برنامه پس‌انداز تحصیلی دولت فدرال و نحوه بهره‌گیری از مزایای آن – بخش نخست
10 مارس 2010 - 20:45
بازدید 400
8

      برگردان نادیا غیوری  یکی از پرسش‌های معمول مهاجرین به واسطه شنیده‌های از دیگران، درباره RESP است. این برنامه مهم که می‌تواند سرمایه‌گذاری خوبی برای آینده تحصیلات فرزندان و حتی خود شما باشد از یک زاویه دیگر هم اهمیت دارد و آن کاهش مالیات سالانه شماست لذا در قالب چندین مقاله به تفصیل […]

ارسال توسط :
پ
پ

 

 

 

برگردان نادیا غیوری 

یکی از پرسش‌های معمول مهاجرین به واسطه شنیده‌های از دیگران، درباره RESP است. این برنامه مهم که می‌تواند سرمایه‌گذاری خوبی برای آینده تحصیلات فرزندان و حتی خود شما باشد از یک زاویه دیگر هم اهمیت دارد و آن کاهش مالیات سالانه شماست لذا در قالب چندین مقاله به تفصیل درباره این برنامه توضیحاتی بیان می‌شود.     شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

RESP یا Registered Education Saving Plan چیست؟   شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

حساب RESP برنامه‌ای برای پس‌انداز است که به شما، خانواده شما و یا دوستانتان این امکان را می‌دهد که برای هزینه‌های تحصیلات تکمیلی خود پول پس‌انداز کنید.

مبالغ پس‌انداز شده در حساب RESP از طرف دولت کانادا مشمول مالیات محسوب نمی‌شوند تا زمانی که فرد در یک دوره آموزشی تکمیلی بعد از دبیرستان ثبت‌نام نماید.      شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

افتتاح RESP

چرا باید حساب RESP باز کنید؟   شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

وقتی  حساب پس‌انداز RESP برای یک کودک خردسال افتتاح می‌کنید، دولت نیز به شما کمک‌هایی می‌کند که این کمک‌ها شامل کمک بلاعوض (دولت)کانادا برای پس‌انداز تحصیلی (Canada education Saving Grant) و اوراق قرضه آموزشی کانادا (Canada Learning Bond) می‌شوند. برای برخورداری از این کمک‌ها لازم است که ابتدا حساب RESP خود را افتتاح کنید. البته فقط در استان آلبرتا دارندگان حساب RESP می‌توانند از کمک بلاعوض دیگری به نام صدمین سال طرح پس‌انداز در آلبرتا (Alberta Centennial Education Saving Plan) نیز برخوردار شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این کمک می‌توانید به نشانی اینترنتی روبه رو مراجعه کنید: www.advancededucation.gov.ab.ca/aces    شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

چه کسی می‌تواند یک حساب RESP افتتاح کند؟   شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

همه افراد از جمله والدین، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها ، بستگان دیگر و یا دوستان یک کودک می‌توانند برای او حساب RESP افتتاح کنند. شما حتی می‌توانید برای خودتان هم این حساب را باز کنید.    شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

کجاها می‌توان این نوع حساب را بازکرد؟   شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

این حساب را می‌توان هم در بانک‌ها و هم در دیگر مؤسسات مالی که خدمات مربوط به RESP را ارائه می‌کنند باز کرد. این مؤسسات عبارتند از اتحادیه‌های اعتباری، فروشندگان برنامه‌های گروهی و یا تامین‌کنندگان خدمات مالی. فهرستی از این‌گونه مؤسسات را می‌توانید در نشانی اینترنتی روبه رو بیابید: www.fcac.gc.ca    شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

برای افتتاح حساب RESP به چه چیزهایی نیاز دارید؟   شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

برای افتتاح این حساب شما به گواهی تولد فرزندتان، که توسط دولت استانی یا قلمرویی محل تولد وی صادر شده باشد، نیاز دارید. علاوه بر این به شماره بیمه ملی (SIN) خود و شماره بیمه ملی کودکی که می‌خواهید حساب را برای او افتتاح کنید نیاز خواهید داشت. گرفتن شماره بیمه ملی محدودیت سنی ندارد و هیچ هزینه‌ای نیز برای متقاضی دربر نخواهد داشت. حتی یک نوزاد هم می‌تواند شماره بیمه ملی داشته باشد. [درباره نحوه تقاضا برای SIN به سایر مقالات همین سایت مراجعه نمایید.]    شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

پس‌انداز در RESP  

آیا برای باز کردن این حساب حداقل موجودی خاصی در نظر گرفته شده است؟   شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

مبلغی که برای افتتاح حساب RESP لازم است بسته به نوع حسابی که انتخاب می‌کنید یا مقدار پولی که می‌خواهید در حساب بگذارید، متفاوت خواهد بود. برخی از حساب‌های RESP هیچ حداقلی برای موجودی در زمان افتتاح ندارند و برخی دارند. قبل از افتتاح حساب بهتر است کمی درباره انواع آن و بهترین ارائه دهنده خدمات RESP تحقیق کنید تا انتخاب درستی داشته باشید.   شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

توجه: کمک‌های بلاعوض دولت کانادا بدون توجه به کم یا زیاد بودن مبلغی که شما برای افتتاح حساب RESP در نظر می‌گیرید، به شما تعلق می‌گیرد.    شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

آیا برای افتتاح حساب RESP باید حساب بانکی داشته باشید؟   شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

خیر. شما می‌توانید بدون داشتن حساب بانکی، حساب RESP داشته باشید.     شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

چقدر پول در حساب RESP می‌توان گذاشت؟   شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

حداکثر پولی که سالانه می‌توانید در حساب RESP پس‌انداز کنید تا به شما CESG تعلق بگیرد، ۲۵۰۰ دلار یا ۵۰۰ دلار برای هر صاحب حساب است. در حال حاضر محدودیت میزان سپرده‌گذاری سالانه برای RESP برداشته شده است. مجموع RESP در کل دوره مفتوح بودن حساب برای هر نفر نیز ۵۰ هزار دلار است. [توجه داشته باشید که این ارقام مرتباً بازنگری می‌شوند لذا در زمان افتتاح حساب باید جزییات آن را مجدداً سوال نمایید.]    شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

چند بار در سال می‌توانید پولتان را تحت عنوان حساب RESP پس‌انداز کنید؟   شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

در بعضی حساب‌های RESP نیاز هست که هر ماه مبلغ مشخصی در حساب بریزید. باقی حساب‌ها این امکان را به شما می‌دهند که هر زمان که دوست دارید پول در حساب RESP بگذارید. حساب‌های RESP از این نظر با هم متفاوت هستند. هر چه زودتر شروع به پس‌انداز کنید، موجودی حسابتان بیشتر رشد می‌کند. به همین دلیل هم زودتر موفق به دریافت بهره از حساب خود می‌شوید. حتی اگر هر هفته ۵ دلار در حساب RESP خود بگذارید به زودی رقم قابل توجهی می‌شود به‌ویژه وقتی که کمک‌های بلاعوض دولتی هم به آن اضافه شود.     شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

آیا می‌توانید برای خودتان هم حساب RESP باز کنید؟     شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

بله. برای افتتاح حساب RESP محدودیت سنی وجود ندارد. می‌توانید این حساب را برای یک کودک باز کنید یا نام خود یا بزرگسال دیگری را به عنوان استفاده‌کننده از این حساب برای آن قید کنید. یک حساب RESP به بزرگسالان هم اجازه می‌دهد که از بهره پس‌انداز تحصیلی معاف از مالیات خود استفاده کنند.   شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

توجه:  کمک دولتی بلاعوض کانادا برای پس‌انداز تحصیلی (Canada education Saving Grant) و اوراق قرضه آموزشی کانادا (Canada Learning Bond) شامل حال بزرگسالان نمی‌شود.     شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

انتخاب RESP مناسب هر فرد   شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

شما می‌توانید RESP مورد نظرتان را از بین سه نوع مختلف از RESP های موجود انتخاب کنید.   شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

 

حساب‌های خانوادگی   شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

در یک حساب خانوادگی می‌توانید یک یا بیش از یک کودک را در استفاده از مبلغ موجودی محق بدانید اما به هر حال فرد یا افراد نامبرده باید با شما ارتباط و وابستگی داشته باشند. این افراد می‌توانند فرزندان شما باشند – آنانی که به فرزندی گرفته‌اید نیز مشمول این حق می‌شوند- و یا نوه‌ها یا خواهر و برادرتان باشند.     شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

حساب‌های فردی   شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

یک حساب فردی تنها برای یک نفر است و ضرورتی ندارد که این فرد وابستگی یا نسبتی با شما داشته باشد. از آن‌جایی که برای افتتاح حساب RESP محدودیت سنی وجود ندارد شما می‌توانید حتی برای خود یا فرد بزرگسال دیگری نیز حساب RESP افتتاح کنید.     شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

حساب‌های گروهی    شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

افتتاح این نوع حساب‌ها فقط در جاهای خاصی ممکن است و ارائه‌کنندگان آن محدود هستند. هر حسابی هم ممکن است قانون خاص خود را داشته باشد. حتما پیش از افتتاح حساب گروهی تمام قوانین مربوط به آن را با دقت مطالعه و بررسی کنید تا موردی را انتخاب کنید که بیشتر با نیازهایتان هماهنگ باشد. معمولا ارائه‌کنندگان این نوع از حساب‌ها، پول شما را در یک سرمایه‌گذاری با ریسک پایین مثل اوراق قرضه bond، اوراق قرضه کوتاه مدت treasury bills و گواهی درآمد تضمین شده Guaranteed income certificates یا GIC به کار می‌اندازند. معمولا برای این‌که نشان دهید از دریافت سود مشخصی در مدت زمان معینی رضایت دارید، باید قرارداد امضا کنید.     شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

در یک حساب گروهی پس‌انداز شما با پس‌اندازهای دیگران یکجا یا به عبارت دیگر یک‌کاسه می‌شود و پولی که در آینده فرزندتان دریافت می‌کند بر مبنای مقدار پولی محاسبه می‌شود که در مجموع از پس‌اندازهای کل افراد اندوخته شده و نیز تعداد دانش‌آموزان هم‌سن و سال او که می‌خواهند در همان سال به دانشگاه یا کالج بروند. حتما از ارائه‌کننده این حساب بپرسید که در صورتی که فرزندتان نخواست درست به محض پایان دبیرستانش به تحصیلات خود در مقاطع بالاتر ادامه دهد، چه اتفاقی برای این حساب RESP می‌افتد. معمولا برای استفاده از مزایای این نوع از حساب‌ها و ادامه تحصیل فرد صاحب حساب باید حداکثر ۲۶ سال سن داشته باشد.     شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

حق‌الزحمه خدمات       شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

برخی از ارائه‌کنندگان حساب‌های RESP در ازای خدمات خود حق‌الزحمه مطالبه می‌کنند. ممکن است برخی از آنها برای مقدار پولی که می‌توانید در حساب بگذارید محدویت‌هایی قائل شوند و یا حتی تعداد دفعات پول به حساب گذاشتن را برای شما معلوم کنند.   شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

توجه: قبل از افتتاح یک حساب RESP از ارائه‌کننده این سرویس بخواهید که همه هزینه‌ها و حق‌الزحمه‌ای را که دریافت خواهد کرد، محدودیت‌ها، جریمه‌ها و تعهدتان برای پرداخت‌های مرتب را دقیقا برایتان شرح دهد. بهتر است قبل از هر کار برای یافتن مناسب‌ترین نوع RESP بررسی‌‌های لازم را انجام دهید.     شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

افزایش مقدار پولتان   شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

چطور تصمیم بگیرید که با پولی که در حساب RESP گذاشته‌اید، چه باید کرد؟         شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

بعد از این که درباره نوع حسابتان یعنی خانوادگی، فردی یا گروهی بودن آن تصمیم گرفتید، درباره انواع سرمایه‌گذاری‌های که می‌توانید انتخاب کنید، از ارائه‌کننده این‌ حساب پرس و جو کنید. می‌توانید پولتان را در یک حساب پس‌انداز بگذارید یا از بین انوع مختلف امکانات از جمله خرید اوراق قرضه، GIC، حساب‌های سرمایه‌گذاری یا خرید سهام یکی را انتخاب کنید.     شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

لازم است که این کار را با دقت و صرف وقت کافی انجام دهید. از ارائه‌کننده حساب RESP که قصد دارید با وی کار کنید بخواهید تا انتخاب‌های مختلف را با شرح مزایا و معایب هریک برایتان معرفی کند.   شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

توجه: برخی از انواع سرمایه‌گذاری‌هایی که انتخاب می‌کنید احتمال ریسک، هزینه خدمات یا جریمه‌های بالاتری دارند. حتما پیش از هر کار لیست کامل این هزینه‌ها یا جریمه‌ها را از طرف مقابل بخواهید.      شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

آیا به هنگام برداشت پول از حساب RESP باید مالیات بپردازید؟   شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

شما برای پولی که در حساب RESP پس‌انداز کرده‌اید مالیات نمی‌دهید. بهره‌ای که به موجودی حساب‌تان تعلق می‌گیرد، مشمول مالیات خواهد شد اما فقط زمانی که بخواهید حساب خود را ببندید یا برای پرداخت هزینه‌های تحصیل فردی که حساب به نام اوست، از حساب پول برداشت کنید. از آن‌جایی که بسیاری از دانش‌جویان درآمد کمی دارند یا اصلا درآمدی ندارند، اغلب می‌توانند این پول را در حالی‌که معاف از مالیات شده، از حساب خود بردارند.    شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

این بحث ادامه دارد…..   شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar