تصمیم کبک در مورد ۱۸۰۰۰ پرونده نیروی متخصص نهایی شد: چه کردیم و چه می توان کرد؟
17 ژوئن 2019 - 22:52
بازدید 484
11

خبر عجیبی بود. ساعت ۴ صبح روز یکشنبه لایحه را تصویب کردند. زمانی که همه خواب هستند و تعطیل آخر هفته است بدون خبر قبلی. نمی دانم چرا با این عجله و با این شکل دولت جدید کبک در مورد این لایحه عمل کرد ولی هر چه بود خاطره بسیار بدی از این دولت در […]

ارسال توسط :
پ
پ

خبر عجیبی بود. ساعت ۴ صبح روز یکشنبه لایحه را تصویب کردند. زمانی که همه خواب هستند و تعطیل آخر هفته است بدون خبر قبلی. نمی دانم چرا با این عجله و با این شکل دولت جدید کبک در مورد این لایحه عمل کرد ولی هر چه بود خاطره بسیار بدی از این دولت در اذهان ساخته شد. برای جزییات اتفاق اینجا را بخوانید

طرفه آنکه دیگر لایحه جنجالی مربوط به سکولاریزم هم که خود مورد انتقاد شدید محافل حقوق بشری است در ادامه همین روز به تصویب رسید. این در حالی است که قرار بود در مورد این دو لایحه به دلیل حساسیتهای ویژه آنها و مخالفت بخش عمده ای از مردم بحث بیشتری بشود.

منتقدین می گویند دولت فرانسو لگو هیچ استدلال معتبری برای تصویب این دو لایحه به خصوص لایحه ۹ ندارد. نه از نظر اقتصادی تصمیم درستی است و نه وجهی از انسانیت در آن است. با تصویب این لایحه عملا پرونده های باز در برنامه نیروی متخصص همه بسته می شود و عملا کار آن پرونده ها تمام است. کبک البته وعده داده است که سیستم جایگزین خواهد داشت ولی کبک در عمل به وعده هایش سابقه درخشانی ندارد هر چند که بخشی از وعده های عمل نشده مربوط به دولت قبل است.

در هر صورت گذشته از درستی یا نادرستی آنچه اتفاق افتاده است راهی جز پذیرش واقعیت نیست ولی جای دو پرسش باقی می ماند:

۱- اینکه کنپارس برای متقاضیان چه کرد؟

۲- کنپارس برای موکلینی که قربانی این ماجرا هستند چه می تواند بکند؟

پاسخ پرسش نخست:

به عنوان مدیر کنپارس بسیار خرسندم که با سربلندی اعلام کنم هر چه در توان داشتیم انجام دادیم. 

گذشته از تلاش فردی برای متقاعد کردن مسوولین در قالب ملاقاتهای متعدد با افرادی که تصور می رفت ممکن است در این ماجرا و تفهیم عمق فاجعه به مسوولین حزب CAQ موثر باشند، مستندی حرفه ای به زبان فرانسه زیر عنوان ؛هزار توی مهاجرت؛ با زحمت و هزینه بسیار تهیه شده که در شبکه های اجتماعی منتشر شد. این مستند برای همه تصمیم گیران دولت کبک ارسال شد و اطمینان حاصل کردیم که به دست همه نمایندگان مجلس و اعضای کابینه رسیده است. این مستند را می توانید  اینجا ببینید

به دنبال پخش مستند مورد اشاره در شبکه های تلویزیونی کبکی بودیم و دست کم برای این هفته در نوبت پخش یک شبکه قرار داشت که قبل از شروع هفته یعنی امروز با خبر حیرت آور تصویب مواجه شدیم. نمی دانم که آیا پخش خواهد شد یا به دلیل اینکه کار از کار گذشته است قید پخش آن را بزنند. 

دست کم خوشحالیم که تلاش کردیم و پیام را به افراد موثر رساندیم هر چند موفق به رساندن پیام به توده مردم کبک نشدیم.

پاسخ پرسش دوم:

در مورد پرونده های موجود کاری نمی توان کرد ولی این به این معنی نیست که هیچ راهی برای مهاجرت این افراد وجود ندارد. 

کبک وعده داده است که سیستمی جدید پایه گذاری کند بنابراین اولین توصیه این است که در سیستم آریما پروفایل داشته باشید. کنپارس برای همه موکلان خود که پرونده در سیستم گذشته داشتند این کار را کرده است. توجه به زبان فرانسه مهم است و اینکه در سیستم جدید کبک فرانسه از اهمیت بیشتری نسبت به قبل برخوردار است شکی نیست. پس اگر به کبک فکر می کنید فرانسه را فراموش نکنید.

راههای دیگر اقدام مانند نیروی متخصص فدرال در سیستم اکسپرس انتری هم ممکن است بتواند برای برخی مورد توصیه باشد به خصوص اگر در کانادا فامیل درجه یک دارید و یا در استانهایی نظیر ساسکاچوان، منیتوبا یا آلبرتا وابستگی دارید. 

در برنامه نیروی متخصص ساسکاچوان هم عده ای ممکن است شانسی داشته باشند.

گذشته از همه اینها برای آنانکه توان مالی بیشتری دارند ممکن است اقدام دانشجویی با توجه به اینکه همسر هم امکان کار خواهد داشت و این روزها کار در کبک کم نیست مطلوب باشد. این مسیر راه را برای تجربه کبکی یا همان PEQ باز می کند هم سابقه کار همسر در کبک و هم تحصیل اگر تمام شود می تواند هر کدام جداگانه و به انتخاب فرد پایه اقدام باشد. در کبک تنها دو برنامه مهاجرتی عملا جریان دارد و کار می کند یکی سرمایه گذاری است و دیگری تجربه کبکی. نباید تجربه تلخ ناشی از تصمیمات غلط در نیروی متخصص را به تجربه کبکی تعمیم دهیم و از این مسیر بی دردسر غافل شویم.

راههای دیگری هم برای برخی افراد ممکن است باز باشد برنامه خوداشتغالی و کارآفرینی کبک برای آنانکه بی۲ فرانسه دارند ممکن است شدنی باشد و همینطور برنامه های کارآفرینی سایر استانها و …. 

امکان خرید بیزنس و دریافت ویزای کار نیز می تواند برای برخی دیگر راه حل مناسبی باشد.

در هر صورت کنپارس کمیته ای از کارشناسان مبرز خود را تشکیل داده است با وظیفه یافتن بهترین راه حل برای تک تک موکلین کنپارس که پرونده کبک دارند.

همه موکلین به نوبت برای یک نشست دعوت می شوند اگر انتخاب دیگری متصور بود و توصیه شد که قرارداد فرد تغییر کرده و مسیر جدید را پی می گیریم. اگر هیچ راه دیگری متصور نبود مطابق شرایط قرارداد عمل خواهد شد و قرارداد را تسویه می کنیم.

آنچه مسلم است اینکه تلاش خواهیم کرد رضایت حداکثری عزیزان موکل را برآورده کنیم.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar