دریافت مجوز بین استانی مهر قرمز Red Seal در رشته‌های فنی-حرفه‌ای
10 ژوئن 2014 - 20:59
بازدید 485
8

در تعداد قابل توجهی از مشاغل فنی-حرفه‌ای، مجوز بین استانی تعریف شده با عنوان Red Seal که دارنده آن می‌تواند در تمامی استان‌هایی که در ذیل این برنامه قرار دارند (در واقع تقریبا در تمام کانادا)، پس از ثبت نام در هر استان مورد نظر (که عموما تنها در حد انجام کارهای دفتری و پرداخت […]

ارسال توسط :
پ
پ

در تعداد قابل توجهی از مشاغل فنی-حرفه‌ای، مجوز بین استانی تعریف شده با عنوان Red Seal که دارنده آن می‌تواند در تمامی استان‌هایی که در ذیل این برنامه قرار دارند (در واقع تقریبا در تمام کانادا)، پس از ثبت نام در هر استان مورد نظر (که عموما تنها در حد انجام کارهای دفتری و پرداخت حق‌الزحمه مربوطه است) به کار مشغول شود.

در واقع این لیسانس یا مجوز کاری به این معناست که فرد صاحب آن، دارای صلاحیت کافی و لازم برای اشتغال به این رشته بوده و حد و مرزهای جغرافیایی و استانی در داخل کانادا تاثیری بر میزان دانش و تخصص ضروری آن مناطق ندارد. معمولا فرد متقاضی ساکن هر استان باید الزامات آن رشته شامل داشتن سطح معینی از دانش و تجربه عملی را در آن استان اثبات کند تا بتواند مجوز کار استانی دریافت کند و سپس در فاصله زمانی مشخصی (مثلا ۹۰ روز) پس از دریافت مجوز استانی، در آزمون Red Seal که سوالاتش برای سرتاسر کانادا استاندارد شده است شرکت کرده و پس از قبولی، مدرک مربوطه را به دست آورد. با این مدرک، متقاضی فقط باید در تشکیلات رسمی مربوط به آن رشته در استانی که قصد اشتغال دارد ثبت نام کرده و عضو شود تا بتواند در آن استان کار کند. معمولا هر سال باید این حق عضویت تجدید شود.

این برنامه که از سال ۱۹۵۲ آغاز شده در سال‌های اخیر رشد فزاینده‌ای داشته به گونه‌ای که تا سال ۲۰۱۳، قریب به ۵۰ رشته فنی-حرفه‌ای در سراسر کانادا در قالب این برنامه قرار گرفته‌اند و این رشته‌ها تقریبا ۹۰ درصد کارآموزان و بیش از ۸۰ درصد نیروی کار در بازار فنی-حرفه‌ای‌ها را پوشش داده‌اند. هم‌اکنون یعنی جون ۲۰۱۴ تعداد این رشته‌ها به ۵۵ رسیده است که خود حاکی از یکپارچگی بیشتر رشته‌های فنی-حرفه‌ای در کانادا برای تسهیل جابجایی نیروی کار در این کشور است. مهم‌ترین دلیل این رشد سریع و توافق دولت‌های استانی بر سر استفاده از این برنامه، نیاز بسیار فزاینده استان‌ها به نیروهای فنی-حرفه‌ای و به‌حداقل رساندن موانع پیش روی متخصصان در این رشته‌ها برای تحرک سریع در کاناداست.

برای کسانی‌که می‌خواهند در بیش از یک استان کار کنند عضویت در نهاد مسئول در تمامی آن استان‌ها ضروری است که همان‌طور که بیان شد عمدتا در حد انجام کارهای اداری و پرداخت حق عضویت است. همچنین این احتمال وجود دارد که اگر کارفرمایی بخواهد فردی را که در استان دیگری ساکن و مشغول بکار است در استان جدیدی مشغول بکار کند هزینه‌های مربوط به عضویت جدیدش را تقبل کند. برای این کار مذاکره با کارفرما و رسیدن به توافق قبل از اقدام به جابجایی ضرورت دارد.

برای مشاهده فهرست رشته‌های این برنامه، این صفحه را ببینید. با کلیک روی هر عنوان، جزییات بیشتری در مورد آن رشته، استان‌هایی که در ذیل این برنامه قرار دارند و اسامی عنوان شغلی مورد نظر در آن استان‌ها کسب خواهید کرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar