برگزاری انتخاب اکسپرس انتری
16 آوریل 2022 - 8:47
بازدید 593
12
کانادا در تاریخ ۱۳ آپریل ۲۰۲۲، انتخابی را برگزار و از ۷۸۷ متقاضی اکسپرس انتری دعوت کرد تا برای اقامت دائم درخواست دهند. اداره مهاجرت و شهروندی کانادا در این انتخاب تنها از متقاضیان برنامه‌های استانی دعوت کرده است.
ارسال توسط :
پ
پ

کانادا در تاریخ ۱۳ آپریل ۲۰۲۲، انتخابی را برگزار و از ۷۸۷ متقاضی اکسپرس انتری دعوت کرد تا برای اقامت دائم درخواست دهند. اداره مهاجرت و شهروندی کانادا در این انتخاب تنها از متقاضیان برنامه‌های استانی دعوت کرده است.

همه متقاضیان دعوت‌شده پیشتر از یکی از برنامه‌های مهاجرتی استانی، گواهی استانی دریافت کرده بودند و در سیستم جامع رتبه‌بندی (CRS) دارای حداقل امتیاز ۷۵۴ بودند. حداقل امتیاز نسبتاً بالا بود زیرا با دریافت گواهی استانی، ۶۰۰ امتیاز به امتیاز متقاضیان اکسپرس انتری افزوده می‌شود. حداقل امتیاز متقاضیان، بدون گواهی استانی، ۱۸۲ بود.

متقاضیان دعوت‌شده اکنون ۶۰ روز مهلت دارند تا برای اقامت دائم کانادا اقدام کنند.

از ابتدای سال ۲۰۲۲ تاکنون، کانادا برای ۷۲۵۷ متقاضی برنامه‌های مهاجرتی استانی دعوت‌نامه صادر کرده است.

در انتخاب پیشین، اداره مهاجرت کانادا در مجموع برای ۹۱۹ متقاضی برنامه‌های مهاجرتی استانی با حداقل امتیاز ۷۸۵ دعوت‌نامه صادر کرد.

شروع آهسته اکسپرس انتری در سال ۲۰۲۲

در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲، کانادا تنها ۶۴۷۰ متقاضی اکسپرس انتری را برای درخواست برای مهاجرت دعوت کرد که کُندترین سه ماهه اولِ سال از زمان راه‌اندازی اکسپرس انتری در سال ۲۰۱۵ بوده است.

کاهش صدور دعوت‌نامه‌ها، در کل نتیجه انتخاب‌های اختصاصی اداره مهاجرت برای متقاضیان برنامه‌های مهاجرتی استانی از سپتامبر ۲۰۲۱ است، زمانی که انتخاب‌ها برای متقاضیان برنامه تجربه کانادایی متوقف شدند. از دسامبر ۲۰۲۰ هیچ انتخابی برای متقاضیان برنامه نیروی کار متخصص فدرال هم برگزار نشده است.

پیش از همه‌گیری کرونا، بیشتر انتخاب‌ها مختص برنامه خاصی نبودند. به این معنی که متقاضیان همه برنامه‌هایی که توسط اکسپرس انتری مدیریت می‌شوند، برای درخواست برای اقامت دائم دعوت می‌شدند.

هر چند به دلیل محدودیت‌های سفر مرتبط با همه‌گیری کرونا، کانادا تصمیم گرفت با تبدیل تعداد زیادی اقامت موقت به دائم، بر دستیابی به اهداف مهاجرتی خود تمرکز کند. این استراتژی باعث شد که تعداد درخواست‌های عقب‌افتادۀ اکسپرس انتری افزایش یابد، به‌ویژه درخواست‌های برنامه نیروی کار متخصص فدرال که اغلب از متقاضیان خارج از کشور بودند. عقب‌افتادگی درخواست‌ها باعث شد که زمان پردازش آن‌ها بسیار بیشتر از استاندارد پردازش شش ماهه باشد.

بعدها اداره مهاجرت تصمیم گرفت تا انتخاب‌های اکسپرس انتری را برای متقاضیان برنامه‌های دیگر غیر از برنامه‌های مهاجرتی استانی متوقف کند، تا حجم درخواست‌های معوقه به نصف کاهش یابد و استاندارد پردازش به شش ماه بازگردد. شان فریزر، وزیر مهاجرت، اظهار داشته که انتخاب‌ها برای نیروی کار متخصص فدرال ممکن است از اوایل بهار امسال از سر گرفته شوند، اما تاریخ آن را مشخص نکرده است.

اکسپرس انتری

اکسپرس انتری سیستمی برای مدیریت درخواست‌ها برای سه برنامه مهاجرتی کانادا است: برنامه تجربه کانادایی، برنامه نیروی کار متخصص فدرال و برنامه نیروی کار فنی فدرال. متقاضیان برنامه‌های استانی که در مجموعه اکسپرس انتری پروفایل دارند، پیشاپیش واجد شرایطِ یکی از این برنامه‌ها شده‌اند.

اکسپرس انتری از سیستم جامع رتبه‌بندی، برای امتیازدهی و رتبه‌بندی پروفایل‌های متقاضیان خود استفاده می‌کند. متقاضیان با بیشترین امتیاز، دعوت‌نامه دریافت می‌کنند تا برای اقامت دائم کانادا درخواست دهند.

سپس یک افسر اداره مهاجرت کانادا درخواست آن‌ها را بررسی و در مورد آن تصمیم‌گیری می‌کند. پس از آن متقاضیان باید بیومتریک انجام دهند و ممکن است که برای مصاحبه هم دعوت شوند یا از آن‌ها مدارک بیشتری خواسته شود. اگر درخواستشان تائید شود، اداره مهاجرت کانادا برایشان تأییدیه اقامت دائم (COPR) صادر می‌کند. در نهایت متقاضیان مراحل فرود یا Landing را تکمیل کرده و وارد خاک کانادا می‌شوند.

خدمات شرکت کنپارس

برای دریافت مشاوره رایگان و انواع خدمات مهاجرتی از طریق شرکت کنپارس می‌توانید با شماره‌های ۰۲۱۹۱۰۰۸۳۳۹، ۰۲۱۹۱۰۰۸۳۳۸ یا ۰۲۱۵۹۱۷۴۰۰۰ تماس گرفته، یا اطلاعات خود را از طریق چت آنلاین سایت یا دایرکت اینستاگرام ارسال کنید و یا اینکه فرم ارزیابی رایگان ما را پر فرمایید تا در اولین فرصت با شما تماس گرفته شود.

همچنین می‌توانید پرسش‌های خود را از طریق شماره‌های واتس اپ (+۱)۵۷۹۹۵۷۹۲۹۳ و ۹۰۳۴۹۴۱۴۵۶(+۹۸) ( کافیست همین حالا شماره تماس ها را لمس کنید ) از ما بپرسید و پاسخ آن‌ها را از طریق همین شماره‌ها دریافت کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar