بهترین ماشین‌های دست دوم برای مهاجران-قسمت آخر
14 دسامبر 2012 - 0:09
بازدید 174
10

در نوشتار مرتبط اول و نوشتار دوم، با توضیحات کلی در مورد نحوه انتخاب ماشین دست دوم و معرفی سه نمونه از ماشین‌های دست دوم خوش‌نام و پرکاربرد در کانادا آشنا شدیم. در اینجا به دو مدل آخر پرداخته می‌شود. لازم به یادآوری است که هدف از این انتشار این مقالات، تبلیغ مدل خاصی نیست […]

ارسال توسط :
پ
پ

در نوشتار مرتبط اول و نوشتار دوم، با توضیحات کلی در مورد نحوه انتخاب ماشین دست دوم و معرفی سه نمونه از ماشین‌های دست دوم خوش‌نام و پرکاربرد در کانادا آشنا شدیم. در اینجا به دو مدل آخر پرداخته می‌شود. لازم به یادآوری است که هدف از این انتشار این مقالات، تبلیغ مدل خاصی نیست و صرفا قصد کمک به مهاجران در انتخاب کالاهای اقتصادی‌تر و مفیدتر است.

 

هیوندای النترا مدل‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۶

شاید بشود گفت که ماشین هیوندا محبوبیت خود رامدیون نقش‌آفرینی هنرمندانه الک بالدوین در فیلم «گلن‌گری گلن‌ راس» است اما خبر خوب این‌که ماشین‌سازان کره جنوبی هم از حسن شهرت این ماشین به خوبی بهره برده و قدرتمندتر شدند. این ماشین هم مثل تویوتا اکو صندلی‌های جاداری دارد و قدرت دید خوبی برای سرنشینان خود نسبت به جاده فراهم می‌کند. در سال ۲۰۰۱ هیوندای کورولا با سبکی جدید و موتوری پرقدرت به بازار آمد.

وقتی این ماشین با موتور ۲ لیتری چهار سیلندر «بتا»ی خود به بازار آمد، با تغییراتی که در این موتور داده شده بود، کاملا به‌روز شده و قدرت آن به ۱۴۰ اسب بخار رسیده بود. خیلی از دارندگان این ماشین رانندگی نرم و راحت با آن را دوست دارند.

داخل این ماشین هم کاملا راحت و طراحی داخلی آن هم خیلی به‌روز و ارگونومیک است و خطوط زیبا و چشم‌نوازی دارد. در ماشین النترا صندلی راننده قابل تنظیم به شش وضعیت مختلف است. در سال ۲۰۰۲ هم ماشین هیوندای برای این‌که بتواند از نظر شرایط داخلی کابین هم با دیگران رقابت کند، مدل هاچبک پنج در را به بازار عرضه کرد.

در اوایل سال ۲۰۰۱ در این مدل از ماشین مشکلاتی برقی ایجاد شد که از آن‌جمله می‌توان به مشکل برق چراغ‌های جلو، سیستم برق پنجره‌ها، CD پلیر و بعضی از قسمت‌های دیگر آن اشاره کرد. علاوه بر این مشکلات، گزارش‌هایی هم در زمینه عمر کوتاه کلاچ‌ها، پمپ سوخت و چندین مورد ریز و درشت دیگر درباره این ماشین منتشر شد. و اما نکته‌ای که ما به آن رسید‌ه‌ایم: هرچه مدل‌های بالاتر این ماشین را انتخاب کنید، مشکلات آن کمتر خواهد بود.

 

سوزوکی اریو AWD مدل‌های۲۰۰۳ تا ۲۰۰۷

برای خیلی از انتاریویی‌ها ماشین سوزوکی اریو با ظاهر جمع وجور اما کشیده‌اش یک ماشین محبوب است. این ماشین که هم مدل چهار در و هم واگنی آن به بازار آمده بود، از نظر زیبایی ظاهری در شرایطی بود که انگار یک توستر برقی را مهندسی معکوس کرده باشند. اما این ماشین هم مثل تویوتا اکو، با اتاق بزرگ و صندلی‌های جادارش که می‌توانست مسافران زیادی را به راحتی در خود جای دهد و دید خوبی هم نسبت به جاده داشت، خیلی زود توانست طرفداران زیادی برای خود پیدا کند.

کمپانی سوزوکی یک موتور امتحان پس‌داده قدیمی را برای این ماشین در نظر گرفت: موتور تمام آلومینیوم با DOHC ۲ لیتری و ۱۴۵ اسب بخار که در صورت تمایل می‌شد قدرت آن را با سیستم all-wheel-drive و ترنزمیشن اتوماتیک چهارسرعته ترکیب کرد. در سال ۲۰۰۴ هم کمپانی موتور این ماشین را با یک موتور ۲.۳ لیتری با ۱۵۵ اسب بخار تعویض کرد.

این سوزی ژاپنی تحسین خیلی از مشتریانی که آن را خریداری کرده بودند به دنبال داشت چون آنها هیچ دلیلی برای شکایت از ماشین و سر زدن به فروشنده آن به دست نیاورده بودند. البته بد نیست برای تکمیل مطلب گفته شود که گزارش‌هایی در مورد عمر کوتاه تایرها و نیاز به تعویض سریع آنها داده شده، در برخی موارد هم مشکل تهویه و سر و صدای داخلی کابین وجود داشته است. به هر حال این خودرو هم توانست همان شهرتی را برای کمپانی سوزوکی به ارمغان بیاورد که سال‌ها موتورسیکلت‌های ساخت این کمپانی برای آن کسب کرده بودند.

 

یادآوری: این سه قسمت مرتبط در قالب یک مقاله واحد در نهمین شماره پرنیان کانادا منتشر شده بود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar