حق مالکیت معنوی
06 سپتامبر 2014 - 9:17
بازدید 242
8

چنانچه کسب و کار شما بر پایه ابداع، خلاقیت و نوآوری ایده‌ای جدید بنا شده و برند و علامت تجاری منحصربفردی را خلق نموده‌اید، توجه داشته باشید که حفاظت و اطمینان از اینکه این ایده توسط افراد و یا شرکت‌های دیگر کپی‌برداری و استفاده نگردد، بسیار در دوام و سودآوری کسب و کارتان حائز اهمیت […]

ارسال توسط :
پ
پ

چنانچه کسب و کار شما بر پایه ابداع، خلاقیت و نوآوری ایده‌ای جدید بنا شده و برند و علامت تجاری منحصربفردی را خلق نموده‌اید، توجه داشته باشید که حفاظت و اطمینان از اینکه این ایده توسط افراد و یا شرکت‌های دیگر کپی‌برداری و استفاده نگردد، بسیار در دوام و سودآوری کسب و کارتان حائز اهمیت می‌باشد.

ثبت مالکیت معنوی IP(Intellectual Property) در کانادا حقی قانونی بوده و کارفرما و صاحب کسب و کار را در مقابل سوءاستفاده و هرگونه کپی‌برداری غیر قانونی محافظت و مراقبت می‌نماید. بر اساس این قانون کارفرمایان قانونا قادرند با ثبت مالکیت معنوی ایده‌هایشان، برند، علامت تجاری، تصاویر و لوگو‌ها، فیلم‌ها و کلیپ‌های تبلیغاتی، طرح‌های فنی، نقشه‌های صنعتی، نشانه‌های تجاری و حتی روش‌های تولیدی منحصربفردشان را بنام خود کرده و تنها خود از آنها در جهت کسب درآمد استفاده نمایند.

دارا بودن هرگونه حق مالکیت معنوی مزایای زیادی داشته و باعث می‌شود رقبا نه تنها از نظر قانونی مجاز به تولید محصول و یا خدمتی مشابه به دارنده این حقوق نخواهند بود، بلکه کپی‌برداری و یا شبیه‌سازی نیز می‌تواند برایشان پیامد قانونی داشته باشد.

از طرف دیگر مشتریان نیز در طول زمان با عادت و اعتماد به یک نام تجاری (برند)، نحوه بسته‌بندی، لوگو و رنگ‌های بکار رفته در تولید یک محصول و یا خدمت، به آن وفادار شده و برای طولانی‌مدت و با مصرف آن کالا در مقابل دیگر انتخاب‌ها در بازار، منبع درآمدی مطمئن برای کسب و کار مربوطه خواهند بود.

از دیگر مزایای ثبت مالکیت معنوی محصولات و ایده‌های مربوط به آن، محافظت شرکت‌ها و سازمان‌های صادرکننده کالاها و خدمات به دیگر کشورهاست که آنها را در برابر رقبا داخلی و خصوصا خارجی در بازارهای جهانی و با وجود قوانین متفاوت دیگر کشورها حمایت می‌نماید. البته قابل ذکر است که قانون ثبت مالکیت معنوی در کشورهای مختلف، متفاوت از یکدیگر بوده و حتی در برخی از کشورها وجود ندارد! و یا گستره و پوشش آن با کانادا و دیگر کشورهای صنعتی تفاوت دارد.

متن کامل را در این صفحه از وبسایت پرنیان بخوانید.

  

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar