تحلیل تاثیر اهداف مهاجرتی بر اقتصاد کانادا
04 مارس 2023 - 5:37
بازدید 971
22

مهاجران بیشتر از خود کانادایی‌در این کشور مشغول به کار هستند در طول سه سال آینده، کانادا پذیرای حدود 1.45 میلیون مهاجر خواهد بود که پیش بینی می‌شود60 درصد از طریق برنامه‌های مهاجرت اقتصادی وارد کشور خواهند شد.  بر اساس مطالعه جدید دژاردین (Desjardin) در مورد تأثیر اهداف مهاجرت فدرال انتظار می‌رود این موج تازه‌واردان […]

ارسال توسط :
پ
پ

مهاجران بیشتر از خود کانادایی‌در این کشور مشغول به کار هستند

در طول سه سال آینده، کانادا پذیرای حدود 1.45 میلیون مهاجر خواهد بود که پیش بینی می‌شود60 درصد از طریق برنامه‌های مهاجرت اقتصادی وارد کشور خواهند شد. 

بر اساس مطالعه جدید دژاردین (Desjardin) در مورد تأثیر اهداف مهاجرت فدرال انتظار می‌رود این موج تازه‌واردان اثرات مثبت متعددی برای اقتصاد و جامعه کانادا داشته باشد، همانطور که برخی از آنها را می‌توان مشاهده کرد.

به عنوان مثال، مهاجران جدید در حال حاضر بیشتر از همتایان خود که متولد کانادا هستند، استخدام می شوند. این پدیده اخیر منجر به افزایش قابل توجه در نرخ اشتغال مهاجران جدید از سال 2016 و کاهش تدریجی نرخ اشتغال متولدین کانادا شده است. 

این تأثیر بر اساس ترکیب جمعیتی هر گروه است. مهاجران جدید در سن اصلی کار (25 تا 54 سال) هستند و اغلب با توجه به عوامل سرمایه انسانی انتخاب می‌شوند که آنها را به متقاضیانی ایده‌آل در نیروی کار کانادا تبدیل می‌کند. از سوی دیگر، کانادایی‌ها جمعیت سالخورده‌ای دارند و هر ساله گروهی از بازنشستگان از نیروی کار خارج می‌شوند.  

مهاجران جدید جمعیت کانادا را تغییر خواهند داد

مهاجرت در مرکز رشد جمعیت کانادا است. اکثر مهاجران جدید اقتصادی و در سن کار هستند. با حجم عظیمی از مهاجران که انتظار می رود در سال‌های آینده وارد کشور شوند، جمعیت کانادا بسیار جوان‌تر خواهد شد. در حال حاضر میانگین سنی کانادایی‌ها 41 سال است و هر سال بازنشستگان از نیروی کار خارج می‌شوند.

هجوم مهاجران نه تنها مزایای اجتماعی چون افزایش جمعیت کانادا را تا سطح خودکفایی (یعنی نرخ زاد و ولد حداقل دو نفر در هر خانوار) به ارمغان می‌آورد، بلکه مزیت‌های اقتصادی زیادی برای کانادا به همراه خواهد داشت. 

انتظار می رود مهاجران جدید رشد بالقوه تولید ناخالص داخلی را افزایش دهند

مهاجران جدید اغلب نیروی کار هستند،. بسیاری از آنها حتی قبل از ورود به کشور شغل دارند و با در نظر به عوامل سرمایه انسانی پذیرفته شده‌اند.

پیش‌بینی می‌شود چنین مهاجرتی باعث افزایش سرانه تولید ناخالص داخلی (GDP) کانادا شود، زیرا انتظار می‌رود نیروی کار با مهاجرت افزایش یابد. تولید ناخالص داخلی کل، ارزش پولی همه کالاها و خدمات نهایی تولید شده در مرزهای یک کشور است. افزایش تولید ناخالص داخلی به طور کلی نشانه یک اقتصاد سالم است و می تواند به مزایای بیشتری مانند افزایش استخدام و افزایش دستمزد منجر شود.

انتظار می‌رود ورود تازه‌واردان به کانادا موجب تقویت اقتصاد و کاهش فشارهای تورمی بر اقتصاد شود. 

آیا کانادا می‌تواند این موج تازه‌واردان را تحمل کند؟

یکی از نکات کلیدی در مطالعات دژاردین نتایج دوره‌ای برای مهاجران در بازار کار بود. تقریباً هر ده سال افزایش بیکاری در میان تازه واردان دیده می‌شود، قبل از اینکه بار دیگر کاهش یابد (اگرچه پس از 10 سال در کانادا، نرخ بیکاری برای مهاجران و کانادایی‌ها تا حد زیادی غیرقابل تشخیص بود).

مهاجران تازه وارد ممکن است برای به دست آوردن جایگاه در بازار کار کانادا،  شرایط سخت تری داشته باشند. این یافته‌ها سؤالاتی را در مورد اینکه کانادا چگونه خود را برای موج عظیم ورودی‌های سه سال آینده آماده کرده است، ایجاد می‌کند. 

با این حال، هنوز نشانه های خوبی وجود دارد از اینکه تازه واردها نتایج مثبتی برای بازار کار خواهند داشت. موقعیت های شغلی اشغال نشده در حال حاضر در بالاترین حد خود و دو برابر آن چیزی است که در طول همه‌گیری بود. علاوه بر جمعیت سالخورده ای که هر ساله از نیروی کار خارج می شود، به نظر می رسد تازه‌واردان با مهارت‌های مورد تقاضا و عوامل سرمایه انسانی مطلوب، نتایج مطلوبی در بازار کار کانادا داشته باشند.

به طور خلاصه

انتظار می رود که اهداف مهاجرتی کانادا هم از نظر اجتماعی و هم از نظر اقتصادی نتایج مثبتی برای این کشور داشته باشد. در پی همه‌گیری کووید-19، کانادا بیش از هر زمان دیگری به مهاجران نیاز دارد و دلایلی وجود دارد که هم تازه‌واردان و هم کانادایی‌ها به نتایج مثبت ورود مهاجران در سه سال آینده امیدوار باشند. 

برای اطلاعات بیشتر بخوانید:

از سرگیری ارائه بیومتریک برای متقاضیان اقامت موقت

نیاز به سابقه کاری برای برنامه‌های پرستار خانگی به نصف کاهش می‌یابد

تمدید اقامت ایرانیان دارای ویزای موقت آسان شد

ارتباط با ما:

برای دریافت مشاوره رایگان و انواع خدمات مهاجرتی از طریق شرکت کنپارس می‌توانید با شماره‌های 02191008339، 02191008338 یا 02159174000 تماس گرفته، یا اطلاعات خود را از طریق چت آنلاین سایت یا دایرکت اینستاگرام ارسال کنید و یا اینکه  فرم ارزیابی رایگان  ما را پر فرمایید تا در اولین فرصت با شما تماس گرفته شود.همچنین می‌توانید پرسش‌های خود را از طریق شماره‌های واتس اپ (+1)5799579293 و 9034941456(+98) ( کافیست همین حالا شماره تماس ها را لمس کنید ) از ما بپرسید و پاسخ آن‌ها را از طریق همین شماره‌ها دریافت کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar