بازار داغ خودروهای دست دوم در کانادا
26 نوامبر 2009 - 23:13
بازدید 312
3

    نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که در سال آینده قیمت‌های بالای خودروهای نو و بهتر بودن کیفیت خودروهای قدیمی‌تر سبب خواهد شد تا مشتریان بیشتر به خرید خودروهای دست دوم یا بیشتر روی بیاورند.   بر اساس یک نظرسنجی، احتمالا سال آینده در کانادا خرید یک خودروی کارکرده (Used Car) به جای یک مدل نو و […]

ارسال توسط :
پ
پ

 

 

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که در سال آینده قیمت‌های بالای خودروهای نو و بهتر بودن کیفیت خودروهای قدیمی‌تر سبب خواهد شد تا مشتریان بیشتر به خرید خودروهای دست دوم یا بیشتر روی بیاورند.  

بر اساس یک نظرسنجی، احتمالا سال آینده در کانادا خرید یک خودروی کارکرده (Used Car) به جای یک مدل نو و براق به بالاترین حد خود در سال‌های اخیر خواهد رسید چون به نظر می‌رسد که مشتریان به مدل‌های قدیمی‌تر اعتماد بیشتری دارند و عمر و دوام بیشتری برای آنها متصور هستند. 

طبق این تحقیقات که توسط گروه مشاورین خودروی DesRosiers Automotive انجام شده، نشان داده شده که از کل میزان خرید و فروش خودرو در سال ۲۰۰۸ در کانادا، ۶۱.۳درصد به خرید ماشین‌های کارکرده و وانت (تراک) اختصاص داشته که احتمالا این رقم در سال جاری به ۶۵ درصد خواهد رسید. 

دنیس دروژه، رئیس این مؤسسه تحقیقاتی، می‌گوید: «از دهه هشتاد به این طرف خرید و فروش خودروهای کارکرده از خودروهای نو پیشی گرفته و در دهه اخیر نیز سیر صعودی خود را ادامه داده است.» او در ادامه می‌افزاید که در ده سال گذشته تولیدکنندگان خودرو به‌طور چشمگیری کیفیت و دوام خودروهای تولیدی خود را افزایش داده‌اند و به همین دلیل مشتریان به هنگام خرید یک خودروی کارکرده کمتر نگران به ارث بردن مشکلات صاحب قبلی آن هستند.  

به علاوه این روزها مشتریان نسبت به گذشته بیشتر به خرید خودرو از فروشندگان خودروهای کارکرده اطمینان دارند چون از حقوق قانونی و حمایت‌های بیشتری برخوردار هستند. حتی فروشندگان هم دیگر مثل گذشته درباره کیفیت محصولاتشان اغراق نمی‌کنند. 

در سال ۲۰۰۰ خرید و فروش خودروهای کارکرده با تعداد ۲.۰۱میلیون خودرو معادل ۵۶.۶ درصد کل بازار بود که هشت سال بعد این ارقام به ۲.۶ میلیون و ۶۱.۳ درصد از کل بالغ شد. با توجه به ورود خودروهایی که مدت اجاره آنها سرآمده یا به اصطلاح آف- لیز(Off-Lease) شده‌اند به بازار خودروهای کارکرده، این رقم افزایش بیشتری نیز خواهد داشت. حسن این دسته از خودروها این است که تنها ۲ تا ۵ سال از عمر آنها گذشته، کاملاً نو به نظر می‌آیند و همچنان از شرایط حمایتی فروشنده برخوردار هستند اما قیمت آنها از خودروهای نو بسیار کمتر است و لزومی ندارد شرایط غیرطبیعی و تحمیلی بیمه خودرو لیز شده را هم در مورد آنها پذیرفت.  

با توجه به الزام دولت برای استفاده از تکنولوژی‌هایی که به کاهش مصرف سوخت و کم شدن آلودگی هوا در خودروهای نو می‌انجامد، قیمت این خودروها بیش از گذشته افزوده خواهد شد و همین امر هم می‌تواند در پنج سال آینده به رشد بیشتر بازار خودروهای کارکرده و جذابیت این بازار برای مشتریان آینده منجر شود. شاید کمی مسخره به نظر برسد که در نظر گرفتن عواملی مثل مصرف سوخت کمتر و آلودگی کمتر محیط زیست سبب رویکرد بیشتر مشتریان به خودروهای بنزین‌خوار قدیمی شود اما این یک واقعیت انکارناپذیر است.  

به طور قطع در همین مدت به دلیل تقاضای بیشتر برای خودروی کارکرده، قیمت این گروه از خودروها هم بالاتر خواهند رفت که البته این یک فرصت طلایی برای فروشندگان مستقل است. در سال‌های اخیر شاهدیم که چگونه تعداد بنگاه‌های وابسته به کمپانی‌های بزرگ کمتر و کمتر شده است. برای نمونه کمپانی GM در چند سال گذشته به‌طور محسوسی از تعداد بنگاه‌های فروش مستقیم محصولات جدید خود کاسته و در مقابل آن بر تعداد فروشندگان مستقل افزوده شده است.

دروژه می‌گوید: «این روزها مشتریان تمایل بیشتری برای خرید از فروشندگان مستقل از خود نشان می‌دهند و به همین دلیل هم ما منتظر یک رشد قابل توجه در این حوزه هستیم. به‌علاوه فروش خودروهای کارکرده سبب رونق کار تعمیر و نگهداری این نوع از خودروها هم می‌شود. پیامد استفاده از یک خودروی قدیمی‌تر می‌تواند مراجعه بیشتر به تعمیرکاران باشد.» 

اصل مطلب را اینجا ببینید. 

 

 این مقاله از سوی تیم نویسندگان شرکت خدمات مهاجرتی کنپارس به مدیریت آقای دکتر مختاری تهیه شده و در سایت www.parscanada.com منتشر شده است. انتشار آن در دیگر وب سایتها تنها با ذکر منبع مجاز است. تقاضا داریم موارد تخلف را از طریق ایمیل [email protected]  به اطلاع ما برسانید. برای اقدام به مهاجرت از طریق نیروی متخصص، سرمایه گذاری و هر گونه روش دیگر با دفاتر شرکت کنپارس تماس بگیرید.

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar