بهار در کانادا و همه تفریحاتی که می‌توانید داشته باشید
06 آوریل 2022 - 10:05
بازدید 879
7
۲۱ مارس به معنای ورود رسمی بهار به کانادا است، البته بهار کانادا با آنچه که ما در ایران دیده‌ایم متفاوت است
ارسال توسط :
پ
پ

۲۱ مارس به معنای ورود رسمی بهار به کانادا است، البته بهار کانادا با آنچه که ما در ایران دیده‌ایم متفاوت است؛ چون این کشور بخش زیادی از سال را پوشیده در برف‌های سفید است و به عبارتی دیگر بیشتر سال اینجا زمستان است. با تمام این تفاسیر، بهار و تابستان بهترین زمان برای سفر به کانادا خواهد بود. بیشتر بازدیدکنندگان و توریست‌ها در ماه‌های جولای و آگوست وارد کانادا می‌شود، در اینجا از مارس تا ژوئن به‌عنوان یک فصل در نظر گرفته می‌شود. سفر به کانادا در فصل بهار مقرون‌به‌صرفه‌تر است و از طرفی کانادا در بهار کمی خلوت‌تر از ماه‌های دیگر سال است؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم بهار در کانادا را انتخاب کنید. ما قصد داریم تا در این راهنمای جامع، نکات مهم بازدید از کانادا در فصل بهار و هچنین مقاصد برتر سفر را به شما معرفی کنیم.

دمای هوا در فصل بهار کانادا

کانادا کشور سردی است و در نتیجه وقتی فرصتی مثل بهار بوجود می‌آید همه می‌خواهند از این هوای مطبوع بهاری نهایت استفاده را ببرند. دمای هوا در مناطق مختلف کانادا در فصل بهار اندکی با یکدیگر متفاوت است. در ادامه دمای هوای این مناطق را بررسی خواهیم کرد.

شرق کانادا

در شهرهای بزرگ مانند تورنتو و مونترال و استان‌های کبک و انتاریو، دمای هوا همچنان سردتر است و میانگین بالاترین دما، ۱۱ درجه سانتی‌گراد و پایین‌ترین دما، ۱ درجه سانتی‌گراد است. بنابراین در ماه‌های مارس و آوریل، این استان‌ها همچنان سرمای زمستان را دارند. از اواسط بهار به بعد هوا گرمتر خواهد شد.

غرب کانادا

در منتهی‌الیه غرب کشور کانادا، در امتداد خط ساحلی اقیانوس آرام، بهار را می‌توانید احساس کنید. شهرهایی مانند ونکوور و ویکتوریا برای تعطیلات بهاری عالی هستند. میانگین بیشترین دمای هوا در غرب کانادا ۱۳ درجه سانتی‌گراد و کمترین آن ۵ درجه سانتی‌گراد است. در این شهرهای غربی به‌طور متوسط ۱۰ تا ۱۲ روز بارندگی وجود دارد.

چمنزارها

استان‌های ساساکچوان، مانیتوبا و آلبرتا را چمنزارهای کانادا می‌نامند. زمستان‌های این مناطق در مقایسه با شرق و مرکز کانادا سخت‌تر است. میانگین دما در بهار در چمنزارهای کانادا ۹ درجه سانتی‌گراد و کمترین دمای هوا نیز -۳ درجه سانتی‌گراد است.

منطقه اقیانوس اطلس

در سواحل اقیانوس اطلس، دمای ملایم‌تری از آوریل به بعد احساس می‌شود. نوا اسکوشیا معمولاً بهاری کمی زودتر از مناطق دیگر را تجربه می‌کند. میانگین بالاترین دمای هوا هالیفاکس در آوریل ۹ درجه سانتی‌گراد و پایین‌ترین دما نیز ۱ درجه سانتی‌گراد است.

شمال کانادا

در مناطق شمالی کانادا، فصل بهار بسیار کوتاه است و این مناطق با شروع فصل بهار به سرعت به سمت فصل تابستان حرکت می‌کنند.

فستیوال‌های بهاره در کانادا

در ماه‌های مارس، آوریل و می، ۲ تا ۳ تعطیلات رسمی در کانادا وجود دارد و مردم کانادا از این تعطیلات آخر هفته سه روزه لذت می‌برند. در ماه مارس روز «سنت پاتریک» جشن گرفته می‌شود و رستوران‌ها و کافه‌ها با رنگ‌ سبز شبدری تزئین می‌شوند.

در آوریل، عید پاک یکی دیگر از تعطیلات رسمی کانادا است و بسیاری از کارفرماها دو روز را به‌عنوان تعطیلات در نظر می‌گیرند. در ماه می، روز ویکتوریا را به افتخار ملکه ویکتوریا جشن می‌گیرند. روز ویکتوریا یک تعطیلات فدرال است که در آخرین دوشنبه قبل از ۲۵ ماه می برگزار می‌شود. روز ویکتوریا همچنین آغاز فصل تابستان در کانادا است.

برخی دیگر از فستیوال‌های و جشنواره‌های بزرگی که در سراسر کانادا برگزار می‌شوند به شرح زیر هستند:

جشنواره شکوفه‌های گیلاس
جشنواره فیلم کانادا، تورنتو
نمایشگاه مزرعه
جشنواره موسیقی
جشنواره شربت افرا
هفته موسیقی کانادا

مهم‌ترین دلایل سفر به کانادا در فصل بهار

کانادا یکی از آن کشورهایی است که هر فصل آن زیبایی‌ها و تفریحات خاص خود را دارد و بنابراین ارزش سفر را خواهد داشت. جالب است بدانید که برنامه‌ریزی‌های زیادی برای سفرهای داخلی در ماه‌های بهار و پاییز در کانادا انجام می‌شود. در ادامه برخی از دلایل سفر به کانادا در فصل بهار را بررسی می‌کنیم.

اسکان ارزان و خلوتی

ماه بهار در کانادا برای کانادایی‌ها به‌عنوان ماه‌های خارج از فصل تعطیلات شناخته می‌شود. پس اگر می‌خواهید کوه‌های راکی کانادا یا دیگر مکان‌های دیدنی شهرهایی مثل تورنتو، مونترال و ونکوور را ببینید، تخفیف‌های بسیار مناسبی برای اقامت در بهار وجود دارد. در فصل بهار برخلاف تابستان، جاذبه‌های گردشگری شلوغ نیستند و در نتیجه ماه‌های بهار می‌تواند بهترین زمان برای بازدید از کانادا باشد. در حالت ایده‌ال، اواخر آوریل و اوایل ماه می، بهترین زمان برای لذت بردن از پیاده‌روی در بیرون شهر و زندگی در مناطق روستایی کانادا است.

گشت‌وگذار در بهار کانادا

مانند سایر نقاط جهان، در ماه مارس و آوریل در ونکوور شکوفه‌های گیلاس بر روی درختان خودنمایی می‌کنند. در تورنتو در اواخر آوریل تا می را جشن می‌گیرند. اتاوا پایتخت کانادا، بزرگترین جشنواره لاله‌های جهان را در ماه می برگزار می‌کند. کانادا و هلند پیوند عمیقی دارند؛ چون کانادا در طول جنگ جهانی دوم به خانواده سلطنتی پناه داد و خانواده سلطنتی نیز با ارسال هزاران پیاز گل لاله از کانادا تشکر کرد.

فصل تماشای نهنگ

فصل تماشای نهنگ‌ از بهار آغاز می‌شود و از ماه مارس به بعد می‌توانید در بریتیش کلمبیا، تادوساک و کبک در تورهای تماشای نهنگ شرکت کنید.

فصل پیاده‌روی

پیاده‌روی در پارک‌ها و مراکز شهر یکی از تفریحات مردم کانادا در فصل بهار است. در رشته کوه‌های راکی کانادا برخی جاده‌ها تا اوایل ماه می بسته می‌شوند و دریاچه لوئیز نیمه یخ‌زده است و می‌توانید اسکیت سواری کنید.

کارهای منحصربه‌فرد برای انجام دادن در کانادا در فصل بهار

کانادا کشوری با چهار فصل متمایز است و بهار نویدی برای پایان یافتن پاییز و زمستانی طولانی در این کشور است. در فصل بهار می‌توانید جاذبه‌های گردشگری زیبای بهاری کانادا را ببینید و تفریحات متفاوتی داشته باشید. در ادامه به بررسی تفریحاتی می‌پردازیم که در فصل بهار در کانادا قابل انجام است.

اسکی بهاره

دلایل زیادی برای رفتن به اسکی بهاره در کانادا وجود دارد. سه فصل اسکی در بریتیش کلمبیا وجود دارد اما همیشه مارس بیشتر مورد علاقه گردشگران و مردم کانادا است. تنها چند مورد از مواردی که باعث می‌شود اسکی بهاره برای همه در کانادا جذاب‌تر باشد به قرار زیر است.

نور بیشتر در طول روز
دمای معتدل
برف نرم
شیب‌های آرام
اقامت طولانی‌تر
بیشتر پیست‌های اسکی در کانادا تا شروع یا اواسط آوریل باز هستند. برخی استراحتگاه‌های بزرگ در غرب کانادا مانند سان‌شاین، دریاچه لوئیز و ویلستر تا ماه می هم باز هستند.

فصل شربت افرا

از آنجایی که کانادا دارای بزرگترین صنعت شربت افرا در جهان است، سفر به کلبه‌هایی که شربت افرا تهیه می‌کنند برای کانادایی‌ها یک سنت بهاری است. زمان برداشت افرا در کانادا معمولاً از اواسط فوریه آغاز شده و تا آوریل طول می‌کشد.

آبشارهای باورنکردنی

بهار زمان ایده‌الی برای بازدید از آبشارهای باورنکردنی کانادا است. در این فصل برف رودخانه‌ها ذوب شده و آبشارهای خروشان خودشان را به رود می‌رسانند. در کنار این آبشارها به وضوح می‌توانید قدرت طبیعت را ببینید. به دلیل غبار زیاد اطراف آبشار‌ها، زمین لغزنده است پس در زمان بازدید احتیاط کنید.

کوه‌های یخی در کانادا

در فصل بهار کوه‌های یخی بر اثر گرم شدن هوا شکسته می‌شوند و منظره چشمگیری در سواحل کانادا شکل می‌گیرد. در فصل بهار می‌توانید کوه‌های یخی بزرگی را ببینید که در میان آب‌های اقیانوس اطلس شناور هستند.

تماشای نهنگ‌ها

همان‌طور که هوا در خشکی شروع به گرم‌ شدن می‌کند، دمای آب‌های اقیانوس نیز افزایش پیدا می‌کند. این دمای آب گرم‌تر، نهنگ‌ها را به سمت خط ساحلی می‌کشاند. اگر به تماشای نهنگ‌ها علاقه دارید، بهار بهترین فصل است و می‌توانید تجربه هیجان‌انگیزی در تادوساک و کبک داشته باشید. حدود ۱۱ گونه نهنگ در بهار به این منطقه بازمی‌گردند و تورهای تماشای نهنگ در نوا اسکوشیا در ماه می آغاز می‌شود و معمولاً تا بعد از ژوئن ادامه دارد.

بهترین مقاصد برای بازدید از کانادا در فصل بهار

شهرهای کانادا هر کدام جذابیت‌های خاص خود را دارند که باعث می‌شود به بهترین مقاصد برای بازدید از این کشور در فصل بهار تبدیل شوند. در ادامه برخی از بهترین شهرهای کانادا برای اقامت در بهار را معرفی خواهیم کرد.

ویکتوریا، بریتیش کلمبیا

از اقامت در زیباترین شهرهای کانادا و مرکز استان بریتیش کلمبیا-ویکتوریا در بهار لذت ببرید. این شهر که به نام ملکه ویکتوریا نامگذاری شده، شهری مملو از زیبایی‌ها فرهنگی و هنری است. شما می‌توانید برای تعطیلات آخر هفته بهاری خود می‌توانید این شهر را انتخاب کرده و از دیدن باغ‌های پُر از شکوفه لذت ببرید. به‌عنوان بخشی از سفر به ویکتوریا، از باغ‌های بوچارت، ساختمان‌های قدیمی و اصیل و مناطق ساحلی دیدن کنید. می‌توانید در فستیوال هنرهای نمایشی ویکتوریا شرکت کرده یا به دیدن موزه سلطنتی بروید.

ونکوور، بریتیش کلمبیا

ونکوور یکی از شهرهای مورد علاقه گردشگران خارجی در کانادا است. بهار ونکوور ملایم است؛ اما باران زیادی در آن می‌بارد. در آوریل و می، ونکوور مملو از شکوفه‌های گیلاس است و جشنواره شکوفه‌های گیلاس برگزار می‌شود. ونکوور برای تعطیلات آخر هفته عالی است و می‌توانید یک سفر یک روزه به شهر تفریحی کوهستانی ویستلر داشته باشید. پیست‌های اسکی تا ما می در شهر ونکوور باز هستند.

کلگری و راکی کانادا، آلبرتا

اگر قصد سفر به رشته‌ کوه‌های راکی کانادا را دارید، فصل بهار می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. در این فصل پارک‌ها خلوت هستند و می‌توانید اقامتگاه‌های ارزان‌تری را رزرو کنید. شرایط پیاده‌روی در مسیرهای خاصی مانند نزدیک شهر بنف، کانمور، دریاچه لوئیز و کاناناسکیس فراهم بوده و می‌توانید از هوای مطبوع لذت برده و اسکی کنید.

تورنتو و آبشار نیاگارا، انتاریو

تورنتو یک گزینه عالی یرای تعطیلات بهاری در کانادا است. از جشنواره‌های فضای باز گرفته تا موزه‌ها، کنسرت‌ها و گشت‌وگذار و پیاده‌روی در بخش‌های مختلف شهر، لذتی وصف‌ناپذیر دارد. پروازها به تورنتو در ماه‌های بهار در مقایسه با پاییز، ارزان‌تر خواهد بود و می‌توانید اقامتگاهی ارزان و مناسب پیدا کنید.

اتاوا، انتاریو

پایتخت کانادا-اتاوا از اواخر مارس تا ماه می پوشیده در رنگ‌های بهاری است. جشنواره گل لاله یکی از مهم‌ترین جشنواره‌هایی است که هر ساله در بهار در این شهر برگزار می‌شود. اگر در ماه‌های مارس و آوریل به کانادا سفر می‌کنید یک تور از ساختمان مجلس رزرو کرده و با تاریخچه کانادا آشنا شوید. موزه تاریخ، موزه طبیعت و موزه جنگ از دیگر انتخاب‌های شما خواهند بود.

مونترال، کبک

مونترال یکی از بهترین مکان‌ها برای لذت بردن از شربت‌ افرا و همه خوراکی‌های خوشمزه‌ای است که با این شربت تهیه می‌شود. فراموش نکنید که حتماً پوتین و نان شیرینی خوشمزه این شهر را امتحان کنید. کبک درست مانند انتاریو خانه بیش از ۲۰۰ کلبه تهیه شربت افرا است و بازدید از آن‌ها می‌تواند بسیار جذاب باشد.

هالیفاکس، نوا اسکوشیا

هالیفاکس پایتخت نوا اسکوشیا، زودتر از دیگر شهرهای مجاور با اقیانوس اطلس، گرمای مطلوب بهار را تجربه می‌کند. در این شهر می‌توانید از باغ‌های عمومی شهر لذت ببرید و پیاده‌روی کنید. یک تور دوچرخه‌سواری در بهار برگزار می‌شود که می‌توانید در آن شرکت کنید. در طول فصل بهار در هالیفاکس فستیوال‌های متنوع غذا برگزار می‌شود.

جمع‌بندی

همان‌طور که می‌دانید کانادا کشوری سردسیر است، به این مفهوم که بیشتر سال هوای این کشور سرد و گاهی غیرقابل تحمل می‌شود. بنابراین برای کسانی که می‌خواهند از هوایی مطبوع لذت ببرند، بهترین زمان سفر می‌تواند فصل بهار و تابستان باشد. اما فصل تابستان در کانادا به‌عنوان فصل سفر بوده و بیشتر شهرهای این کشور شلوغ هستند، پس پیشنهاد می‌کنیم برای اینکه در زمان خلوت‌تری به کانادا سفر کرده و همین‌طور هزینه کمتری برای اقامت بپردازید، فصل بهار را انتخاب کنید. در این مقاله در مورد تفریحات مختلفی گفتیم که در بهار کانادا می‌توانید تجربه کنید و بهترین شهرهای کانادا را برای اقامت به شما معرفی کردیم. از طرفی دمای هوای بخش‌های مختلف کانادا را نیز بررسی کردیم پس می‌توانید با توجه به جاذبه‌های گردشگری، محل اقامت مناسب و دمای هوا یکی از شهرهای کانادا را برای تعطیلات بهار انتخاب کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar