اولین اعداد در فهرست مشاغل فدرال: موارد عادی، موارد غیرعادی
21 جولای 2011 - 22:07
بازدید 420
10

بعد از سه‌هفته از آغاز سال جدید مهاجرتی فدرال که به دلیل سقف بسیار پایین تعیین شده برای رشته‌ها از حساسیت زیادی برخوردار است، اولین اعداد اعلام شدند. اینکه در این فاصله تنها ۱۵۵ پرونده (به طور متوسط ۵۰ پرونده در هر هفته) پذیرش شده‌اند اندکی عجیب است و انتظار این بود که در رشته‌هایی […]

ارسال توسط :
پ
پ

بعد از سه‌هفته از آغاز سال جدید مهاجرتی فدرال که به دلیل سقف بسیار پایین تعیین شده برای رشته‌ها از حساسیت زیادی برخوردار است، اولین اعداد اعلام شدند. اینکه در این فاصله تنها ۱۵۵ پرونده (به طور متوسط ۵۰ پرونده در هر هفته) پذیرش شده‌اند اندکی عجیب است و انتظار این بود که در رشته‌هایی چون معماری، پزشکی و مواردی از این دست آمار بالاتری را شاهد باشیم اما به نظر می‌رسد که چنین نشده یا در واقع، در مورد برخی رشته‌ها چنین شده است. به هر حال موتور فهرست جدید استارت خورده و CIO فصل جدید کاری را آغاز کرده است.

تا همینجا به نظر می‌رسد که رقابت اصلی برای تکمیل شدن مربوط به همان دو رشته اول فهرست سال گذشته باشد یعنی «صاحبان مشاغل حرفه‌ای ارائه‌دهنده خدمات تجاری به مدیران» و پرستاری. آمار ۵۲ پرونده‌ای در مورد رشته اول که ماه‌ها از زمان تکمیل شدن در فهرست قبلی ‌گذشته نشان می‌دهد که افرادی که پرونده‌های آماده داشته‌اند بلافاصله اقدام کرده‌اند چرا که اگر سخن مدیران اداره مهاجرت در مورد مهلت حدود سه‌هفته بررسی در CIO را در نظر بگیریم در واقع، این ۵۲ پرونده می‌بایست در همان چند روز اول به CIO تحویل داده شده‌ باشند. حتی آمار پرونده‌های ارسالی خود کنپارس در رشته‌های اعلام شده از آمار این جدول بالاتر است و خود این نشان می‌دهد که آمار اعلام شده مربوط به چند روز اول است.

وضعیت رشته پرستاری هم کمابیش به همین ترتیب است و بازماندگان فهرست قبلی به سرعت اقدام کرده‌اند. با این حساب باید چنین فرض کرد که این دو رشته با سرعتی بسیار بالا رو به تکمیل شدن خواهند رفت و چون در این نوبت تنها با ۵۰۰ پرونده، ظرفیت یک رشته به پایان می‌رسد، احتمالا رشته اول در فاصله چند ماه تکمیل خواهد شد.

اما در کمال تعجب، رشته سوم جدول اعلام شده، مددکاری اجتماعی است که در فهرست قبلی در رتبه دهم از نظر تکمیل شدن قرار داشت. این رشته در آخرین هفته‌های فهرست گذشته با سرعت نسبتا بالایی در حال افزایش پرونده بود و احتمالا پرونده‌های آماده عامل رشد آمار آن بوده اند با این حال بعید است که در ماه‌های آینده بتواند این جایگاه را حفظ کند و احتمالا رشته‌های پرطرف‌دارتر به مرور از آن سبقت خواهند گرفت. برای اینکه تصویر بهتری از وضعیت رشته‌ها و سرعت تکمیل آنها به دست آوریم به حداقل یک نوبت دیگر از اعلام آمار نیازمندیم. تا اینجا رقابت اصلی میان همان ۱۰ رشته اصلی فهرست گذشته است اما فاصله‌ها هنوز بسیار اندک است.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar