشیپ همسر خارج از خاک کانادا، اسپانسر و شخص مورد حمایت باید یکی از انواع روابط زیر را داشته باشند:

  • باید به طور قانونی ازدواج کرد‌ه‌ و ازدواجتان بر اساس قانون حوزه قضایی که در آن ثبت شده و طبق قوانین کانادا معتبر باشد؛
  • کامن لاو، حداقل ۱۲ ماه متوالی با شریک زندگی خود زندگی و رابطه زناشویی مشترک داشته‌اید؛ و
  • حداقل ۱۲ ماه در یک رابطه مستمر و متعهد بوده‌اید، اما به دلیل عوامل مهم خارج از کنترل ، مانند موانع مهاجرت یا وضعیت تاهل، نمی توانید با هم زندگی کنید.

علاوه بر این، اسپانسر و شخص مورد حمایت باید معیارهای زیر را داشته باشند:

  • اسپانسر باید شهروند یا مقیم دائم کانادا باشد.
  • اسپانسر و شخص مورد حمایت باید حداقل ۱۸ سال سن داشته باشند.
  • اسپانسر نباید طی پنج سال قبل از درخواست، اسپانسر همسر دیگری در کانادا شده باشد 
  • اسپانسر یا شخص مورد حمایت نباید در زندان ، متهم به یک جرم سنگین یا ورشکستگی باشد.

 برای اطلاعات بیشتر بخوانید:

برنامه اسپانسرشیپ همسر داخل و خارج از خاک کانادا

پردازش ۱۲ ماهه درخواست‌های اسپانسرشیپی همسر

سیستم پیگیریِ درخواست‌های اسپانسرشیپ همسر و فرزند

ارتباط با ما:

برای دریافت مشاوره رایگان و انواع خدمات مهاجرتی از طریق شرکت کنپارس می‌توانید با شماره‌های ۰۲۱۹۱۰۰۸۳۳۹، ۰۲۱۹۱۰۰۸۳۳۸ یا ۰۲۱۵۹۱۷۴۰۰۰ تماس گرفته، یا اطلاعات خود را از طریق چت آنلاین سایت یا دایرکت اینستاگرام ارسال کنید و یا اینکه  فرم ارزیابی رایگان ما را پر فرمایید تا در اولین فرصت با شما تماس گرفته شود.

همچنین می‌توانید پرسش‌های خود را از طریق شماره‌های واتس اپ (+۱)۵۷۹۹۵۷۹۲۹۳ و ۹۰۳۴۹۴۱۴۵۶(+۹۸) ( کافیست همین حالا شماره تماس ها را لمس کنید ) از ما بپرسید و پاسخ آن‌ها را از طریق همین شماره‌ها دریافت کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar