اهمیت مهاجران برای بازار کار کانادا در آینده
08 جولای 2022 - 22:23
بازدید 499
5
نرخ بالای فرصت‌های شغلی خالی در کانادا به این معنی است که مهاجران در آینده برای بازار کار این کشور حیاتی‌تر هم خواهند بود
ارسال توسط :
پ
پ

نرخ بالای فرصت‌های شغلی خالی در کانادا به این معنی است که مهاجران در آینده برای بازار کار این کشور حیاتی‌تر هم خواهند بود. هم‌زمان با گذر از دوران همه‌گیری کرونا، کانادا برای پر کردن شکاف‌ها در نیروی کار خود به طور فزاینده‌ای به مهاجران متکی است.

نرخ بیکاری در کانادا به پایین‌ترین حد خود یعنی ۵٫۱ درصد رسیده و منجر به کمبود نیروی کار در این کشور شده است. میزان موقعیت‌های شغلی خالی، بیش از ۸۰ درصد بیشتر از دوران پیش از همه‌گیری کرونا است.

نرخ بالای موقعیت‌های شغلی خالی، تا حد زیادی به دلیل سالخوردگی جمعیت کانادا است. بیش از یک نفر از هر پنج کانادایی که در حال حاضر مشغول به کار است به سن بازنشستگی نزدیک می‌شود. این موضوع با نرخ پایین زادوولد در کانادا همراه شده است که تنها ۱٫۴ نوزاد به ازای هر زن است. این نرخ زادوولد کمتر از آن است که بتواند جای افرادی را پر کند که در حال بازنشستگی هستند.

برای اطلاعات بیشتر بخوانید:

افزایش فرصت های شغلی در کانادا

نرخ بیکاری در کانادا به ۱/۵ درصد رسید

افزایش ظرفیت مهاجرپذیری امری ضروری است

مطالعه‌ای که اخیراً توسط اداره آمار کانادا انجام شده، نشان می‌دهد که در سال ۲۰۲۱، مهاجران تازه‌وارد (کسانی که برای ۱۰ سال یا کمتر در کانادا بوده‌اند) ۸ درصد از کل نیروی کار شاغل در این کشور را تشکیل می‌دهند؛ ۱۳ درصد از نیروی کار در بخش خدمات غذایی و صنعت مهمانداری، ۱۱ درصد در بخش خدمات حرفه‌ای و ۱۰ درصد هم در بخش‌های تولید و حمل و نقل.

این تحقیق همچنین نشان می‌دهد که فرصت‌های شغلی خالی در بخش‌های تولید و تجارتِ خرده‌فروشی همچنان در حال افزایش هستند. تعداد موقعیت‌های شغلی خالی در بخش تولید، در سه ماهه گذشته، به ۸۷،۴۰۰ موقعیت و تعداد موقعیت‌های شغلی خالی در بخش خرده‌فروشی به ۱۱۴،۶۰۰ موقعیت رسید.

بهبود بازار کار برای مهاجران تازه‌وارد

در چند سالِ پیش از شروع همه‌گیری کرونا، مهاجران شاهد رشد سریع نرخ اشتغال خود بودند. در سال ۲۰۲۱، ۷۷ درصد از مهاجران تازه‌وارد شاغل بودند و نرخ اشتغال مهاجرانی که برای مدت طولانی‌تری در کانادا بودند (بیش از ۱۰ سال)، ۸۴ درصد بود.

بین سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۸، همچنین درآمد اولیۀ مهاجران تازه‌واردی افزایش یافت که از طریق مسیرهای اقتصادی وارد کانادا شده بودند. در بازه زمانی یادشده، درآمد این مهاجران در سال اول اشتغالشان ۳۹ درصد افزایش یافت. مهاجران طبقه خانواده شاهد ۲۷ درصد و پناهندگان شاهد ۹ درصد افزایش درآمد بودند که منجر به افزایش ۳۵ درصدیِ میانگین دستمزد برای همه مهاجران تازه‌وارد شد.

برای اطلاعات بیشتر بخوانید:

چرا مهاجران آینده درخشانی در بازار کار کانادا دارند؟

دارندگان مجوز کار اغلب اقامت دائم می‌گیرند

در طول یک دهه گذشته، تعداد دارندگان مجوز کار در کانادا از ۱۱۱ هزار نفر به ۷۷۰ هزار نفر افزایش یافته است. این نیروی کار اغلب در بخش‌هایی مشغول به کار هستند که به عنوان بخش‌های کم مهارت طبقه‌بندی می‌شوند مانند کشاورزی، خدمات اقامتی و غذایی، بخش‌های اداری و پشتیبانی و غیره.

در سال ۲۰۲۰، ۶۷ درصد از مهاجران اقتصادی تازه‌وارد، دارندگان مجوز کار موقت یا دانشجویان بین‌المللی بودند. افزایش قابل توجهی در میزان دانشجویان بین‌المللی مشاهده شده است که در طی ۱۰ سالِ پس از ورودشان به کانادا، اقامت دائم خود را دریافت می‌کنند. بسیاری از آن‌ها پس از اتمام تحصیلات خود، به عنوان اولین گام، مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی (PGWP) می‌گیرند.

مهاجران همچنان با موانعی در بازار کار مواجه هستند

مطالعۀ اخیر اداره آمار کانادا همچنین نشان می‌دهد که بسیاری از دارندگان مجوز کار و اقامت دائم، به دلیل دشواریِ کسب اعتبار لازم در کانادا، همچنان شاهد نادیده گرفته شدن مهارت‌هایشان توسط کارفرمایان هستند. بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۶ تعداد مهاجران تحصیل‌کردۀ دانشگاهی که در موقعیت‌هایی کار می‌کنند که نیاز به مدرک دانشگاهی دارند، از ۴۶ درصد به رقم پایین ۳۸ درصد کاهش یافت. روندی که می‌تواند در نهایت منجر به کمبود در بخش‌هایی شود که به نیروی کار با مهارت بالا نیاز دارند.

جذب مهاجران بیشتر

در درازمدت، کانادا باید به افزایش جذب نیروی کار متخصص ادامه دهد تا تأثیر سالخوردگی جمعیت خود را بر بازار کار این کشور کاهش دهد. کانادا می‌داند که مهاجران، برای داشتن اقتصادی قوی، حیاتی هستند و از این‌رو بیش از ۱۰۰ مسیر مهاجرت اقتصادی را برای متقاضیان فراهم کرده است.

اکسپرس انتری مسیر اصلی فدرال برای صدور اقامت دائم است. انتخاب‌های اکسپرس انتری در ماه‌های اخیر متوقف شده‌اند، اما وزیر مهاجرت کانادا، شان فریزر، گفته است که این انتخاب‌ها به صورت آزمایشی، از تاریخ ۶ جولای به حالت عادی باز خواهند گشت.

همچنین بخوانید:

مهاجران «PNP» و «CEC» عملکرد بهتری در بازار کار دارند

در صورت تماس با کنپارس از چه خدماتی بهره‌مند خواهید شد؟

⦁ مشاوره رایگان و حرفه‌ای با مشاورین باتجربه و کارآزموده کنپارس

⦁ بررسی شرایط متقاضی برای برنامه‌های مهاجرتی

⦁ بررسی شانس دریافت ویزا

⦁ بستن قرارداد با کنپارس

⦁ ارائه فهرست مدارک مورد نیاز

⦁ ارائه راهنمایی‌های لازم در زمینه مدارک و چگونگی تهیۀ آن‌ها

⦁ جمع‌آوری مدارک افراد و استانداردسازی آن‌ها

⦁ استانداردسازی رزومه کاری افراد در شبکه‌های اجتماعی(LinkedIn و …)

⦁ تکمیل فرم‌های درخواست

⦁ ثبت پرونده

⦁ پیگیری پرونده

⦁ اعلامِ به‌روزرسانی‌ها

⦁ همراهی با متقاضی تا دریافت نتیجۀ ویزا

⦁ در صورت رد ویزا، پیگیری و درخواست تجدید نظر (در صورت نیاز)

ارتباط با ما

برای دریافت مشاوره رایگان و انواع خدمات مهاجرتی از طریق شرکت کنپارس می‌توانید با شماره‌های ۰۲۱۹۱۰۰۸۳۳۹ یا ۰۲۱۹۱۰۰۸۳۳۸ تماس گرفته، یا اطلاعات خود را از طریق چت آنلاین سایت یا دایرکت اینستاگرام ارسال کنید و یا اینکه  فرم ارزیابی رایگان ما را پر فرمایید تا در اولین فرصت با شما تماس گرفته شود.

همچنین می‌توانید پرسش‌های خود را از طریق شماره‌های واتس اپ (+۱)۵۷۹۹۵۷۹۲۹۳ و ۹۰۳۴۹۴۱۴۵۶(+۹۸) (کافیست همین حالا شماره تماس ها را لمس کنید) از ما بپرسید و پاسخ آن‌ها را از طریق همین شماره‌ها دریافت کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar